14 Mart 2011

Brokkoli salatasi

Brokkoli  SALATASI

malzemeler
  • 1 tane brokkoli (500 gramlik )
  • 200 gram süzme gogurt
  • yarim cay bardak kadar cekilmis ceviz
  • 1 dis sarimsak
  • tuz
  • 2 yemek kasik zeytin yagi
  • 2 .3 sap dere otu taze
hazirlanisi
  • Tencereye  suyu katin su kaynasin kaynayan suyun icersine brokkoliyi yikayip birakin yaklasik 3-4 dakika haslansin.
  • Bir legenin icersine buz gibi su koyun brokkoliyi kaynarsudan cikar cikmaz soguk suyun icersine birakin.
  • Brokoli yesil kalmasi icin.
  • Bcakla dallarini ayirin suyunu süzdürdükten sonra.
  • Yogurt ,sarimsak,tuz,zeytinyag ve dere otunun bir kismini dograyin kasikla karistirin.
  • Ben dere otunun rengi yesil olmasi icin kaynar suya batirip  hemen soguk suyun altina tuttum.
  • Brokkolileri salata tabagina siralayip üzerine yogurtdunuzu üzerine dökün.
  • Cevizi cise dokunur sekilde salatanin üzerine serpistirin.
  • Dere otununda yapraklarinda üzerinede koyun.
  • Brakkoliyi  haslarken dikkat etmeniz teksey fokurdayarak kaynar suya birakip  cikardinca soguk suya tutmaniz .Yemyesil bir sebze oldugunu göreceksiniz.
  • Bu salatamin arkadasim in etkinligine  severek bu salatami gönderiyorum
http://pasasofram.blogspot.com/  Sizlere basarilar canim öptüm.

9 yorum:

xcelis dedi ki...

O kadar çok seviyorum ki brokoliyi ama en çokda salatasını nefis görünüyor ellerinize sağlık

dokuzuncubulut dedi ki...

Çok severim sevgili Gülcan. Renklerini hiç bozmadan, diriliğini kaybetmeden harika hazırlamışsın. Çok lezzetli görünüyor, ellerine sağlık.

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

cnm görüntüye bayıldımmm!.ne kadar güzel fotoğraflamışsın,brokoli ile aram iyi olmasada bu görüntü canımı istettirdi.ellerine sağlık,harika olmuş.

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik Gülcancim,lezzetli ve cok saglikli bir salata olmus.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Bayılırım,ellerine sğalık canım

Unknown dedi ki...

renk harika ellerine sağlık...

PaSaSofraM dedi ki...

merhaba arkadasim, bende az önce brokoli salata yaptim:) ama yesil kalmasi icin bu yöntemi bilmiyordum cok tsk.ler paylastigin icin.
etkinligim sürüyor unutmayin beni ha:))

marianna franchi dedi ki...

Gran bella ricetta! I broccoli sono tra le mie verdure preferite! Un abbraccio e buonissima giornata

PaSaSofraM dedi ki...

slm canim cok tsk.ediyorum:)
ve salatani aldigim gibi bloguma götürüyorum:)