2 Ekim 2010

İrmik Helvası

İrmik Helvası

malzeme


  • 2,5 bardak  irmik
  • 3.4 yemek kasik tereyag
  • 1,5 bardak toz seker
  • 3 su bardak su
  • 1 su bardak ceviz
  • 1 tane vanilya sekeri
hazirlanisi
  • Teflon derin  bir tencerede tere yag eriyince irmigi icersine katip orta ateste kavurun .
  • Sürekli utun tahta kasikla  karistirarak pembelesinceye kadar karistirin.
  • Üzerine cevizleri ilave edince 2-3 dakika kadar daha kavurun.
  • Üzerine toz seker ve vanilya sekeri katip  bir karistirin.
  • Haslanmis 3 su bardak suyu yavas yavas tencereye katin .
  • Ayni zamanda karistirin .
  • Suyunu cekince ocagin altini kapatin tencerenin kapagini kapatip dinlenmeye birakin tane tane oluyor
  • Afiyetler olsun. irik helvasini sevenlere afiyetler olsun

26 yorum:

emelce yemek dedi ki...

cok severim eline saglik

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

Merhaba kaç gündür irmik helvası canım istiyor Bir kere yaptım ama ölçüleri yazmamışım güzel olmuştu ellerinize sağlık sevgiler

lezzet sefasi dedi ki...

en cok yaptigim tatlilardna biridir.Ellerine saglik canim.
Sevgiler,
Sefa

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılar.

Atike Momini Ziya dedi ki...

CANIM GÜLCANIM AKŞAM AKŞAM BU NE MUHTEŞEM GÖRÜNTÜ. BAKMAKTAN KENDİMİ ALAMIYORUM :) YORUMUDA BAYAĞ SONRA YAZIYORUM :) ELLERİNE SAĞLIK. YEME ŞANSINA KİMLER ERDİLERSE ONLARA AFİYETLER OLSUN İA.SEVGİLER...
NOT:CANIM 3 VE 4 ÜN ARASINDA TİRE OLMADIĞI İÇİN 34 KAŞIK YAĞ OKUNUYOR. HERKES ANLAR AMA (-)Yİ KOYSAN DAHA DOĞRU OKUNUR HERALDE :)

Unknown dedi ki...

Ohhh, gülcancim ellerine saglik, irmik helvasina bayilirim ama ayni senin yaptigin gibi olacak, piril piril parlayacak.... Kupkuru olmayacak... Hele de o cevizler.... Mmmmm.... Sevgilerimle,

Meleğin Mutfağı dedi ki...

hmmm nefis görünüyor canım ellerine sağlık..

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

ellerine saglik canim cok severim irmik helvasini
ne zaman acil bi misafirim gelse hemencik yaparim
yada ne zaman canimiz tatli istese girip mutfaga hemencik yapip yeriz :)

dokuzuncubulut dedi ki...

Hem de bol cevizli, çok severim.
Ellerine sağlık Sevgili Gülcan...

Magia da Inês dedi ki...

♥ Olá, amiga!
Sinceramente fiquei surpreendida com tanta sabor e criatividade nos seus pratos... ♥♥
Você é muito, muito talentosa... parabéns!!!♥
Bom fim de semana!♥
Beijinhos.
♥Itabira
Brasil♥♥

Dilekhaniminmutfagi dedi ki...

tevafuk dün akşam bizde irmik helvası yapmıştık sizin helva bizimkinden daha güzel görünüyor ellerine sağlık canım selamlar

Fatoş Öztürk dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Sevgiler...

Banu dedi ki...

Gülcancım ellerine sağlık. Nefis bir helva olmuş irmiği cevizli hiç denemedim ama çok güzel olduğunu tahmin ediyorum. Bende un helvasını cevizli yaparım artık irmiğide deneyeceğim. Afiyetler olsun... Sevgilerimle...

GÜL dedi ki...

çok severim ağzımın suyu aktı eline sağlık

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK.SUNUM ÇOK GÜZEL BEN İÇİNDEKİ CEVİZLERİ SEÇİP YEMEYİ SEVİYORUM:)))

kalpkurabiye dedi ki...

canımm ellerine sağlık burnuma burnuma kokuyordu benimde kaç gündür bu işe bir el atmalı:))
ellerine sağlık canımm:)

hdidem95 dedi ki...

ne severiim ellerine sağlık gülcancım afiyetler olsun öptüm sevgiler

KİZHATCE dedi ki...

eline sağlık gülcancığım,hepsi birbirinden nefis,sevgiler....

uyar-dan dedi ki...

arkadaşım eline emeğine sağlık çok güzel olmuş afiyet şifa olsun inşallah

pasa-kizi dedi ki...

slm canim tariflerin birbirinden güzel. Pasasofra´min dogum günü var yarin ve herkesi elinde tarifi ile davet ediyorum vesendende mutlaka bir tarif istiyorum saygilarimla

callmeasviju dedi ki...

very nice blog..................plz visit my blog if time permits..............http://lets-cook-something.blogspot.com/

OYA dedi ki...

çok leziz görünüyor.ellerinize sağlık.

Gülcan dedi ki...

ben bu tatlıyı kaçırdım galiba hemen geliyorum.

Armina dedi ki...

Gülcancığım uyarın için teşekkür ederim. Ben de yakında yorumlarımla onları rahatsız etmeye başlayacağım.

ahsen58 dedi ki...

merhaba çok güzel bir tatlı ellerinize sağlık benim sitemede beklerim sevgiler

ahsen58 dedi ki...

merhaba tatlı süper görünüyor elinize sağlık benim sitemede beklerim sevgiler