5 Mayıs 2010

BURMA BAKLAVA

BURMA BAKLAVA   baklava tarifi  baklava cevizli

malzeme
  • 500 gr un
  • 1 tutam tuz
  • 2 adet yumurta
  • 1/2 limon suyu
  • 100 gr su
  • 500 gr tereyag
Şurubu için
  • 500 gr su
  • 750 gr şeker
  • 1/2 limon suyu
Hazırlanışı
  • Bütün malzeme karıştırılarak yugrulur sert bir hamur elde edilir.
  • Hamur yaklasik üzeri kapali 30 dakika dinlendirilir.
  • 12 parçaya bölünür arasına nişasta serpilir avuv ici kadar actik tan sonra.
  • 5 tane hamuru üstüste koyup oklava yardımı ile oldukça ince acilir.
  • Açma işlemi bittikten sonra yufkalar teker teker ince oklavaya alınıp arasına ceviz konularak rulo şeklinde sarılır, tepsiye oklavanin bi ucundan tutup tepsiye siyrilir.
  • Dizme işlemi bittikten sonra bicaklan iskesilir.
  • 500 gr tereyag eritilirYagin üzerine gelen beyaz köpük kasikla alip atilir cöpe.
  • Yag baklavanın üzerinde gezdirilir.
  • 160 derecede yaklaşık 35 dakika kadar pişirilip fırından çıkarılır.
  • Surubu önceden hazirlayip üzerine dökülür.
  • Şurup ve baklava sıcak olacak şekilde dökülür.

21 yorum:

Dilekhaniminmutfagi dedi ki...

bayağı zahmetli bir tatlı eline emeğine sağlık selamlar sevgiler AEO

GÜL dedi ki...

olamazzzzz hemen istiyorum o baklavadan süper olmuş eline sağlık

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Fatos dedi ki...

Evet

Fatoş Öztürk dedi ki...

oldu açtım fakat site nasıl açacağım?

Fatoş Öztürk dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Aybike Ceylan dedi ki...

Harika olmus, ellerine saglik Gulcan'cigim, tek kelime ile super...

Sevgilerimi gonderiyorum, ve de guzel bir hafta diliyorum.

Hilal dedi ki...

owww,ellerine sağlık harika görünüyor. oldukça da uğraştırıcı

Fatoş Öztürk dedi ki...

Tamam oldu ilk tarifimi yayınladım.Herşey için teşekkürler.

Unknown dedi ki...

Fotoğrafı öyle yakın ki az kalsa ağzıma girecek sanki.Ellerine sağlık arkadaşım.

CamiWitt dedi ki...

Mannooo...Das kannst Du mir doch nicht antun ! Ich sterbe für BAKLAVA-BITTE Bitte! Bitte! geht das auch in Deutsch. Danke

atesböcegi dedi ki...

merhabalar Gülcanim,
epeydir ugrayamamistim özlemisim tariflerini. izdivaca cekilmistim.
bazen diyorum ya bayram degil seyran degil ne bu baklava sevdasi. o günlerde sana ugrayacagim demek. ellerin dert görmesin cok lezzetli görünüyor. sevgiler canim.

Fatoş Öztürk dedi ki...

Şimdi benim bir google adsense hesabı almam qerekir fakat bir türlü alamadım. Yardımcı olursan sevinirim.Sevgilerler...

CamiWitt dedi ki...

Google sagt:Übersetzung von Türkisch in DeutschLateinische Umschrift anzeigen
Material

* 500 g Mehl
* 1 Teelöffel Salz
* 2 Eier
* 1 / 2 Zitrone
* 100 Gramm Wasser
* 500 g Butter

Für Sirup

* 500 Gramm Wasser
* 750 g Zucker
* 1 / 2 Zitrone

Vorbereitung

* Alle Materialien sind durch das Mischen der Teig yugrulur schwer erhältlich.
Der Teig für etwa 30 Minuten abgedeckt und ausgeruht.
* 12 Tracks sind zwischen dem akti diagnostiziert Split bis nach der Stärke bestreut avuv ici.
* 5 von ihnen mit Hilfe rollen den Teig sehr dünn und gerät in eine Zeile gesetzt.
* Nachdem sie am Ende die hauchdünne nacheinander die Mutter zwischen der Walze und in Form von Rollen gewickelt werden, Roll-out Tabletts und Schalen zu bi siyrilir Ende halten.
* Iskesilir Knieoperation nach dem Stechen.
* 500 g Butter auf den weißen Schaum mit einem Löffel eritilirYagin bewältigen Entsorgen Sie es weg.
* Öl wird über die Baklava gegossen.
* Ofen 160 Grad ca. 35 Minuten wird jetzt gebacken werden.
* Schalten Sie die Pre hazirlayip gegossen auf.
* Um in den heißen Sirup und Baklava gießen.
Eine bessere Übersetzung vorschlagen

CamiWitt dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
MUTFAKISTAN dedi ki...

COK SEVERIM HARIKA OLMUS
AFIYET OLSUN
SEVGILER

Pembe Tatlar dedi ki...

Ooo harikasın canım ya ellerine sağlık...

umutluhayat dedi ki...

ellerine sağlık canım maalesef benim yufka açmak gibi bir maharetim olmadığı için hazır hamurdan yapıyorum.ama elde açması gibi varmı..

Magia da Inês dedi ki...

Olá, amiga!
Passei para uma visitinha... amei!
Hummmmmmmmmmm!...
Simplesmente delicioso!!!
Você é muito talentosa... parabéns!!!
Beijinhos carinhosos.
Itabira - Brasil

lezzet sarayı dedi ki...

ah ah hmmmh oh oh ayyy ne tatlıdır şimdi o ben çok severim tatlıyı nooolur bir tabak bana gönderirmisin lüffeeenn :-))))))ellrine sağlık şahane görünüyor hmmmh...

http://belguzar anne.blogspot.com dedi ki...

merhaba anneler gununuz kutlu olsun