9 Şubat 2013

HAŞHAŞLI ,MERCİMEKLİ BÜKME





malzemeler hamuru icin


  • 2 su bardak ilik süt
  • 3 tane yumurta
  • 1 su bardak ay cicek yag
  • 1,5 tane yas maya (60 gramlik)
  • tuz
  • aldigi kadar un (yumusak bir hamur olmali )

ic malzeme

  • 2 su bardak yesil mercemek
  • 2 tane kuru sogan
  • karabiber
  • kirmizi pul biber
  • yarim cay bardak ay cicek yag
hashasi icin malzemeler
  • yaklasik 2 su bardak kadar sari sürtülmüs hashas
  • 1 ,5 su bardak ay cicek yag
  • tuz
hazirlanisi
  • Ilk önce hamurumuzu yugurup mayalanmaya birakalim .
  • Elinize yapismayincaya kadar unu yavas yavas ekleyerek yumusak bir hamur.
  • Üzerini kapatip mayalanmaya birakin.
  • Sogani incecik püp püp dograyin .
  • Mercimeyinizi ilk önce yikayin ve tencereye 4 su bardak su koyup haslayin.
  • Su kalirsa süzdürün sakin suya tutmayin .
  • Sogani aycicek yagin icersinde kavurun pembelesince ilikmis mercimeyi icersine katip tuz ,pul biber ve karabiber ekleyip 3-4 dakika karistirarak pisirin.
  • Mercimekli harcinizi sogumaya birakin.
  • Hashasini derim bir kasenin icersinde tuz ve yagi katip iyice hashasi ezin tamamen yagla karissin.
  • Hamurunuzu 3 veya 4 bezeye ayirin.
  • Tezgahin üzerine yag damlatip acin hashasli karisimdan sürün bolca.
  • Katlayin sagli sollu ve tekrar acin.uzunlamasina
  • Kücük bezeler kesip tezgwhin üzerinde eliniz le bastirarak acin .
  • Orta kismina harcinizda 1 yemek kasik katip kenarlarini ic kisma dogru bastirtin.
  • Bu sekile degisik sekillerdede yapablirsiniz.
  • Popgacalarin üzerine hic bir sey sürmeyin.
  • Önceden isitilmis firinda 175 derecede pisirin.
  • Afiyetler olsun cok leziz bir hamur pogaca tarifi .

30 yorum:

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel görünüyor.sanırım mercimeksiz haşhaşlı olarak deniycem.

nevininyemekleri dedi ki...

Bunu afyonlu bir arkadasim var cok guzel yapar. Oradan biliyorum cok guzel olur. Ellerinize saglik. Sevgiler :)

Ferkay dedi ki...

Gülcancım ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor, ben bayılırım yeşil mercimekli tariflere. Ellerine sağlık canım..

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

Ellerine sağlık haşhaşlı tatlara bayılıyorum.

sevgiler

nanemaydonoz sofrasıGÜL dedi ki...

AYRI AYRI YAPMIŞTIM AMA İKİ LEZZETİ BİR ARADA KULLANMAMIŞTIM,
DENEYECEĞİM CANIM ELİNE SAĞLIK

Limon çiçekleri dedi ki...

Haşhaşı çok severim çok nefis görünüyor ellerinize sağlık.

Feradem Uyku Seti Tek Kişilik Ancora Ödüllü Yarışma dedi ki...

Merhabalar.
Feradem Uyku Seti Tek Kişilik Ancora Ödüllü Yarışma için etkinlik düzenleyecek blog yazarları arıyoruz. etkinliği düzenlemek istermisiniz. Etkinlik hediyesi sponsor tarafından karşılanacaktır. katılmak isterseniz yorumda kullandıgım adrese tıklayarak detaylara ulaşabilirsiniz. Bekliyoruz

Adsız dedi ki...

Sari hashasi nerede bulabilirim acaba yazarsaniz sevinirim.
Almanyadan

Adsız dedi ki...

Sari hashasi nerede bulabilirim acaba yazarsaniz sevinirim.
Almanyadan

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık. Bu zamana kadar duup daha deneyemediğim bir tarif. Denemek bana da nasip olur inşAllah.

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık canım..
nefis görünüyor bu bükmeler:))
sevgiler:))

Tarif diyarı dedi ki...

Haşhaş ve mercimek böreğe çok yakışıyor börek nefis görünüyor ellerine sağlık arkadaşım.Sevgiler

Unknown dedi ki...

Memleketimin lezzeti :) Afyon-Emirdağ'lıyım.

Ama bu şekilde yaptığımıza ağzıaçık diyoruz, rulo şekli verdiğimiz bükmedir. Adı ne olursa olsun önemli değil aslında :)) Tadı harika çünkü. Çok güzel yapmışsın canım, ellerine sağlık..

Unknown dedi ki...

Ben hashasi Usakdan getiriyorum ama Almanyada baktatin 1 kiloluk kavanozlarda hazir tüm alis veris yerlerinde bulmak mümkün yoksa siparis vere bilirsini .

Adsız dedi ki...

Cok tesekkur ederim.En kisa zamanda hashasli tarifinizi yapicam.
Almanya (Munchen)

Dilek Mutfakta dedi ki...

çok lezzetli olmuşa benziyor,değişik bir tarif denenecekler listeme aldım,ellerinize sağlık, ben de beklerim...

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Çok hoş bir tarif, bende haşhaşla farklı neler yapsam diye düşünüyordum bu aralar. Güzel denk geldi. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

birincisin dedi ki...

Ellerine sağlık,nefis bir tat.Selam ve sevgiler:)

*Ra dedi ki...

Merhabalar Gülcen.
Çok ilginç bir tarif bu. Denemek için not alındı. Ellerine sağlık.
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Hello Dear, are you in fact visiting this web page daily, if so afterward you will
definitely get nice know-how.
Also visit my site - settlement cash

Unknown dedi ki...

Eline sağlık çok güzel olmuş:) sevgiler canım

Adsız dedi ki...

Hey There. I found your blog using msn. This is a very
well written article. I'll be sure to bookmark it and return to read more of your useful information. Thanks for the post. I will definitely comeback.
Also visit my web-site purchase structured settlement

seherinörgüleri dedi ki...

ellerine saglik canim nefis görünüyor.

Unknown dedi ki...

ellerinize sağlık haşhaş yeni tatığım bir lezzet yeşil mercimklede çok yakışmıştır

meri dedi ki...

oyyy asıl sen beni büktün acıktım yaa sankim çok lezzetli gözüküyorlar ellerine sağlık arkadaşım

Banu dedi ki...

Ellerine sağlık Gülcancım ben çook severim bu böreği ama hiç yapmadım gözümde büyyor ama buldum mu 5 tana filan yerim:)) sevgilerimele...

İstanbul Kazan Ben Kepçe dedi ki...

Haşhaşlıya bayılıyorum.Çok güzel görünüyor.Ellerinize sağlık. Blogunuzu izlemeye aldım.Bana da beklerim.İstanbuldaki farklı mekan ve lezzetlerle ilgili paylaşım yapıyorum.

birincisin dedi ki...

Ana sayfamdan da izliyorum sizi,epeydir yayın yapmıyorsunuz.Hayırdır inşallah,nasılsınız.Selam ve sevgiler..

Adsız dedi ki...

banazlı tarifin güzel yarın deneyecegim .handan

Yemek Tarifleri dedi ki...

Böyle tatlılarada bayılırım :) Haşhaşlı olanlar özellikle farklı bir tat bırakıyor. Ellerinize sağlık ;)