21 Ekim 2012

İÇLİ KÖFTE

İÇLİ KÖFTE      
                                                                                                                           





malzemeler
  • 2 ,5 su bardağı ince bulgur
  • 100 gram kadar kiyma
  • 2 yemek kaşığı salça
  • 1 yumurta
  • un
  •  uz

İç Malzeme
  • 300 gr kıyma
  • 2 büyük kuru soğan
  • 1 yemek kaşığı  biber salcasi
  • 1 yemek kasik domates salcasi
  •  yarım demet maydanoz
  •  1 su bardağı iri çekilmiş ceviz
  •  2 yemek kaşığı margarin
  •  2 yemek kaşığı sıvı yağ
  •  karabiber
  •  pulbiber
  •  tuz
hazirlanisi
  • Bir kaba bulgur koyulup üzerini biraz geçecek kadar sıcak su eklenir. 
  • Bulgur yumuşayınca kadar agzini kapali bir sekilde bekletin.
  • Daha sonra kiyma veyumurta ve salçayi ekleyip devam yugurun
  • Yavaş yavaş un ve ılık su eklenerek hamur  macun kıvamına getirilir.
  • Un yaklaşık olarak 1 su bardağı  yeterli oluyoroluyor 
  • Margarin ve sıvı yağ bir tavaya koyulur. Kıyma rengi değişene kadar kavrulup soğan eklenir ve birlikte kavrulur. Salça, maydanoz, karabiber, pul biber, tuz ve son olarak ceviz eklenerek bir süre daha kavrulur.
  • Dış malzemeden yumurta büyüklüğünde bir parça kopartılıp el ıslatılarak işaret parmağıyla oyuk açılır, iç malzemeyle doldurulup kapatılır ve yineelinizi  su ya batirarak yşekil verilir. (
  • Bir tavada bolca yağ kızdırılır. Köftelerin kabuğu kızarana kadar hertarafini  kızartin.




19 yorum:

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık şu içli köfteyi hep yapmak istedim ama hiç yapmıyorum üşeniyorum belki de artık yapsam iyi olacak lezzetli görünüyor canımçekti sevgiler...

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize sağlık. Çok güzel görünüyorlar. Hem leziz hemde iştah açıcı

Saygılar.

seherinörgüleri dedi ki...

ellerine saglik canim

Beşparasız - Ayşegül dedi ki...

Hani bazı yemekleri yapmaktan korkarızya bende bu içli köfteden hep korkmuşumdur..Ama artık sıra buna geldi bütün korkularımı yavaş yavaş atıp denemeye geçiyorum :)

Çok güzel gözüküyor ellerine sağlık :)

nisamla dedi ki...

kim sevmezki olsada yesek eline sağlık canım çok leziz görünüyor

nevininyemekleri dedi ki...

çok seviyorum içli köfteyi. Ama haşlamasını daha çok seviyorum. Ellerine sağlık.

ZYNP dedi ki...

ellerine sağlık canım çok lezzetli görünüyor.severim ama bir türlü yapmaya cesaret edemedim

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Çok iştah açıcı görünüyor.
Sevgiyle kal.

Unknown dedi ki...

çok güzel bayılırım ellerine sağlık
sevgiler

Mutfaknotlari dedi ki...

eline sağlık gülcancım

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Çok güzel ve çok lezzetli görünüyor.
Ellerine sağlık canım.

nanemaydonoz sofrasıGÜL dedi ki...

hiç zoruma gittmeden yaptığım yemeklerden,herkes beğeniyor içli köftemi ama ben yemiyorum:(
senin köftelerde harika görünüyor eline sağlık gülcancım

Şeker Tadında dedi ki...

bayılırm
harika olmuş
ellerine sağlık

Tarif diyarı dedi ki...

İçli köfteye bayılırım izninle tabağı alıp kaçtım:)ellerine sağlık arkadaşım.Sevgiler

evcilik dedi ki...

offf olsada yesem şimdi..
Çok severim,pek bir leziz görünüyor..
ellerine sağlık..
sevgiler.

Unknown dedi ki...

Bayılırım içli köfteye gece yarısı görmem pek iyi olmadı ama neyse:)))
Ellerine sağlık canım sevgiler...

Unknown dedi ki...

içli köfteyi çok severim ama evde hiç denemedim ..
sanırım sizin tarfinizi deniycem çünkü harika görünüyorlar..olsa şimdi ne güzel yerdim :)

*mehtap dedi ki...

yapana hayranlık duyuyorum:)Bayılırım,eline sağlık..

Adsız dedi ki...

cnm,eğer köfte hamurunu biraz daha ince açabilirsen daha çok beğenirsin,güzel tariflerini not alıyorum ellerine sağlık....