17 Haziran 2018

tava böreği

tava böreği  




Tava böreği❤
 Kolayca yapabileceğiniz nefis bir börek peynirli kaşarlı maydanozlu Ben iki tane tava böreği yaptım içerisine maydanoz kaşar peyniri ve beyaz peynir kullandım Ezine peyniri
Malzemeler.. ...Kaşar peyniri yaklaşık yarım su bardağı kadar ...400 gram kadar Ezine peyniri kullandım ...bir tutam maydanoz  aralarına sürmek için ... 3 tane yumurta ...1 su bardağı süt ...yarım su bardağı ayçiçek yağını iyicene çırptım.
 ilk önce tavanın tabanına güzelce yufkanın bir tanesini yerleştirdim üzerine çırpmış olduğum yumurtalı karışımdan kaşıkla  döküp her tarafına sürdüm.
 Tekrar üzerine yufka koydum Tekrar üzerine yufka koyup Aynı işlemi yaptım Bolcana harcından bir avuç dolusu serpiştirip iki sıra daha yufka koydum üzerine tekrar bir avuç dolusu kaşarlı peynirden karışım dan serpiştir dim .
Tekrar üzerine 3 kat daha yufka koyup aralarına da hazırlamış olduğunuz yumurtalı karışımdan sürüyoruz tavanın altına tereyağ Üzerine de tereyağı sürün yufkanın bir kere ters çevirin diğer tarafını da pişirin Ben orta ateşte pişirdim Nar gibi kızarıncaya diğer tarafında çevirip diğer tarafında pişirdim.
Pişirme işlemi esnasında tavanın kapağını üzerine kapatın.  börekler börek ilk etapta çok sert gibi gelebilir üzerine mutfak bezinizi örtüp yumuşamasını sağlayabilirsiniz 2 dakikada Hepinize afiyet olsun Bugün bayramın son günü huzur sağlık mutluluk yuvanın hiç eksik olmasın Allah'ım mutfağınızdan bereketi eksilmesin hayırlı günler
 #tavaböreği