9 Haziran 2010

HASHASLI LOKUM

HAŞHAŞLI LOKUM


malzeme
  • 1 su bardak sivi yag
  • 1 su bardak süt
  • 1 tane yas maya
  • 2 tatli kasik seker
  • aldigi kadar un
  • 2 tatli kasik tuz
  • 1 su bardak ilk su

ic malzemesi

  • 1 kase hashas
  • 1 su bardak sivi yag
  • üzerine yumurta ve ay cicegi

hazirlanisi

  • 1 bardak ilik suda maya eritilir.
  • Ayri bir kaba maya, sut, sivi yag, seker, tuz, konulur.
  • Aldigi kadar un ile yumusak bir hamur yugrulur.
  • Hamur üzeri kapali yaklasik yarim saat mayalansin.
  • Bir kapta hashas ve sivi yag kasikla karistirilir.
  • Hamurdan parca avcunuzun icinde yuvarlayin 4 tane yumak elde edin.
  • Tezgahin üzerine ay cicek yag damlatin .
  • Hamuru acin.
  • Hashasli harctan kasikla hertarafina sürüp rulo yapip parmak kalinliginda kesin.
  • Tepsiye siralayin ve üzerine yumurta yi cirpip sürün.
  • Ben 1 tepsimi sade hashasli yaptim.
  • Diyer tepsimin üzerine aycicekgi serptim.
  • Tepside biraz mayalandiktan sonra firinda 175 derecede pisirdim.

14 yorum:

DeNiZ.KaYRa dedi ki...

ÇOK SEVERİM ELLERİNE SAĞLIK...

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel görünüyor..

Unknown dedi ki...

Günaydinlarrrrrrrrrr.... Ellerine saglik arkadasim....

umutluhayat dedi ki...

gülcancım ellerine sağlık ne kadar imrendim bi,lemezsin,en bayıldığım lezzetlerden birisidir.birde senini maharetli ellerinden çıknca enfes olmuş.

esra dedi ki...

BİR ÇOK BLOGDA TATLILAR GÜLCANDAN GÖRÜYORDUM, BUGÜN UĞRADIM BLOĞUNA KISMET BUGÜNMŞ...TARİFLERİN HEPSİ ÇOK UĞRAŞILMIŞ ZOR TARİFLER ELİNE SAĞLIK CANIM...

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK .BEN BAYILIRIM HAŞHAŞALI YİYECEKLERE:))

AMA NEFİS GÖRÜNÜYORLAR GEL BENİ YE DİYE BİR BAKIŞ ATIYORLAR:)))
SEVGİLER

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ah bu yöresel lezzetleri ne çok severim ben..
afiyetle canım..
sevgiler

mine dedi ki...

haşhaşlılara bayılırım fotoğraftaki de çok lezzetli gözüküyor ellerine sağlık
sevgiler

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Gülcancim,bende esimi sabirsizlikla bekliyorumki bana hashas getirsin memleketinden!evet onlarin memleketinde bu "lokul" diyorlar onlar,aynen böyle yapiliyor...

Eline saglik,seninkiler hemen yemelik,olsada yesek simdi!

Görüsmek dilegiyle...

Serpil

otomatikkepce dedi ki...

Elinize sağlık evde de haşhaş var denemek isterim
Sevgiler Hülya

Sevil Şahin dedi ki...

canım ellerine sağlık nefis olmuş afiyet bal olsun
sevgiler

yaseminlerim dedi ki...

sim arkadasim hashasli lokumundan bir tane aldim himm nefis olmus ellerine saglik arkadasim afiyet seker olsun iyi gecler dilerim sevgiler yaseminlerim..

Banu dedi ki...

ayyy ayyy Gülcancım harika yapmışsın ellerin dert görmesin şurdan banada gönder 2 tane tadına baksaydım:))sevgilerimle...

HADİYE dedi ki...

Merhaba gülcan,

Ellerine sağlık. Görüntüler harika.

Sevgiler*