26 Mayıs 2010

Rhabarber nin resmi bir sebzedir recel ,meyva suyu ,tatli ,kek ve pasta larda kulanilir .

Rhabarber asagida kek de kullandigim sebze
resimleri internetten kopyaladim

Bir cok vitaminli sebze dir.
Genelde yapraklari kullanilmaz ama sapi kullanilir.
Kalium ,vitamin c ,bagirsak calistiran özeligi ile blinir.
Yaklasik 40 tane cesidi vardir
Pismeden yinilemez.
Ürünü topraga ektikten 2-3 yil sonra verimli verir.
Nisan ayinda yeserir 24 .06 ayina kadar ondan sonra yenmez.
Bu bilbileri internetten edindim resimleride internetten kopyaladim .
Almanyada pasta recel ,kek ,meyva suyu ,ve bazi tuzlularda kullaniliyor .Bilmeyende yoktur her alisveris merkezinde vardir.

Sapinin üzerinde incecik kabugu vardir kolayca soyulur .
Goigle den ismini yazip daha cok bilgi edine bilirsiniz sevgiler

11 yorum:

Adsız dedi ki...

Gülcan abla pismedende yeniliyor aslinda, hani dis kabugu soyup mesela tuza banip yiyor benim esim:))

Unknown dedi ki...

Ekincigim eksi zaten bende kabugunu soyup keklerde kullaniyorum bir kac kezde tatlida kullandim.ben bu bilgileri interneten aldim.Ablamin bahcesinde pek cok var bu sene rhabarber .Ben hic ciy yemedim cok fazla asit iceriyor midesorunu olanlarada iyi olmaz pismeyince sevgiler ekinciyim öpüyorum.

balböcükleri dedi ki...

açıklama için çok teşekkürler:Dböyle yeşil yapraklı bişey beklemiyordum açıkçası.ne bileyim mango gibi bişey bekledim.hemde tatlı kek tarifi olunca.

KEYFESEYRAN dedi ki...

Türkiyede varmıdır Türkçe ismi nedir acaba Türkiyede hiç bu bitkiye rastladınızmı bak Almanyada yetişips burda yetişmiyormu bu güzelim bitki çok merak ettim

mandalincikmazi dedi ki...

BU sebzeyi biliyorum Almanya da çok vardı ama unutmuşum yıllardır görmeyeli şimdi hatırladım ...
Teşekkürler .
Sevgiler........

Fatoş Öztürk dedi ki...

Gülcancığım ellerine sağlık canım çok güzel görünüşü var.Denemek isterdim doğrusu fakat rhabarber burda yok veya ben bilmiyorum.Afiyet olsun sevgiler..

STYLE M dedi ki...

cilekle birlikte acaip guzel marmelat oluyorlar ;D

GÜL dedi ki...

ben böyle bişey beklemiyordum çok değişik tatlıda kullanılmasınada çok şaşırdım

Unknown dedi ki...

Işgın diye bilinir

Unknown dedi ki...

Kompostosu yapılıyor çok az suyla hafif kaynatacaksınız.isterseniz yediğiniz porsiyona süt ilave edip sütlü olarak yiyebilirsiniz.

Unknown dedi ki...

Türkçesi Ravent ve çiğ yenilmez.
İlla ki pişirilir tatlı veya pure halinde tuzlu baharatlı da yenilebilir makarna sosu gibi şeylerde kullnilir.
Kendibe has aroması var.
Cilejle birlikte reçel de güzel olur, sade ve ya başka meyveler bortlenler, frambuaz gibi eşit ayarda pismesi gerekenler le birlikte. Veya pişirirken en son olarak da sıralanabilir.
Vanilya takviyesi de bir farklı lezzet koktaili oluyor.
Su an tam sezon