20 Ocak 2013

Lahmacun




malzemeler
hamuru icin

  • 2 bardak ilik süt
  • bir bardak sivi yag
  • 3 yemek kasigi toz şeker
  • bir tatli kasigi tuz
  • 1 maya 42 gr
  • aldigi kadar un (yumusak bior hamur olmali
ici icn malzeme
  • 1 kg kıyma 
  • 3 adet soğan 
  • 2 adet domates 
  • 1 demet maydonoz
  • 1 adet yesil biber
  • 3 dis Sarimsak
  • 2 yemek kasigi domates salca
  • 2 yemek kasik biber sacasi aci
  • tuz, Kırmızıbiber, Tuzot,
  • bir cay bardak kadar aycicek yag


Yapilisi

  • Mayayı ılık süt karisimin icinde ezin, hamur yogurma kabinin icine döküp zeytinyagi, tuz ve sekeride ekleyip iyicene  karistirin. 
  • Yavas ca un ekliyerek bir elinizle yedirerek hamur yumusak olsun sert bir hamur olmasin.
  • Yoğurun hamur kulak memesi yumusakliginda olacak. 
  • Sıcak bir yerde iki kati olana dek  dinlenmeye birakin
  • Maydanozunuzu yikayip incecik dograyin .
  • Sogani ,sarimsak ve domatesi ben rondadan gecirdim .
  • Biberide incecik dograyip yagini kiyma ,baharatlar ve salcayi ilave edip iyice yoğurun. 
  • Kabarmis olan hamururda ceviz büyüklügünde bezelere ayirip hafif unlanmis tezgahin üzerine dizin. 
  • Bezeleri 2 milim inceliğinde yuvarlak bir şekilde oklava yada merdane ile açın. Üzerine kıyma harcını kasigin ters tarafi ile yayın. 
  • Pitza tavasinda pisirin  .
  • Tavanin icersine yaklasik üc tana birden sigiyor.Yada önceden isitilmis fırında pişirin pitza tavasi kullanmiyorsaniz..

26 yorum:

İlknur dedi ki...

oooo feci halde canımm çekti ama ama ben hamileyim.

Hemen bloğunuzdan ayrılmalıyım :)

Ellerinize sağlık

dogada.blogspot.ru dedi ki...

her gün yesem bıkmam lahmacunculardan bile güzel yapmışsınız harika görünüyor ellerine sağlık canım sevgiler

Banu dedi ki...

Amanın nefis ötesi görünüyor kim dayanır lahmacuna hemde evde yapılmış ellerin dert görmesin tatlım. sevgilerimle...

Nurşen Aksoy dedi ki...

Mımm nefis,ellerinize sağlık..Nefis bir lahmacun olmuş,hemde evde yapılmış..Kim sevmezki..

mutfagabuyrun dedi ki...

nefis nefisss.ellerine sağlık canım.sevgiler.

Emel Yılmaz Akan dedi ki...

mmmmm missss harika olmuşlar kokusu buralara kadar ulaştı....Ellerinize sağlık sevgilerimle...

Aicha Dalgic dedi ki...

canimmm çektiii yaaaaahu bana da gonderinnnnnnn :)))) bende beklerimmm

www.fraise-framboise.blogspot.com

www.fraise-framboise.blogspot.com

www.fraise-framboise.blogspot.com

*mehtap dedi ki...

ben lahmacuna bayılıyorum kesin,hele ev yapımı...eline sağlık.

LEZZETİKRAM dedi ki...

bende n zamandır yapmayı planlıyordum bu tarif çok güzel görünüyor ,not ettim canım izninle :)

Adsız dedi ki...

Lahmacun nefis gözüküyor,elinize saglik. Tesadüf bugün bende yaptim ve iki komsuya da nasip oldu.size sorum: 1 bardak sivi yag hamura nasil bir özellik katiyor.ben1 -2 kasik
Koyuyorumda acaba hamuru daha mi yumusak oluyor? Birde ben1 kasik sekerle mayayi karistiriyorum, 3 kasik sekerle tatlimsi olmuyormu? Cevaplarsaniz memnun olurum.
Blogunuzu hergün ziyaret ediyorum ve begeniyorum. Hamburgtan Sevgiler,Sule

kış güneşi dedi ki...

Ev yapımı işte bu

meri dedi ki...

off of lahmacun budur yani fazla söze ne hacet

Ferkay dedi ki...

Offf Gülcancım gecenin bu saatinde nasılda güzel görünüyor.
Ellerine sağlık..

günlük yaşamım dedi ki...

elinize kolunuz sağlık herzamanki gibii döktürmüşsünüz

Tarif diyarı dedi ki...

lahmacuna hiç dayanamam pizza tavam yok fırında denedim ama malesef kurudu ellerine sağlık arkadaşım.Sevgiler

sarımutfak-hande dedi ki...

offf süperler ya canım istedi görünce şimdi:)
ellerine sağlık çok güzeller canım
mutlu haftalar dilerim sana

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

gülcanım ellerine sağlık gülüm bizde çok sevilir:)

Unknown dedi ki...

Canım nasılda severim ellerine sağlık sevgiler...

Unknown dedi ki...

Selam sule hanim canim seker tatli yakmiyor bazen ben 1 kasik tere yag ile yugururum ve ya sadece süt yerine su kullanirim neden olmasin.Tarifler farklida olsa hemen hemen ayni olur sadece daha gevrek veya daha yumusak olmasini saglar .Size afiyetler olsun sevgiler .

Tüm yorumlar icin tesekkürler .

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

Ellerine sağlık nefis görünüyor ama ben şu aşağıdaki pankeklere bayıldım:))Bana göz kırpıyor.

sevgiler

Adsız dedi ki...

Sakin yanlis anlamayin. Sizin cok marifetli oldugunuzu hergün görüyorum.Ben önceden firinda yapardim ve haliyle biraz Kuru olur,hemen torbada biraz bekletirdim.bizimkiler hemen sicak sicak yemeyi seviyorlar,böylece biraz yumusak olurlardi.kuru Kenarli sevmiyorlar. Simdileri önce altini pizza tavasinda sonra üstünü firin izgarasinda pisiriyorum.kenarlari kizarsada güzel oluyor. Biraz yorucu ama hizli da oluyor.hem güzel Pismis hemde kurutmayacak ,hamuru biraz yumusak olacak bir Tarif ariyorum.sorum Bu yüzdendi. Simdi Gülcan
Hanim sizinki yumusakmi oluyor? Öyle ise sizin tarifinizi denemek istiyorum. Sevgiler Sule .

Unknown dedi ki...

Nefis görünüyor eline sağlık:))

FİLİZ'CE dedi ki...

Aman Allahım tatlıses lahmacuna rakip olabilirsin..benim gibi lahmacun kebap hastalarına bu yapılmaz bacım..ellerine sağlık,yiyenlere afiyet olsun diyelim artık:))))

Süt Tozu Pazarlama dedi ki...

plywood  ve   tavuk

anne eli gibi dedi ki...

ev yapımı olunca tadı da ayrı bir güzel olur.nefis görünüyor eline sağlık..

Adsız dedi ki...

canim ablacim, gercekten cok güzel olmus cok nefis görüniyor lahmacun.
bu tarifi bende mutlaka denicem. senin sayende cok seyler örendim,ve sayfana bakarak her defa yeni tarifler öreniyorum.Seni cok seviyorum. Bahar Y.