20 Şubat 2012

HAŞHAŞLI KATMER





malzemeler



  • Bir paket margarin yag (eritilmiş) Ben ay cicek yag tercih yaptim
Hamur için malzeme 


  • Bir kilo un
  • İki çay kaşıkı tuz
  • ilik su
  • 1 tatli kasik kabartma tozu
Haşhaşlı iç harci 



  • Bir bardak sıvı yag
  • Yarım paket hazır haşhaş ezmesi
  • 1 cay bardak ince cekilmis findik 

hazirlanisi


  • Hamuru yugurup 8-10 dakika dinlendirin.
  • Mandalina büyüklügünde bezeler yapip elinizle acip hashastan 3 yemek kasik hasasi sürün
  • ayni islemi tekrar yapin hamuru üst üstte koyup kenallarini ortaya dogru katlayin ve
  • merdaneylen acin
  • Saciniz yoksa pitza tavasinda veya bir büyük teflon tavanin icersinde pisire bilirsiniz. pitza tavasinda yavas yavas pisirin .
  • Katmerler piserken bir fircayla üzerlerine sivi yag sürün.  Katmeri cevirerek sagli sollu pisirin .Hashasiniz yoksa takinli veya sade katmerde cok güzel oluyor


18 yorum:

Bir Dilim Düş dedi ki...

ayyyyy canım istedi yahuuuuuuu ama ben diyete başladımmmmmmmmm :(((

Sevgiler,
Evren

Baharcicegi dedi ki...

Degisik nefis bir katmer olmus hashasla ellerine saglik
sevgiler

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık canım.afiyet şeker olsun...

birincisin dedi ki...

Hep sade yapıyordum katmeri,çok güzel haşhaş ve tahinle de deneyeceğim,teşekkürler..Ellerine sağlık..Sevgiler:)

ihlamurcum dedi ki...

Ben bu tadı biliyorum, nefisss...ama ben yapmasını bilmiyordum.Sayenizde tarife ulaşmış oldum.Ellerinize sağlık.

bırtutamkekik dedi ki...

ellerine sağlık canım..
harika görünüyor..
sevgilerimle..
:)

Bulbulunyeri dedi ki...

Of,of ama bunlar çok güzeller. Missler gibi olmuş. Ellerine sağlık.
Sevgiyle kal.

Armina dedi ki...

Katmer çok leziz görünüyor ellerine sağlık.

made in funda dedi ki...

gülcaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan ellerine sağlık canım..enfesler...

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Arasına peynir ya da reçel bir de mis gibi çay. offf offf offf

Emel Kurt dedi ki...

selam çok lezzetli görünüyor bu katmerler, olsada yesek diyebilirim yani... ellerine emeğine sağlık, sevgiler...

anne eli gibi dedi ki...

haşhaşlı herşeyi seviyorum.
ellerine sağlık nefis görünüyor..

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Çok seviyorum katmeri çok :) Geçen gün düşündüm gelenlere nasıl sunulabilir diye, sunumun çok hoşuma gitti. Ellerine sağlık, nefisler.

durutarifler dedi ki...

Kayseri usulü
Hımmmm nefis
Ellerine sağlık
iyi hafta sonları

sare dedi ki...

Haşhaşlı hamur işlerinden hoşlanıyorum. Katmere de yakışmıştır.
Ellerine sağlık.

Birsel ve İrem dedi ki...

Haşhaş ezmesi bulursam deneyebileceğim bir tarif, ellerinize sağlık.
Sevgiler.

Nigar SARGIN dedi ki...

Haşhaşlı tüm lezzetlere bayılırım valla ellerine sağlık canım hayırlı cumalar;))

zeymurancafe dedi ki...

cok severım cok nasıl da guzel görunuyor ellerıne sağlık canım