2 Ocak 2013

HAŞHAŞLI MEYVELİ TATLI


HAŞHAŞLI MEYVELİ TATLI






alzemeler  kek İçin
  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı şeker
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 su bardağı irmik
  • 1/2 su bardağı siyah haşhaş
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartmatozu
  • 1 su bardağı meyve suyu

Kreması İçin
  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 paket toz kremşanti

Üzeri İçin
  • Çeşitli meyveler (kiwi)
  • jöle

hazirlanisi

  • Önce kekimizi pisiriyoruz.
  • Oda ısısındaki yumurtaları derin bir kaba kırın çırpın.İçine şeker katıp yine çırpın.
  • Daha sonra süt ve sıvıyağı ekleyip yine çırpın.
  • Daha sonra irmik ,haşhaş katıp çırpın.
  • Un ,kabartmatozu ve vanilyayı da eleyerek karışıma ekleyip tekrar çırpıp karışımı margarinle yağladığınız büyük kare borcaba dökün.170 derecedeki fırında pişirin.
  • Bıçak batırdığınızda kek bıçağa yapışmıyorsa pişmiş demektir.
  • Yaklaşık 40 dakikada pişer.Çıkan keki soğumaya bırakın.
  • Soğuyunca 1 su bardağı meyve suyu ile ıslatın
  • Ben portakal  suyu kullandım.Diğer tarafta muhallebisini yapın.
  • Tencereye süt,un,şekeri alıp karıştırarak pişirin
  • Ilınınca içine kremşantiyi katıp bir güzel çırpın.Karışımı kekin üzeine dökün yaklasik 3 saat soguk bir yerde bekletin üzeri kapali bir sekilde  .
  • Servisden önce çeşitli meyvelerle süsleyin 
  • Ben kiwi kullandim 5 tane kiwi yeterli geldi borcammin icersine .
  • Jöleyi de tarifine göre hazirlayip meyvanin üzerine dökün.  Bu tarifi arkadasimin blogundan aldin cok güzel bir tarif    http://sarimutfak.blogspot.de/  sarimutfak handenin blogundan aldim
  • Yilbasinda bu nefis pastayi yaptim.

18 yorum:

Peygamberim İzinden dedi ki...

Çok güzel bir tatlı oduğu malzemelerinden ve görünüşünden belli oluyor. Favorilerimin arasına girdi..
Ellerine sağlık canım Allah'a emanet ol..

mutfagabuyrun dedi ki...

çok beğendim canım.nefis olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

umutluhayat dedi ki...

çok şık olmuş gülcancım.ellerine sağlık.iyi yıllar...

PaSaSofraM dedi ki...

nefis olmus tamda kis tatlisi kivili olunca :)

*mehtap dedi ki...

harika bir görünüm,eline sağlık.

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık nefis olmuş
sevgiler

Unknown dedi ki...

Nefis görünüyor canım. Ellerine sağlık, bayıldım tarifine..

Tarif diyarı dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım nefis bir tatlı olmuş haşhaşlı tarifleri çok severim.Sevgiler

BAL ANNE dedi ki...

slm canım.....
gece gece fotolara bakıtım iç geçirerek.....enfes görünüyor....ellerine sağlık
hayırlı seneler....

Rümeysanın Elleri dedi ki...

Gülcan Hanım elleriniz dert görmesin sadece haşhaşlı değil bütün tariflerinizi çok beğendim sizi takibe aldım.fikirlrinizede ihtiyacım var.

sarımutfak-hande dedi ki...

ellerine sağlık canım harika olmuş ayrıca alttaki masayıda beğendim allah ağız tadınızı bozmasın
mutlu yıllar dilerim
sevgilerimle

meri dedi ki...

yani çıtayı o kadar yükselttiniz ki zavallı çalışan ben (meri) ne yapsın artık ben kolay şeyler yaparım napıyım :) bayıldım bayıldım mmmmm ellerinize sağlık

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

ellerine sağlık tatlım.
nice mutlu senelere sağlıkta ve huzurda.
sen beni hiçmi özlemiyorsun kuzum niye ziyarete gelmiyosun:)

Asyadan Esintiler dedi ki...

ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.(asyadanesinter.blogspot.com)yeni blog oluşturdum. ziyarete beklerim.

Mutfak Dili dedi ki...

Canim elien saglik olsun cook guzel ve lezzetli gozukuyor. ayrica blogunu ziyaret etmekten buyuk zevk aliyorum. radyodan dolayi. zevkle dinliyorum. Tesekkurler. Bazen sadece dinlemek isin bile aciyorum blogunu:))
Sevgiler canim

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...


Bu harika görünümün lezzeti daha bir harikadır:)
Ellerine sağlık canım.
Sevgiler...

ozlemhan dedi ki...

Canım muhteşem görünüyor ellerine sağlık.

serapin mutfaginda pisenler dedi ki...

Himmm, bayılırım bu tatlıya ellerine sağlık Gülcancigim.
Sevgiler.