6 Eylül 2011

Elmalı Kurabiye Tarifi




 











malzemeler
  • 1  tane yumurta
  • 250 gram margarin ((ben tere yag kullandim oda sicakliginda ))
  • 1yemek kasik yogurt
  • 1 su bardak pudra sekeri
  • 3 su bardak un un
  • 2 tatli kasik kabartma tozu
  • 1 paket vanilya sekeri
  • 2-3 damla limon suyu
ic malzemesi icin
  • 3 tane elma
  • 1 su bardak ceviz ici
  • 1 cay kasik tarcin
  • 4 yemek kasik toz seker
  • ceyrek limon suyu
üzerine
  • findikli cikolata
  • antep fistigi
hazirlanisi
  • Elmarin kabuklari soyup rendeleyin.
  • Bir tavanin icersinde elma rendesi ,tarcin ,limon suyu  ve seker  suyunu cekinceye kadar pisirin
  • Sogumaya birakin ..
  • Derin bir kabin icersinde yumurta ve yagi iyice cirpin .Diyer malzemeleride icersine kati devam karitirin.
  • Yavas yavas un ilave ederk yugurun hamurunuzu .Hamurunuzu yugurup üzerini kapatip soguk ortamda 10 dakika kadar bekletin.
  • Ben sekillerini yuvarlak yaptim  hamuru acip orta kismina 1 er yemek kasik elmali harctan koyup üzerine acmis oldugum hamuru koyup bardakla kestim.
  • Önceden isitilmis 175 derecede pisirin.
  • Kurabiyeler pisince sogumaya birakin.
  • Üzerine findikli cikolatayi eritip 1 tatli kasik kurabiye lerin üzerine döktüm .
  • Antep fistigi ni cikolatanin üzerine döktüm.Cok nefis bir kurabiye afiyetler olsunhttp://tatllar.blogspot.com/

15 yorum:

lezzet sefasi dedi ki...

ellerine saglik gulcan enfes gorunuyor
Sevgiler
Sefa

muhabbetsofrasi dedi ki...

eline sağlık olsun

nefis gözüküyor

Unknown dedi ki...

Elmaya asla hayır diyemem ellerine sağlık canım süper olmuş sevgiler.

LeylaK dedi ki...

ben bir kurabiye delisiyim ve bunlar nefis... ellerinize sağlık. Kahve Dükkanı'ndan sevgler..

Unknown dedi ki...

bol tarçınlı çok severim ellerine sağlık

LEZZETİKRAM dedi ki...

ellerine sağlık ,çok lezzetli görünüyor :)

Banu dedi ki...

Gülcancım ellerine sağlık elmalı kurabişi hiç çikolatalı yemedim ama nefiss görünüyor afiyet şeker olsun...

Disalce dedi ki...

nefis bir tarif...aşamalı fotoğraflar çok güzel..ellerine sağlık....

Gülcan dedi ki...

harika görünüyor ellerine sağlık.

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

gülcancim ellerine saglik canim ..sicacik sevgi ve selamlarla..

gelibolu17 dedi ki...

http://gelibolu17.blogspot.com sunar:)

"Çay,Kahve Bahane"
'bu etkinlik çok şahane' diyerek yeni bir etkinlik başlatmak istiyorum,
her zamanki gibi güzel tariflerinizle beni yalnız bırakmayacağınızı ümid ediyorum...
Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz...
Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız....

İşte bende bu yüzden "çay kahve bahane" koydum etkinliğimizin ismini :)

“Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!”
Muhammed Mustafa (s.a.v)

Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğim :)

Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için gelibolu17 ye gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp
http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com adresimde yayınlayacağım :)

Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğim arkadaşlarım kırılmasınlar)

etkinliğimiz diyorum çünkü ben daha öncekiler gibi bu etkinliğide yalnız başıma yapamıyacağımın bilincindeyim,o yüzden bu etkinlikler hepimizindir...Şimdiden herkese çok teşekkürler :)

Ordanburdanhayattan dedi ki...

görüntüler midemden gurul gurul sesler gelmesine sebep oldu. çok güzel bir kurabiye olmuş. ellerine sağlık

birsence dedi ki...

elmalı kurabiye ve üstü çikolata sos tam bomba:) ellerine sağlık canımcım...

neslinameblog.blogspot.com dedi ki...

Cok güzel tariflerle ve blogla karsilastim diyebilirim izliyorum seni takiptesin :)

Unknown dedi ki...

canım tarif enfes görünüyor ellerine sağlık ayrıca çokta güzel anlatmışsın esenkal