13 Aralık 2011

PEYNİRLİ RULO POĞAÇA




MALZEMELER



  • 1 su bardak ay cicek yag
  • 2 tane yumurta beyazi((sarisini üzerine ayirin))
  • 2 su bardak ilik süt
  • 1 tane yas maya
  • aldigi kadar un
  • 1 tatli kasik tuz
  • 1 tutam toz seker
  • susam
ic malzemesi icin malzeme


  • 250 gr teneke peyniri
hazirlanisi


  • Bir kabın içine,aycicek yagi ve sütle karistiralim.
  • Yumurtanin beyazi da kati devam karistirin.
  • Mayayi ilk önce bir miktar ilik süt eritip icersine katin.
  • Unnu yavas yavas icersine eleyerek katin ve tuzunuda katip yumusak bir hamur yugurun.
  • Hamur  yaklasik 15-20 dakika mayalaninca 3 bezeye bölelim .
  • Merdaneyle tezgahin üzerine yag damlatip acalim .
  • Tezgahin üzerine biraz yag damlatirsaniz daha kolay acarsiniz.
  • Uzunlamasina actiginiz hamurun kasikla kenarina karisimdan üzerine esit sekilde koyup rulo yapin.
  • Bu hamuru 1 parmak kalinliginda keselim .
  • Üzerlerine yumurta sarisi sürüp susam ekelim önceden isitilmis firinda 175 decede pisirelim.
  • Ben sadece beyaz peynir kulandim isterseniz maydanoz veya patateli de hazirlaya bilirsiniz.Afiyetler olsun .

12 yorum:

İnci Yemek dedi ki...

Gülcancığım ellerine sağlık canım
enfes gözüküyor buradan:)
şeklini anlayamadım rulo yapıp kestiğimiz yeri üste mi getiriyoruz,yoksa etrafında dolayarak mı kesiyoruz o kısmı biraz açarak yazarsan sevinirim canım:)
öperim seni...

Şirince Tatlar dedi ki...

pofuduk pofuduk ne de güzel görünüyor Gülcancım, hadi çayı koy yemeye geliyorum dermişim..eline sağlık bayıldım:)

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

offf çok güzel olmuşlar pofidik kabarmışlar ellerine sağlık canım
çok öptüm sevgiler:)

Lezzet sarayı dedi ki...

ay çok güzel olmuşpoğacadan çok böreğe benzemiş.ellerine sağlık.gülcan ablacım bir ricam var.bloğuma gelip reklamlara bir kere tıklarmısın.şimdiden desteğin için çok teşekkür ederim...

birincisin dedi ki...

ne güzel kabarmış poğaçalar...nefis duruyorlar ellerine sağlık..sevgilerimle..

neslice tarifler dedi ki...

Ellerinize sağlık. Modası geçmeyen bi poğaça.

Nigar SARGIN dedi ki...

Gülcan hanım ellerinize sağlık nefis görünüyor her zaman ki gibi bayılarak okudum yazınızı ve tarifinizi;))Sevgilerimle

bırtutamkekik dedi ki...

ellerine sağlık gülcancım..
nefis görünüyor..
rsimlerine hasta oluyorum senin:)
öle güzel öyle gerçekçi ki..
alıwerecekmişim gibi geliyor sunumalrını:)))
gönül dolusu muhabetle canım..

Nil dedi ki...

şu yaş mayalı hamurlara bir ben başlayamadım galiba :) ellerine sağlık

mutfagabuyrun dedi ki...

sunum çok güzel canım.nefis olmuşlar.ellerine sağlık.sevgiler.

Gurbet Ceyiz Sandigi dedi ki...

selam gülcan abla ;
yine döktürmüsün :D sayfaya baktikca aseriyorum hehe kocam artik yasakladi senin sayfana girmeye hamilelikte birtek sen degil bende kilo aldim diye sikayetci tariflerin hemen hemen hepsini yapiyorum :) daha demin tam profilini okudum lübeck de dogmusun ben lübeckde 4 yasim dan intibaren ailem le kaldim simdi ise kölne tasindik :) ha bu ara yeni blogger sayfasi acdim ilk blogum da sen ilk bana mail yazmistin onun icin bu sefer de ben sana ilk mesaj birakmak istedim

a.e.o

aysenur :)

pastabahçem dedi ki...

ellerinize sağlık çok leziz görünüyorlar