24 Ocak 2013

Karışık poğaça





malzemeler
  • 250 gram quark  (süzme  yogurt)
  • 1su bardağı sıvıyağ
  • 2 su bardak ilik süt
  • kabartma tozu
  • aldığı kadar un
  • beyaz peynir
  • 1 tatli kasik tuz
  • 1 tutam maydanoz
    1 tutam dere otu
  • 1 tane yas maya (40 gramlik )
  • 1 tane kabartma tozu
    üzerine cörek otu


hazırlanması

  • Derin bir kabin icersinde peynir ve ,dere otu ,maydanoz hariç tüm malzemeleri karıştırıp yumuşak bir hamur elde edin. Maydanozu yikayip incecik dograyin peyniri de ufalayin hamurun icersine .
  • Hamurun icersine bir kez daha yugurup üzerini kapatip dinlenmeye birakin hamurunuz kabarinca ya kadar dinlensin .
  •  Ceviz büyüklügünde hamurlar kopartip yuvarlayin yağlanmış tepsiye dizin.
  • Hamurun üzerine yumurta sarısı sürüp çörek otu serpin.
  • Önceden isitilmis firinda 180 derecede üzerleri kızarana kadar pişirin.
  • Cok kolay ve süngergibi 

19 yorum:

Unknown dedi ki...

sen naparsinda olmazmi canim :-)
yine harika olmus
ellerine saglik...

sevgiler

İlknur dedi ki...

Yine sayfana geldim yine cnm çekti olmazki böyle amaaaa kov benii gülcann :) Ellerine saglik olsunnnn

günlük yaşamım dedi ki...

görünüm çok güzel elinie sağlık :
)

Unknown dedi ki...

Harika olmuş ellerine sağlık:) sevgiler

Adsız dedi ki...

merhaba gulcan hanim dunde sizin tarifinize benzeyen bir hamur isi yatim nerdey hepsi ayni uark yerine ben schmand koydum pamuk gibi oldular segilerimle zeynep belcida selam

franca dedi ki...

complimenti per il tuo blog,è bellissimo ma sopratutto le ricette .sono davvero fantastiche,grazie per esserti unita al mio ,ricambio con piacere,ciao a presto

The Cook Department dedi ki...

Ellerine sağlık canım nefis gözüküyor:)

siyah kuğu dedi ki...

Harika görünüyor ellerinize sağlık.

Rümeysanın Elleri dedi ki...

Ellerinize sağlık Gülcan Hanım ,gerçenten çok güzel ve lezzetli görünüyor.Elleriniz dert görmesin...

GAMSIZ BAYKUŞ dedi ki...

COK GÜZEL GÖRÜNÜYORLAR.EN KISA ZAMANDA DENEYECEĞİM.KOLAY GELSİN.

Peygamberim İzinden dedi ki...

Hem maya hem kabartma tozu ikisini bir hamurda hiç kullanmadım acılık olmuyor mu? Çok ilginç bir poğaça denemem lazım ellerine sağlık çokda güzel görünüyor..Bana püf noktası varsa tarifinin altında ilave olarak püf noktasını yazar mısın?

Birsel ve İrem dedi ki...

Nefis görünüyor, ellerinize sağlık.
Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Eminecim agizda kolayca dagiliyor güzel bir tarif ve cabuk bayatlamiyor .

emelim dedi ki...

slm şu an senin poğaça tarifini kullanıp iki tepsi yaptım yani o kadar çıktı inş güzeel olur.sadece bir ricem var biraz daha ayrıntıya girersen benim gbi daha bu işin başında olanllar için ii olacak sevgiler :))teşekkürler

emelim dedi ki...

slm

sare dedi ki...

Gülcancım, birazdan kahvaltı sofrasına oturacağız. Tam zamanında gelmişim:))
Nefis görünüyorlar, ellerine sağlık.
Güzel bir tatil günü diliyorum, sevgiler.

Unknown dedi ki...

Canım şu an çay içiyorum ofiste bu nefis poğaçalardan olsa hiç fena olmazdı.Ellerine sağlık sevgiler...

Tarif diyarı dedi ki...

Dereotlu poğaçayı çok severim çokda yakışır poğaçaya ellerine sağlık arkadaşım.Sevgiler

Udeh dedi ki...

Çok güzel.. Ellerinize ve emeğinize sağlık.. Tarif için teşekkürler..