15 Kasım 2012

Peynirli Poğaça






malzemeler
  • 1 su bardak ay cicek yag
  • 1 su bardak ilik süt
  • 3 tane yumurta  bayazi ((sarisini üzerine sürmek icin ayirin ))
  • 2 tatli kasik toz seker 
  • 1 tatli kasik tuz
  • 1 tane kabartma tozu 
  • 1 tane yas maya ((40 gramlik yas maya ))
  • aldigi kadar un ((1 kilo kadar un  yeterli geliyor))
ici icn 
  • beyaz orta yagli peynir
  • 1 tutam maydanoz
üzerine  
  • susam
  • 3 tane yumurta sarisi
  • 1 cimcik toz seker  (( nar gibi olmasinin nedeni seker ))
  • 1 tatli kasik süt
hazirlanisi
  • Bu tarifimi daha öncede sizlerlen paylasmistim ben cok seviyorum  bu pogacayi .
  • Hamurunuzu yumusak krosan pogaca gibi pofuduk oluyor.
  • Yaklasik 1 kilo un aliyor yumusak bir hamur olmali.
  • Peynirinizi ufalayin ve ya rendeleyin maydanozu ayiklayip yikayin suyunu süzdürüp incecik peynirin icersine dograyip karistirin.
  • Derin bir kabin icersinde yugurun hamurunuzu  üzerini kapatip yaklasik yarim saat mayalanmaya birakin .
  • Bezelerinizi merdaneylen servis tabagi büyüklügünde acip pitza dilimi gibi kesin .
  • Uc kismina peynir ve incecik maydanoz karisimindan  1 kasik koyuup Rulo yapin uc kisma dogru.
  • Krosan sekli sarin ister ay seklide vere bilirsiniz .
  • Yumurta sarisini ,seker ve 1 tatli kasik sütlen iyice carpin ve pogacalarinizin üzerine sürün (( seker cay kasiginin ucu ile yeterli geliyor  bu islem pogacanizin parlak ve daha güzel bior rek almasini sagliyor )).
  • Ben cörek otu kullandi susam, keten tohumu ve ya hashasda kullana bilirsiniz  

28 yorum:

nevininyemekleri dedi ki...

Afiyetle yiyin insallah. Ellerinize saglik.

muhabbetsofrasi dedi ki...

eline sağlık canım
harika gözüküyor...

ZYNP dedi ki...

ellerine sağlık canım çayımın yanına bir tane aldım

mutfagabuyrun dedi ki...

nefis nefisss.ellerine sağlık canım.aldım bir tane.sevgiler.

Gurme Şirine dedi ki...

poğaçayı çok severim...
şeklinide çok beğendim...
o güzel ellerinize sağlık...

Delicias Baruz dedi ki...

Tienen que estar deliciosos, te han quedado perfectos. Un saludo, Clara.

sarımutfak-hande dedi ki...

çok güzeller ellerine sağlık canım

Şevval dedi ki...

Ayy canım çekti şimdi. Elleirnize sağlık

Ferkay dedi ki...

Gülcancım ellerine sağlık çokda güzel görünüyor. Pofuduk pofuduk olmuşlar..

anne eli gibi dedi ki...

mımmm mis gibi olmuş,sıcak sıcak ne güzel olur,ellerine sağlık..

Unknown dedi ki...

Çay da var mı yanında? :))

Mis gibi, çok severim mayalı poğaçaları.. Ellerine sağlık canım..

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Ellerine sağlık Gülcan,
Poğaçaların puf puf ne kadar güzel olmuş.

Duygu dedi ki...

Ellerine saglik Gulcan. Gercekten cok pofuduk olmuslar. Nefis gozukuyorlar.

Igne oyam dedi ki...

ellerine sağlık canım banada beklerim sevgiler

peynir hösmelimi dedi ki...

Harika görünüyor canim ellerine saglik.

marifet ellerimizde dedi ki...

canım ellerıne saglık...

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

Senin poğaçalara bayılıyorum.
en alttakide herşey güzel.
öptüm canımcım.
selamlar:))

Arzu Göncü Hangül dedi ki...

Çok güzel görünüyor..Ellerinize sağlık puf puf oldukları resimden belli..Sevgiler..

Unknown dedi ki...

bunlar çok nefis görünüyor. ellerinize sağlık. sizin bloğun ismini ne zaman görsem canım tatlı çekiyor:(

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine ssğlık canım:)
sevgiler..
mutlu haftasonları:)

Fatosca Tadlar dedi ki...

Canım bu neeee bayıldım bayıldım tam benlik puf puf olmuş:)))))
Ellerine sağlık canım afiyetler olsun. Bir tane de benim için ye lütfen:)))))
Öpüyorum çok sevgiler...

Yasemin Deniz Okur dedi ki...

Elinize sağlık.afiyet olsun.

susamcorekotuFeriha dedi ki...

sen bir poğaça ustasısın her zaman harika oluyorlar :) sevgiler

Unknown dedi ki...

Yaş mayalı hamurişlerinin görüntülerine bayılıyorum. pufuduk pufuduk. Sizinki de öyle Gülcan hanım,ellerinize sağlık!

sare dedi ki...

Gülcancım, ne zamandır bilgisayrımla uğraştığım için arkadaş sayfalarına pek bakamıyordum. Bu arada neler neler yapmışsınız. Hepsi çok lezzetli yemekler ve tarifler.
Peynirli poğaçanın güzelliği de bir ayrı olmuş, ellerine sağlık.
Sevgiler.

zeymurancafe dedi ki...

mınık bebegımden dolayı blokları zıyaret edemıyorum ama benı unutmayıo degerlı yorumlarıyla mutlu eden arkadaslarımı da vakıtbulunca hemen tık yapıyorum işte burdayım poğaça nefıs olmus yumusacık sekıllerı de guzel pek yapamıyorum bu aralar ama boyle guzel gorunce de yapmak için can atıyorum ellerıne sağlık

Dilekhaniminmutfagi dedi ki...

poğaçaların harika olmuş gülcanım ellerine sağlık tatlım iyi geceler:))

Adsız dedi ki...

Wow that was odd. I just wrote an incredibly long comment but
after I clicked submit my comment didn't appear. Grrrr... well I'm not writing all that over again.
Anyway, just wanted to say great blog!

Here is my page ... how to get followers on instagram