23 Mayıs 2016

Mantar kurabiye ve mısır gevrekli kurabiye

Mantar kurabiye ve mısır gevrekli kurabiye



Mısır Gevrekli Kurabiye

2 su bardağı nişasta
bir tane yumurta
200 gram tereyağı
aldığı kadar un
yarım paket kabartma tozu bir Fiske tuz
 200 gram pudra şekeri

200 gram Nutella
 5 yemek kaşığı ayçiçek yağı ve mısır gevreği
hazırlanışı
hamurunuzu yoğurduktan sonra ister yuvarlak isterse oval şekli verebilirsiniz veya kalıplarda kesebilirsiniz .
Nutella'nın içerisine ayçiçek yağını ilave edip orta ateşte karıştırıyoruz .
Nutella'nın eriyince soğumuş kurabiyelerimizi ilk önce Nutella batırıyoruz  sonra mısır gevreği nin önceden ufalıyoruz ve mısır gevreğinin içerisine batırıyoruz.. Tepsiye sıralayın yaklaşık iki saat dinlensin sonra servis edebilirsiniz
Ben aynı tarihten mantar kurabiyesi ne yaptım ve mısır gevrekli kurabiyeyi de aynı tarifi hamurunu ikiye böldüm iki çeşit kurabiye çıkarttım bugün çayın yanında güzel olacak



Mantar kurabiye malzemeler
2 su bardağı nişasta
bir tane yumurta
200 gram tereyağı
aldığı kadar un
yarım paket kabartma tozu bir Fiske tuz
 200 gram pudra şekeri
 2 yemek kaşığı kakao  hazırlanışı
Tereyağımızı önceden buzdolabından çıkartıyoruz yumuşak olsun .
Pudra şekerimiz ile birlikte ilk önce bir çırpıyoruz mikserle.
 Sıra ile içerisine bir tane yumurtamızı bir Fiske tuzumuzu .
Nişasta mızı ve yavaş yavaş un ilave ederek yoğuruyoruz.
 Hamurumuz yumuşak bir hamur olmalı üzerine kapatıp bir yarım saat dinlensin .
Hamurumuz küçük bir şişe kapağı veya başka bir kapak da kullanabilirsiniz ben çok küçük bir kapak kullandım.
Ílk önce küçük parçalar  hamurumuzdan kopartıp yuvarlıyoruz .
Kapağımızı kakaolu batırıp sonra Yuvarlanmış olduğumuz kurabiyelerin üzerine bir kere batırıyoruz her kurabiye batırdıktan sonra tekrar kakaoya batırın fırın tepsimize sıralıyoruz 180 derecede pişiriyoruz Afiyet olsun
,


Hiç yorum yok: