23 Haziran 2010

Lokma Tatlısi .. Şekerpare Tarifi

Lokma Tatlısi malzeme

  • 2 su bardak un
  • 1 su bardak 1 parmak eksik su
  • 1 çorba kaşık kuru maya
  • 1 tane yumurta
  • 1 su bardak sıvıyag
  • 2 adet kesme şeker
  • 1 tutam tuz
Şerbeti için
  • 2,5 su bardak şeker
  • 2,5 su bardak su
  • ¼ limon suyu
hazirlanimi
  • Şekerle suyu kaynatın.
  • Ocaktan inmesine yaın limon suyunu ekleyin.
  • Bir taşım daha kaynatarak ocaktan alarak soğumaya bırakın.
  • Unu derin ve genis bir yoğurma kabına eleyin ve ortasını açın.
  • 1 su bardağı ılık suda kesme şekerleri eritin, mayayı ekleyerek mayalamaya bırakın.
  • Mayalı suyu una dökün, tuz ve yumurtayı ilave ederek akıcı ve yumuşak bir hamur yoğurun.
  • Hamurun üzerine bir bez örterek mayalanmaya bırakın.
  • Derince bir kaba sıvıyağı koyarak kızdırın.
  • Hamurundan küçük parçalar kopartarak kızgın yağda kızartın ve yağdan alır almaz soğuk şerbete atın. Şerbeti çek
Şekerpare Tarifi

malzeme
  • 1 adet yumurta
  • yarim cay bardak irmik
  • 3 çorba kaşık yoğurt
  • 1 kahve fincanı şeker
  • 1 çay kaşık karbonat
  • 125 gram paket margarin
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • aldigi kadar un
Şurup Malzemesi
  • 3 su bardağı şeker
  • 2 su bardağı su
Hazırlanışı
  • Margarini eritin, yumurtayı şekerle kanştırıp yağları ilave edin.
  • Yoğurt, karbonat ve elenmiş unu katarak yumuşakça bir hamur hazırlayın.
  • Ceviz büyüklüğünde parçalara aynrıp , elinizin içinde yassıltın, içine dövülmüş ceviz koyup kapatn.
  • Tepsiye dizip 170 derece ısılı fırında 45-50 dakika pişirin.
  • Soğuduğunda üzerine hazırlanmış sıcak şurup dökün.
  • Soğuk olarak servis yapın nefis bir tarif
  • Tarif cok güzel seker pare yi cok seviyorum ama uzun zamandir yapmamistin.
  • Afiyetler olsun sekerpareyi sevenlere .

25 yorum:

Ash dedi ki...

WOW!!! That is awesomely tempting.... Awesome captures of that well prepared prep.....

Ash....
(http://asha-oceanichope.blogspot.com/)

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Off !
Tatlılar sıralanmış..pek nefisler..
Ellerine sağlık afiyetler olsun bereket ile..

Sevgiler..

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Resimler o kadar canlıki elimi uzatsam alıcam sanki:) Ellerine sağlık. Sevgiler...

mutfaktakiruya-arzu- dedi ki...

İki tatlıyıda çok severim.Ellerine sağlık.Çok güzel duruyorlar .Sevgilerimle
.

çeşnici Handan dedi ki...

İkisini de bayılırım harikalar. Ellerine sağlık.

emelce yemek dedi ki...

ikisi de harika olmus ellerine saglik

ebru dedi ki...

canım ellerine sağlık harika olmuş lokmalar ramazanlarımızın değişmez tatlısı..

Atike Momini Ziya dedi ki...

ellerin dert görmesin canm,lokmaya bayılırım ama hiç denemedim.tarifinden yaparım ia...içten sevgiler...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Ellerine sağlık,çok hoş görünüyorlar.Keşke dokunmasada hergün yesem, yiyenlere bolca afiyet şeker olsun,sevgilerrrr....

Unknown dedi ki...

eyvah eyvah.
şimdi olsa anında bozarım rejimi falan ne zamandır yemiyorum şu lokma tatlısından, bayıldım.

gelibolu17 dedi ki...

ellerine sağlık canım.çok güzeller.sevgiler selamlar

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Benim kizlarda lokmayi cok seviyor,bende canim cektikce yaparim hic üsenmem,ellrine saglik,sekerpareyide kizken evde cok yapardim,simdilerde burda pek yapmiyorum nedense...

Sevgiler...

Bu arada bizim izin günümüz yaklasiyor,belki havaalaninda firsat olur görüsürüz,ne dersin?

HÜLYA dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM İKİ TARİFTE NEFİS GÖRÜNÜYOR... AFİYET ŞEKER OLSUN

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım bunlar ne kadar tatlııı:D:D:D:D


Elerine sağlık gülcanım....

Adsız dedi ki...

ablacım ellerine sağlık çok güzel görünüyor lokmalar bende çok severim abla malzemenin içine 2 kaşık sirkede eklersen hem çok cıtır oluyor hemde yağı içine çekmiyor birde böyle denemeni tavsiye ederim...öpüyorum seni kuzen hatice...ben blog yapamadım kendime abla denedim olmadı...

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

Canım, bundan sonra;

http://hobibox.blogspot.com/

adresindeyim, beni buradan izlemeye alırsan çok sevinirim. Google ın bitmek bilmeyen sorunları yüzünden, taşınma gereği duydum, umarım beni burada da yalnız bıralmazsınız. Sevgiler

hobibox (Afet Ergü)

Unknown dedi ki...

Çok güzel gözüküyorlar.şerbetli tatlılara bayılırım.Ellerine sağlık canım.

mintinin dünyası dedi ki...

arkadaşım baktım mesaj panosu göremedim.öncelikle hayırlı cumalar.tatlın çok iştah açıcı görünüyor.ellerine sağlık
http://mintininmutfagi.blogcu.com/

callmeasviju dedi ki...

very nice blog..............if time permits plz visit my blog.........http://lets-cook-something.blogspot.com/

sugibi dedi ki...

çok lezzetli görünüyorlar,ellerinize sağlık, eee ne de olsa tatlılar gülcandan blogunuzun ismi :))

hayat dedi ki...

Canım, tatlılar çok güzel görünüyor. Eline emeğine sağlık.
Sevgiyle kal...

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
HATİCE dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
HATİCE dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
HATİCE dedi ki...

beyaz--gul-00@hotmail.com