19 Eylül 2010

HAŞHAŞLI KATMER (Afyon Usulü)

HAŞHAŞLI KATMER



malzeme
  • yarim paket kabartma tozu
  • 1 su bardagı sıvı yag
  • 2 su bardak ılık süt
  • 1 tutam tuz
  • aldıgı kadar un
  • 1 kase haşhaş ezmesi
  • hashas 1 su bardak sivi yaglan iyice karistirilir
  • 1 su bardak findik cekilmis
hazirlanisi
  • Bütün malzemeleri sırayla karıştırıp hamuru yugurup ve dinlenmeye birakin 30 dakikadar
  • Hashas yag ve fingigi karistirin.
  • Bezeler ve avcunuzun icinde yuvarlanir.
  • Bir beze alınarak hazır yufka büyüklüğünde açılır, Üzerine haşhaş ezmesi ve bir ve her tarafına yaylatılır Rulo sarılır ve dört parmak üzerine kapatılır yaklasik 5-7 dakika sonra dinlendikten sonra merdaneylen açılır.
  • Aynı işlem bezeler bitene kadar kekrarlanir.
  • Biz bahcede bir sacin üzerinde odunla pisirdik.
  • Evde de pitza tavasinda yapila bilir.
  • Saciniz varsa dahada güzel oluyor .
  • Cok nefis bir lezletli katmer
  • AFİYET OLSUN

15 yorum:

Atike Momini Ziya dedi ki...

OFFFF GÜLCANCIM BUNLAR HARİKA GÖRÜNÜYOR. DAHA KAHVALTI DA YAPMADIM İŞTAHIM NASIL AÇILDI ANLATAMAM :) BUNDAN SONRA AÇ KARNINA BLOGLARI ZİYARET ETMESEM İYİ OLUR HERALDE :) ELLERİNE SAĞLIK...
İÇTEN SEVGİLER...

Ash dedi ki...

What a yummy looking prep... I love the captures which are so so tempting :)

Ash...
(http://asha-oceanichope.blogspot.com/)

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Gülcan,
Ellerine sağlık, katmer nefis görünüyor.
Eminim odun ateşinin üzerinde pişmesi lezzetine lezzet katmıştır.

lezzet sarayı dedi ki...

ellerine sağlık harika olmuş

Nurcan'dan Tarifler dedi ki...

canım annem harika yapar bunu bizde konyalıyız orda da çok yaparlar canım çekti çok güzel görünüyor

Unknown dedi ki...

Günaydinlar canim, ellerine saglik, daha kahvalti etmedim... Cok canim cekti.... Afiyetler olsun sizlere, Hayirli Pazarlar diliyorum...

Fatoş Öztürk dedi ki...

Nefis olmuş canım ellerine sağlık afiyet şeker olsun.Çok öpüyorum sevgiler...

anneanneninemekleri dedi ki...

Harika görünüyor,ellerinize sağlık.

vintageduygular dedi ki...

Dün aksamda aklima düsmüs canim cekmisti. Tarifi yayinlamaniz cok iyi oldu yarin gider malzemeler alinir yaparim. Ellerinize saglik,nefis görünüyor ;)

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Dolaptaki has has ezmeleri beni bekliyordu,tarifini denemek isterim,hic yapmadim bu sekilde ama becerebirim sanirim (ben mayali hamurla tespide yapmistim bir kac kez)

Sevgiler canim,iyi pazarlar sana...

Unknown dedi ki...

yanına bir de beyaz peynir oldumu tel tel ayrılan katmerle ne güzel yenir

Gülcan dedi ki...

valla süper olmuşlar.elinize sağlık

STYLE M dedi ki...

ben bayram icin yapmistim .denizlili bir arkadasimda yiyordum hep .
süper bence denemeyenler denesin ;)
ellerine saglik

muko dedi ki...

ellerine kollarına sağlık arkadaşım harika görünüyor

Bengü dedi ki...

Gülcancığım, harika görünüyor. Elleriniz dert görmesin. Haşhaşlı katmer yemedim henüz. Pastanelerde haşhaşlı ekmek oluyordu yine ezme haşhaşla yapılan ondan çok alıyordum bir ara. Sevgiler.