11 Ağustos 2012

Fırında Kaşarlı Köfte



                                      Fırında Kaşarlı Köfte

iftarda Fırında Kaşarlı Köfte   cok leziz güzel bir köfte tarifi ..

malzemeler
  • 1 kilo dana orta yagli kiyma
  • 1 tane kuru sogan
  • 2 dis sarimsak
  • 200 ml süt
  • 200 gram ince rendelenmis kasar peyniri
  • 1 tutam maydanoz
  • 1 tatli kasik kimyon
  • 1 cay kasik kara biber
  • 2 paket föfte harci ( 1 paket köfte harci yarim kilo kiyma icin )
hazirlanisi
  • Sogani soyup incecik dograyin .
  • Maydanozu yikayip incedik dograyin.
  • Kiymayi derin bir kabin icersine alip tüm malzemelerle yaklasik 5  dakika  kadar yugurun.
  • Üzerini kapatip buz dolaba dinlenmeye yaklasik 5- 6 saat dinlensin.
  • Sekillerini verirken elinizi arasira sivi yag damlatin.
  • Teisiye firin kegidinin üzerine köfteleri siralayin tam bir firin tepsi cikiyor bu malzemeden köfte .
  • 175 derecede pisirin .
  • Afiyetler olsun hayirli iftarlar .

10 yorum:

fatosun mutfagından... dedi ki...

nefisss görünüyor..ellerine sağlık canımm..hayırlı geceler..selamlar..

Bir Dilim Aşk dedi ki...

Gülcancığım, kaşarlı köftelerin harika olmuş, ellerinize sağlık, afiyet olsun. Sevgilerimle...

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

Şu köftelerin tarifini almaya geldim:))
nefis görünüyorlar yarın misafirlerime yapayım

ellerine sağlık canım sevgiler

Adsız dedi ki...

köfte tarifinizi bende denemek istiyorum ama tarifte un,galeta unu yada bayat ekmek içi kullanılmıyormu?kıvamı tutuyormu?yardımcı olursanız sevinirim.şimdiden teşekkürler...

Unknown dedi ki...

icersinde kasar köftenin yumurta ve ekmek ici ihtiyacini kaldiriyor
Ben zaten baska tariflerdede genelde ekmek ici ve ya galete unu kullanmam
Cok eski tariflerde kiyma az oldugunda kullanila bilinir daha fazla köfte cikmasi amaci ile kullanildigi düsünmüsümdür .
Almanlarda köftenin icersine hic ekmek ici galate unu dirmiyor kiymali köftelerde.
Bu tarifi ben cok sIk yapiyorum cok yumusak ve leziz .
Simdiden afiyetler olsun.

nanemaydonoz sofrasıGÜL dedi ki...

gerçek köftenin tadı da bayat ekmek veya galete unu koymadan yapılandır, bende böyle seviyorum
eline sağlık gülcan'cım çok güzel görünüyor

Adsız dedi ki...

bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ederim.ellerinize sağlık deneyeceğim.çok güzel görünüyor.

Nigar SARGIN dedi ki...

Offf ekrana yapıştım kaldım.Ellerinize sağlık;))

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

Sevgili gülcan bu güzel köfteyi misafirlerime yapmak istiyorum ama merak ettiğim bir şey var.

köfte biraz soğuyunca kaşardan dolayı sertleşmiyor mu?

görüntüüsü öyle yumuşak lezzetli görünüyor ki beni tat der gibi:))

Unknown dedi ki...

Canim icersinde sütde var zaten kasar kesinlikle yumusak oluyor sadece sicek yimeyi seviyorum bu tür köfteleri .