15 Ekim 2010

su böregi

su böregi
malzeme
  • 5 tane yumurta
  • tuz
  • su
  • Aldigi kadar un
  • yarim su bardak aycicek yagi
  • 125 gram tere yagi eritilmis
ic malzeme
  • Böreklik peynir 250 gram kadar
hazirlanisi
  • Yumrtayi kiralim derin bir kabin icersine.
  • Biraz tuz ve su katip yavas yavas un katarak yuguralim.
  • Biraz sert bir hamur elde edin.
  • Hamurun üzerini kapatip yaklasik yarim saat dinlenmeye birakin.
  • Tere yagla  sivi yagi tavanin icersine alip eritelim.
  • Soguk suyu bir tencereye katalim.
  • Tuz ekip kaynarmis suyuda diyer bir tencereye alalim.
  • Hamurdan 10 adet yumak elde edelim.
  • Yumaklari unlayarak merdaneylen tepsinizin böyüklüyünde acalim.
  • Actiginiz yufganin birini tepsiye birakin.
  • Diyer yufgalari önce kaynar suya 30 saniye kadar bekletip kevgiele alalip soguk suya birakin.
  • Soguk sudan alip tepsiye bözerek  birakip düzeltin.
  • Erimis yagdan hertarafina kasikla sepileyin.
  • Peynirinizden hertarafina esit sekilde sepileyin.
  • Bu islemi hamur bitene kadar devam edelim.
  • Kalan yagi en üzerine ilave edelim.
  • Önceden isitilmis firinda 200 derecede pisirelim üzeri kizaran deyince .
  • Afiyetler olsun nefis bir börek .

19 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım benim ellerine sağlık ben yeni
çıkan hazır su böreği yufkası ile ya
pıyorum.Hakikisi kadar olmasada oda çok güzel:))Ellerine sağlık çok öpüyo
rum.

fuat gencal dedi ki...

Hoşgeldiniz, uzun zamandır tariflerinizi göremiyordum.
Ellerinize sağlık. Su böreğiniz Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılar.

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

Mmmm bayilirim suu boregine
nasilda guzel olmus
kulaklarin cinlasin kayinvalidem pek guzel yapar :)

Gülcan dedi ki...

su böreği harika oluyor bayılıyorum ama yapması çok telaşeli tek kişiyle yapılmaz gibi geliyor bana ellerinize sağlık.

Zehra Gürgen dedi ki...

Ama tannrım !!! u nasıl güzel olmuş, bir dilimcik olsaydı keşke

ellerine sağlık yiyen şanslılara da afiyet olsun :)

umutluhayat dedi ki...

böreklerin şahıdır su böreği.nefis görünüyor.ellerinize sağlık.

lezzet sarayı dedi ki...

gülcancım ellerine sağlık ne zahmetli börektir şu su böreği....

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Yemede yanında yat güzelliğinde olmuş.Missler gibi.
Sevgiyle kal.

Banu dedi ki...

Günaydın Gülcancım:)) Nefis su böreğin beni iştahlandırdı ellerine sağlık... sevgiler...

Sevil Şahin dedi ki...

blogumda bir etkinlik var katılmak isterseniz beklerim
sevgiler

capisi dedi ki...

Que rico postres, un besico feliz fin de semana.

HATİCE dedi ki...

ABLAM NEFİS GÖRÜNÜYOR BÖREK. BENDE ÇOK SEVERİM SU BÖREĞİNİ ELLERİNE SAĞLIK ÖPÜYORUM SENİİ KIZLARIDA ÖPTÜM..

neval dedi ki...

nefis gözüküyor elinize sağlık
hoşgeldiniz

lezzet sefasi dedi ki...

Buyuk oglusum cok sever , bende severim.Ellerine saglik canim.
Sevgiler
Sefa

Egeden Tarifler dedi ki...

Harika görünüyor, eline sağlık :)

Bayram Kombesi dedi ki...

Merhaba, borek cok guzel gorunuyor. Ben bunu ocakta pisiriyorum, annem de senin gibifirinda. Ellerine saglik. Tanismak icin gelmistim, su boregiyle karsilanmak harika. Izlemeye aldim hemen ve guzel paylasimlarda bulusmayi diliyorum, sevgiler.

susamcorekotuFeriha dedi ki...

ellerine sağlık, gerçek su böreğinin yerini ne tutabilirki? şifalar olsun sevgiler

yemekaski.com seçil dedi ki...

nasılda muhteşem duruo bu su böreği.. ellerinize sağlık..

Zuckerbäckerin dedi ki...

sieht gut aus :)
könntest du mir das rezept auf deutsch übersetzen?
google translate schafft es nicht...

Jana
zuckerbaeckerei.blogspot.com