10 Temmuz 2010

SÜNGER POĞAÇA VE Sigara Böreği nefis bir kaffalti

KAHVALTI SOFRASI

Bu gün Hattersheimdan üc aileyi vatanimiza Türkiyeye ugurladik .Kaffaltidan sonra yola ciktilar .Ben hazirladim kaffaltifi .isallah seneye bizde gelecegiz.Esim ve ben bu yil izin kullanamadik ama kizlarim simdi memleketimde.Onlar Usaktalar her keze güzel tatiller diliyorum........ . SÜNGER POĞAÇA
malzeme
  • 2 su bardak süt
  • 2 tane yumurtanin aki (sarisi üzerine)
  • 3 tane orta boy haslanmis patates
  • 1 cay kasik seker
  • 1 ,5 cay kasik tuz
  • 100 gram tere yagi eritilmis
  • aldigi kadar un
  • 1 tane yas maya (40 gram )
ici icin
  • peyaz peynir ve maydanoz
  • 100 gram tereyag (icine sürmek icin.)
hazirlanisi
  • Eritilmis margarin ve yumurtanin beyazini iyice cirpin
  • Patetesi haslayip püre gibi ezip icine ilave edin süt ,tuzmaya sekerinide ekleyip iyice maya eriyen deyince karistirin.
  • Yavas yavas unu ekleyip yugurun .
  • Üzerini kapatip en az 20 dakika hamur dinlensin.
  • Dogranmis maydanaz ve peyniri karistirin.
  • Hamuru tezgahin üzerinde acin tereyagi eritip hertarafina sürüp kücük dilimlere kesin .
  • Peynirden bir ucuna koyup sarin.
  • üzerine yumurta sürün.
  • Susam ekleyip yaklasik tepspde 10 dakikakadar bekletin.
  • Firinin orta yerine tepsiyi sürüp 175 derecede pisirin.

Sigara böregi

malzeme
  • 1 adet hazir ücgen yufka pakedi (24 tane ücgen yufga )
  • 400 gram kadar Böreklik peynir
  • kizartmak icin ay cicek yagi
Yufganin üzerine sürmek icin
  • 1 tane yumurta
  • 1 su bardak kadar yogurt
  • 3 yemek kasik aycicek yagi
hazirlanimi
  • Ben yufgalari ücgen sekilde aldim hazir kesilmis 24 adet fufga var .
  • Yogut ,yumurta ve yagi cirpin.
  • Yufganin üzerine yogurtlu karisimdan fircayla sürüyorum.
  • Peynirri ufalayip 2 yemek kasik kadar peynir koyup sariyorum.
  • Kizgin yagda kizartip pecetenin üzerine alin .
  • Hem piratik hemde nefis bir börek.
  • Sicak servis yapin.

14 yorum:

YeMeK vAkTi dedi ki...

ellerine sağlık gerçekten nfis olmuş kahvaltı gelebilirmiyim bende bir dahakine:)

Unknown dedi ki...

Aç karnına hiç de iyi gitmeyen manzaralar.Ellerine sağlık canımsın.

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

ellerıne sağlık canım Börekler harıka:)

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Harika bir kahvalti!! Henuz yemek yemedim, kendimi simdi mutfaga atiyorum:) Ellerine saglik.

umutluhayat dedi ki...

ellerinize sğlık güzel bir kahvaltı olmş

Fatoş Öztürk dedi ki...

Canım ellerine sağlık bende isterim.
Çok öptüm Sevgiler..

SULTANLARIN DÜNYASI dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım harika ve iştah açıcı bir sofra

Cafe Pepela dedi ki...

Hepsi çok hoş görünüyor.
Sünger böreğine bayıldım!
Sevi ve muhabbetle..

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK GERÇEKTEN NEFİS BİR KAHVALTI OLMUŞŞ.

SEVGİLER

kalpkurabiye dedi ki...

bende geleyimmii gülcancımm nefis bir masaaaa.. poçaları yerim benn:))))

yemekbiraşk dedi ki...

gülcan gerçekten güzel bir kahvaltı hazırlamışsın ayrıca çook ince düşünmüşsün yola çıkacaklara hazırlık yapmak hoş bir düşünce. Bizde isviçrede bu şekilde karşılarız birbirimizi tatile çıkamadığınıza üzüldüm ama en azından kızlar burdaymış oda güzel
sevgiler...

Adsız dedi ki...

sünger poaçada malzeme listesinde patates yazmıyor.. tarifi düzenlermisiniz tekrar..

canikom dedi ki...

sünger poaçada malzeme listesinde patates yazmıyor.. tarifi düzenlermisiniz tekrar..

Unknown dedi ki...

Canim dikkatin icin tesekkürler bazen unuta biliyorum hayirli aksamlar öptüm.