8 Haziran 2011

HAZİR YUFKA BAKLAVASİ

Malzemeler



  • 1 paket baklava yufkası
  • 250 gram tere yag
  • 2,5 su bardak cekilmis ceviz
Şerbeti
  • 3 su bardak su
  • 3 su bardak toz seker
  • 4-5 damla limon
hazirlanisi
  • Serbetimizi ilk önce kaynadıktan sonra ilik olmali baklavanin üzerine dökerken .
  • Baklava hamurunu 15 -20 dakika önce buz dolabindan cikartin.
  • Hamurun yarisini tepsiye düzgünce koyun .
  • Biz firin tepsisi kullandik dik dörtgen.
  • Orta sismina cevizi hertarafina esit sekilde dökün.
  • Yufgalarin yarisini ise cevizin üzerine koyup dilimleyin.
  • Tere yagi bir tencerede eritelim ve üzerinde olusan köpükleri kasikla alip atalim yani kullanmayalim .
  •  Firinda üzeri nar gibi kizaran deyince 175 derecede pisirelim.
  • Firindan cikinca biraz sogusun .
  • Ilik serbeti ilik baklavanin üzerine kepçe ile her tarafına dökelim.

10 yorum:

vintageduygular dedi ki...

Harika görünüyor.Bende denemek istiyorum,fakat cok tatli baklavalardan hoslanmiyorum.Ne dersin bu ölcülerle fazla tatli sevmeyen biri icin cokmu olur,azaltsammi? Simdiden tesekkür ederim

kubra zeynep kara dedi ki...

anneannemle bizde denemiştik. çok güzel oluyor:D
ellerine sağlıkkk süper görünüyor :D

Nurcan'dan Tarifler dedi ki...

görüntü çok güzel..şöyle bi dilim alıp kaçasım geldi..bayramda yaklaşıyor.denemek lazım..

anneanneninemekleri dedi ki...

Ben hep kendim yaparım ama bu da çok güzel görünüyor,ellerine sağlık,sevgiler.

olsada yesek suzan dedi ki...

harika görünüyor valla ellerine sağlık canım...

Aycan dedi ki...

Offffff cnanım yaaa sabah sabah canım istedi bilmeezsin.OLsa yerdim bitanecik :(

Ellerine kollarına sağlık.

Sevgielrimle;

durutarifler dedi ki...

Valla nefisss görünüyor. Hazır mazır çok çok güzel olmuş.Ellerine sağlık

yaseminlerim dedi ki...

Nefis gorunuyor arkadasim ellerine saglik keske simdi olsada yesem offf valla canim cekti sizlere afiyet seker olsun hayirli aksamlar dilerim sevgilermi biraktim:))
(Hazir yufkayla bende denemistim harika olmustu )

Marifetane hobi dedi ki...

Hazır yufkayla börek çok yaptım ama baklavaya cesaret edemedim şimdiye kadar.Çok güzel görünüyor bu konuda cesaretlendirdi beni ilk fırsatta deneyeceğim..Ellerine sğalık bacım hayırlı cumalar diliyorum..

Gülcan dedi ki...

ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR ELLERİNİZE SAĞLIK.