18 Şubat 2011

UN HELVASI

UN HELVASI                un helvasi tarifi    UN HELVASI





malzemeler
  • 3,5 bardak un
  • 1,5 su bardak ay cicek yagi
  • 2,5 su bardak toz seker
  • iri cekilmis 3 su bardak  ceviz
  • un helvasini cevizli yaptik bu sefer.
hazirlanisi
  • Pitza tavasinda daha kolay oluyor yoksa derin bir tencere kullanin.
  • Tavanin icersine un ve yag  ilave edilir ve iyice kavrulur.
  • Cevizleride katip karistirin seker ilave edilir kavrulmus unun üzerine .
  • Yavasca kaynamis suyunu katin bir taraftan karistirirken.
  • Biz serbetini kaynatmiyoruz önce seker sonra kaynamis suyunu katiyoruz .
  • Böylece helva daha parlak ve lokumgibi oluyor .
  • Suyunu yaklasik 1 litreden bir bardak fazla kullanin 6 bardak kadar
  • Sürekli karistirin uzun sapli bir tahta kasikla iyice suyunu cekince
  • Kasiklan sicakken seklini verip servis tabaklarina siralayin.
  • Ben Rahmetli olan tüm sevdiklerim icin yapip komsularima helva dagittim.
  • Hepsi nur icinde yatsin mekanlari cennet olsun .

17 yorum:

minimutfaktan dedi ki...

Çok severim sık sık yaparım. Benim tarifim başka, senin ki de pek güzel görünüyor bu tarifle de deneyeceğim. Ben şerbeti kaynatıyordum ama hakikaten senin ki daha parlak ellerine sağlık.

Özgen dedi ki...

Merhaba ellerine sağlık nasıl canımçekti sevgiler...

xcelis dedi ki...

Oyyy ne kadar güzel ya en sevdiğim tatlı türü diyebilirim.Yapan elleriniz dert görmesin.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

valide sultanımın kulakları çınlasın !!
bu onun ilgi alanı :))
vede ne severimmmmm....

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

pizza tavasında un helvası harika fikirmiş yaa ,unu kavurmak daha pratik olur hem.bende yarın un helvası tarifi yayınlıyacaktım :) tesadüf olmuş.ellerine sağlık, görüntü süper.

kalpkurabiye dedi ki...

Allah tüm ölmüşlerimizin mekanını cennet eylesin..
Senin de ölmüşlerinin ruhuna değsin canım ellerine sağlık..

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

gülcancim ellerine saglik canim helva enfes görünüyor! o cici ellerine saglik!
sevgiler ;)

Bir Dilim Aşk dedi ki...

Arkaşım un helvan nefis olmuş,bayılırım un helvasına :) Ellerine sağlık. Sevgilerimle...

Rozerin'in Annesi dedi ki...

offfff ne guzel gorunuyor ellerine saglik...sevgiler..

dogada.blogspot.ru dedi ki...

ALLAH kabul etsin canım bütün ölmüşlerinizin ruhuna gitsin inşallah çok güzel görünüyor çokta severim ellerinize sağlık sevgiler

hayat dedi ki...

Canım, helva çok nefis görünüyor.Eline emeğine sağlık.
Sevgiler...

lorenmutfakta dedi ki...

enfesss akşama kesin ypmalıyım ..
http://lorenlehersey.blogspot.com/

LeylaK dedi ki...

ımmm bayılırım helvanın her türlüsüne,ben un helvası ile irmik helvasını karışık yapıyorum çoook lezzetli oluyor,denemenizi tavsiye ederim,sevgiler...

Adsız dedi ki...

mmmm çok güzel gözüküyor,ellerine sağlık tatlım.ve bende çok güzel yaparımm:)

Adsız dedi ki...

Merhabalar ben tarifi cok begendim ama bir sorum olacakti 3 bardak yag dogrumu bir yanlislik yok degilmi cevaplarsaniz sevinirim sanki bana biraz fazla gibi geldi.

Emel dedi ki...

merhabalar tarifi cok begendim size bir sorum olacakti sanki 3 bardak yag fazla gibi geldi dogru degilmi bir yanlislik yok cevaplarsaniz sevinirim.

Unknown dedi ki...

Hayirli aksamlar emel cigim cok tesekkürler dikkatin icin .Bu tarifi uzun zaman oldu biz 3 su bardak ay cicek yagi kullandik daha parlak olusu ve kesinlikle yagli olmuyor.Ama normal tarifimde ve bir hafta öncede un helvasi yapti 1,5 su bardak sivi yag koyduk cok da güzel ve hafif oldu .Sana hayirli aksamlar tekrar tesekkürler canim öptüm.