9 Ağustos 2012

irmik helvasi

irmik helvasi       
Haşhaşlı İrmik Helvası





MALZEMELER


  • 3 yemek kasik aycicek yag
  • 400 gram irmik 
  • 5 yemek kasik mor hashas
serbeti icin malzeme
  • 2 su bardak toz seker
  • 2,5 su bardak su
hazirlanisi

  • Sebetinizi kaynatin hazir olsun .
  • Teflon bir tavada ilk önce 3 yemek kasik aycicek yagda irmigi  ve hashasi kavurun.
  • Orta hateste bir tahta kasikla karistirarak.
  • Pembelesince tencereyi isinin üzerinden cekin kenara.
  • Yavas yavas karistirarak serbeti kepce ile üzerine dökün..
  • Tekrar altini kapatmin oldugunuz ocagin üzerine birakin tencereyi tencerenin kapagi kapali sekilde demlensin .
  • Yaklasik yarim saat dinlendikten sonra bir karistirip servis yapin.

6 yorum:

Unknown dedi ki...

irmik helvasına haşhaş koyma fikrini sevdim:)nefis görünüyor ellerinize sağlık..

Magia da Inês dedi ki...

°♡彡¸.°

Isso é tão delicioso!
Um lindo dia, com muito sol, saúde e paz!!...
Beijinhos do Brasil.

°♡彡¸.°.¸彡♡°

Tarifkolik dedi ki...

Hiç aklıma gelmemişti çok hoş görünmüş ellerine sağlık..

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

Gülcan hanımcığım ellerine sağlık.

ya bu benim aklıma neden gelmedi.

benim gibi haşhaş canavarı bayıldı bu tarife:))

Tarif diyarı dedi ki...

Çok seviyorum ben bu helvayı akşam iftara yapsammı ne:)ellerine sağlık arkadaşım

Unknown dedi ki...

Ne güzel tane tane görünüyor. Ellerine sağlık canım..