25 Ağustos 2012

TUZLU KEK

                                   TUZLU KEK                  Peynirli tuzlu kek

malzemeler
  • 1,5 su bardak misir unu
  •  1,5 su bardak un
  • yarim  su bardak ay cicek yag
  • 3 tane yumurta
  • 1 pk kabartma tozu
  • tatli kasik tuz
  • 1 tutam toz seker
  • 200 gram peynir
  • 1 tutam dere otu (ben kuru sunu kullandim dere otunun )
  • 1 su bardak  süt
  • üzerine 1 tane yumurta sarisi ve susam
hazirlanisi

    • Yumurtalar  süt, sıvıyağ,  seker ve tuz ekleyerek çırpılmaya devam edilir.
    • Un ve kabartma tozu da elenerek içinecirpilir.
    • Peyniri kücük dilimleyip icersine kasik dere otunuda birlikde karistirin.
    • Yağlanmış tepsiye dökülür.
    • Üzerine yumurtanin sarisini fircayla sürüp  susam serpilir.
    • Önceden ısıtılmış fırında pişirilir 175 derecede .

    12 yorum:

    mosguetravelerMosguetraveler dedi ki...

    Tuzlu kekleri özellikle sabah kahvaltılarında çok seviyorum.Ellerinize sağlık.

    Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

    canım gülcanım nasılsın az sohbet edeyim ne zamandır gelemedim.
    yaptığın lezzetlerden tabağıma koydum ellerine sağlık tatlın, kekin, salatan hepsi mükemmel:)

    güzel gönüllüm eline ve yüreğine sağlık.saygılarımı kabul buyur canım.
    seni seven arkadaşın ayşe....:)))

    bircanın renkli dünyası dedi ki...

    masallah gulcancım sana:D:D

    bircanın renkli dünyası dedi ki...

    masallah gulcancım sana :D

    Magia da Inês dedi ki...

    ¸.•°`♪♪♫
    É tudo de bom!
    Bom fim de semana!
    Beijinhos.
    °ºBrasil♫º
    ♫♪.•彡♡彡•.♪♫

    Adsız dedi ki...

    Mısır unu nefis bir kıyırlık vermiştir,dereotunun da mis gibi kokusu eklendi mi ohh çayın yanında süper olur.Ellerine sağlık canım benim birbirinden güzel tariflerini takip ediyorum,Rabbim ilmini artırsın daha da çok güzellerini yapmayı,paylaşmayı nasip eylesin İnşallah...
    Dereotunu kurutmayı hiç denememiştim ama gerçekten güzel oluyor,bu yıl ilk defa kuruttum..

    fatosun mutfagından... dedi ki...

    ellerine sağlık canım..çok lezzetli görünüyor..sevgiler

    Unknown dedi ki...

    nefis görünüyor,tuzlu keklere bayılırım ellerine sağlık.

    LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

    Her şekilde pek güzel oluyor bu. Eline sağlık Gülcancım:)

    Armina dedi ki...

    Kek çok leziz görünüyor ellerine sağlık canım.

    Unknown dedi ki...

    Sevgilerimle, ellerine saglik Gülcancigim...

    Unknown dedi ki...

    henüz yeni kalktım istanbulda yağmur var hava karanlık diye uyumuş kalmışım..bu keki görüncede keşke olsada şimdi kahvaltımı ederdim dedim:)nefis görünüyor ellerinize sağlık:)