11 Mayıs 2010

ispanakli firin gözlemesi

Firin böregi ispanakli

malzeme
  • 1 ,5 kilo un
  • 1 tane yas maya
  • aldigi kadar ilik süt
  • 1 tatli kasik tuz
  • yarim su bardak aycicek yagi

üzeri icin

  • 2 tane yumurta , 2 yemek kasik süt ,susam ,cörek otu

ic malzeme

  • yarim kilo ispanak
  • 150 gram böreklik peynir
  • 1 tatli kasik kirmizi pul biber
  • 5-6 yemek kasik sivi yag
  • 2 tane sogan

hazirlanisi

  • Unumuzun içine maya ve tuzumuzu koyup yavaş yavaş sütünü ekleyerek yoguralım.
  • Yumusak bir hamur ve yugrulup yarim saat kada üzeri kapali dinlendirin
  • Hamurumuzdan limon büyüklüğünde bezeler yapalım.
  • Yemek tabagı büyüklüğünde açalım.
  • Daha sonra ince ince hazirladigimisz icten koyup ıspanaklar biraz ölecektir.Açtığımız hamurumuzun ortasina ıspanagımızı koyup kenarlarini ortada bulusturalim.
  • Üzerine yumurta ve sütü cirpin böregin üzerine sürüp susam ve cörek otu dökelim.
  • Firinda 170 derecede pisirilelim.
  • Arzuya göre ıspanak yerine patetesde kullanabilinir.

15 yorum:

Hilal dedi ki...

sevgili Gülcan ellerine sağlık muhteşem görünüyor

ANNEMİNELİ dedi ki...

Ayyy...ayyy çok güzel olmuş,çok severim.Ellerine sağlık,bende yapmak istiyorum.Kıymalıda güzel olur herhalde,sevgilerrrrrr....

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize sağlık. Çok iştah açıcı görünüyor.

Saygılar.

Çileksuyu Sibel dedi ki...

gulcan,istedigim gibi yufkayi bulamiyorum diye sikayet ediyorum ya ben,sanirim boyle hamurdan borekler yapmaliyim..bir hevesle gitti markete bugun,yoktu:(cok da hevesliydim yapicam diye,ispanakli peynirli...sevgiler

emelce yemek dedi ki...

off cok guzel

Adsız dedi ki...

Hamuru cok güzele benziyor gülcan abla...Ellerine saglik ...
mutlaka denenemem lazim

Tümay Öztürk dedi ki...

Walla resimler gözlemelerin ne kadar lezzetli olduğunu gösteriyor. Ellerine sağlık. Sevgiler...

Hatice Kara dedi ki...

öncelikle yorumun icin cok tesekürler. Ellerine saglik gözlemen cok lezzetli görünüyor mmmmhhm...sevgilerle

umutluhayat dedi ki...

çok nefis ıspanağa bayılırım

STYLE M dedi ki...

yaaa diätteyim ben .hmm ispanakliyida pek severim ben.ellerine saglik.

Lokum Hanim dedi ki...

MErhaba oncelikle muhtesem tarifler icin cok tesekurler. Ben birsey danismak istiyorum. Tariflerde yas maya degilde kuru maya kullanmak istiyorum. Ama nasil olucak bilmiyorum.

Unknown dedi ki...

Gülcanım börekler bittimi?:)))
fırın böreği zaten çok lezzetli olur birde ıspanaklı peynirli yapmışsın lezzetini ikiye katlamışsın canım ellerine sağlık sevgiler

aleyna dedi ki...

gülcanım maşşalh sana.hertarifin harika.inanki abartmıyorum.ekrana yapıtım.gözlemeler enfesss.hemde ıspanaklıki oyyyy oyyyy

Unknown dedi ki...

Canim zuzu neden olmasin ilik süt ve suda eritin kuru toz mayayi ayni letlet ayni kolayli degisen bir sey olmaz ben yas mayayi tercih ediyorum cabuk tüketmeklazim.Kuru mayayi daha uzun süre saklaya bilirsiniz .Sevgiler canim güzel yorumlariniz icin .

mintininmutfağı dedi ki...

sevgili arkadaşım bloğumda senin için küçük bir hediye var kabul edersen çok sevinirim...selam ve sevgiler canım

http://mintininmutfagi.blogcu.com/