15 Aralık 2011

CEVİZLİ HAŞHAŞLI ÇÖREK





malzeme
  • 1 kilo un
  • 2,5 su bardak ilik süt
  • 100 gram tere yag
  • 1 tane yas maya
  • 1 tane yumurta
  • 1 yemek kasik toz seker
  • 1 yemek kasik tuz
ic malzeme
  • 1 kase hashas
  • yarim su bardak ay cicek yag
  • 1 cay kasik tuz
  • yarim su bardak ince cekilmis ceviz
üzerine   badem ve yumurta sarisi

hazirlanisi
  • Derin bir kabin icersine unu katip mayayi ortasina koyup yavas yavas süt ilave edere mayayi eritin .Diyer malzemeleride kabin icersine katip.
  • Hamurunuzu yumusak bir hamur yugurup üzerini kapatip yarim saat mayalanmaya birakin.
  • sari  hashasiniz yoksa mor da kullana bilirsiniz.
  • Yag ,hashas,tuz ve cekilmis cevizi karistirin cirpin hashas iyice ezilsin  .
  • Mayalanmis hamuru 3 parcaya bölüp tezgahin üzerini yaylayip merdaneyle acin .
  • Üzerine hashasli karisimdan döküp kasikla hertarafina sürüp  rulo yapip parmak kalinliginda bicakla kesin.
  • Tepsinize firin kegidi yerlestirip yan yana siralayin cörekleri yaklasik 20 dakika bekletin iyice dinlensinler.
  • Üzerine yumurta sarisini sürdükten sonra badem kiriklari  ekileyip önceden isitilmis 175 derecede psirin.
  • .Ben hasasi Türkiyeye gittigimde getiriyorum ve buz dolabinda kapali kavanozlarin icersinde sakliyorum .
  • Afiyet seker olsun .

15 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım çörekler aklımı başımdan aldı
ellerine sağlık sevgiler.

Unknown dedi ki...

aldım tarifini .haftasonu kısmetse haşhaş gelecek.ilk denemem olacak bnim de..ellerine sağlık..

durutarifler dedi ki...

Çok güzel olur, sen de çok güzel yapmışsın.
Ellerine emeğine sağlık
Sevgiler

Eya dedi ki...

Sevgili Gülcan..cok leziz görünüyor pufidikler, ellerine saglik, sevgiler

zehra

Mutfak Dili dedi ki...

Elinize saglik Sizin hashasli tarifleri gorunce buzdolabimda kullanmaya kiyamadigim, biteceyindne korktugum has has geliyor onume yinde de kiyip kullanamiyorum. Sonra diyorum. Biterse Turkiye gibi kolay da bulamam diyorum.
Sevgiler..

birincisin dedi ki...

çok güzel görünüyorlar..ellerine sağlık..tadları görüntüsünden belli nefis oldukları şüphesiz...afiyet olsun..sevgiler:)

lezzetli tatlar dedi ki...

tablo gibi valla ne kadar hoş bir sunum kimbilir lezzeti nasıldır bende haşhaşlı tarifleri severim
ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

beni benden aldı bu tarif ellerine sağlık canım süper gerçekten
sevgiler

TuruncuTatlar dedi ki...

NEFİS GÖRÜNÜYOR GEVREK GEVREK CANIM ELLERİNE SAĞLIK MUTLU KAL..

anneminkizıyim dedi ki...

Gülcancim ellerine saglik nefis cörekler olmus. Etkinlige seni bekliyorum,
sevgiler....

SULTANLARIN DÜNYASI dedi ki...

canım ellerine sağlık kayınvalidem haşhaş getirmişti bana bende nerde kullansam diye düşünüyordum tarifin için teşekkürler

Unknown dedi ki...

Hashas ve ceviz karisimina bayilirim !! nasilda lezzetli gorunuyorlar ellerin dert görmezsin canim

ihlamurcum dedi ki...

Mayalı tariflere yağı az oluyor diye bayılıyorum. Haşhaş benimde son 1 yıldır çok kullandığım bir malzeme, ellerinize sağlık

mandalincikmazi dedi ki...

Harika görünüyor ellerine sağlık canım puf puf ne güzeller öyle afiyetler olsun.
Türkiye'den kocaman selamlar.
Hayırlı cumalar.....

Marifetane hobi dedi ki...

Çörekler nefis görünüyor tarifi not aldım deneyeceğim inşaAllah ellerine sağlık canım..