11 Kasım 2012

sünger poğaça peynirli ...


sünger poğaça   peynirli








malzemeler

  • 200 ml ciy kirama
  • 200 gram schmand (kaymak)
  • 450 gram yogurt ( quark kullandim)
  • 3 tane yumurta 2 sinin sarisini üzerine sürmak icin ayirin
  • tuz
  • 1 kilo un 
  • 1 tane yas maya (40 gramlik )
  • 1 tane kabartma tozu
ic malzemesi
  • 200 gram böreklik peynir
  • 1 cay bardak kadar rendelenmis kasar
hazielanisi
  • Yumurtalarin 2 tanesinin sarisini ayirin  pogacanin üzerine sürmek icin 
  • Derin bir kabin icersine un,may ve kabartma tozu  haric hamur malzemelerini katip 
  • Unu ,kabartma tozu ve mayayi ilave edip iyice yugurun.
  • Mayalanmasi icin üzerini kapatip yarim saat bekletin.
  • Hamurunuzu 3 parcaya bölün tezgahin üzerine yag damlatin ve hamuru acin uzunlamasina dik dörtgen bir bicimde .
  • Sagdan sola ic harcinizda koyup rulo yapin.
  • Bir bicakla 1 er parmak kalinligina kesip tepsinize ter cevirin.
  • Üzerine kalan ic harcinizda kalirsa üzerlerine bastirak doldurun .
  • Ben bu tarifi cok sevdim nefis sünger gibi pofuduk ,pofuduk oldu.
  • Tepsiye siralayin ve yumurta sarisini bir firca ile sürün pogacalara  tam 2 tepsi cikdi 180 derecede pisirin üzerleri nar gibi kizarincaya kadar.


18 yorum:

GÜMÜLCiNE dedi ki...

Ellerinize saglik,cok güzel gözüküyorlar ,bende deneyecegim fakat bir sorum olacak,cig krema derken "Sahne" mi kullandiniz?Cevaplarsaniz sevinirim.
Sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

canim evet ciy kirema schlagsahne kullandim.

Ferkay dedi ki...

Gülcancım bu ne hız sana yetişmek mümkün değil. Ellerine sağlık çok nefis görünüyor..

çeşnici Handan dedi ki...

Nefis olmuşlar çayla ne de güzel yenir ellerine saglık canım.

Unknown dedi ki...

Ohhh, misler gibi görünüyor Gülcancigim... Emeklerine saglik... Sevgilerimle cok öpüyorum...

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık nefis olmuşlar sevgiler...

Şeker Tadında dedi ki...

KEŞKE ŞİMDİ OLSAYDI ...............
ELLERİNE SAĞLIK

Aicha Dalgic dedi ki...

ahhh benimde bloglari aksam açken

gezecegim tutuyor ya canim çekti simdi

elelrinize saglik afiyet bal seker olsun

hayirli aksamlar

sizde buyrun ugrayin bana :)

neslihan erzincan özgür dedi ki...

ellerine sağlık canım, poğaçalar nefis olmuş, sevgilerimle...

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık canım..
nefis görünüyor poğaçaların..
sevgiler..

Unknown dedi ki...

çiğ krema kaymak yoğurt ..içindeki malzemeler ne güzel..nefis olmuştur eminin..nezle nezle yatıyorken yatağımda ,simdi olsa ne güzelde yerdim..ellerinize sağlık..

birincisin dedi ki...

MİS GİBİ YUMUŞACIK DURUYORLAR,ELLERİNE SAĞLIK.SEVGİLERİMLE:)

Gloria Baker dedi ki...

those look ABSOLUTELY DELICIOUS! IS A NICE RECIPE!!

Im following you:)

HARİKA MUTFAK dedi ki...

merhaba canım..ziyeretin için teşekkür derim.hemen izleyicilerin arasına katıldım...güzel günler dilerim.

baharatlı tatlar dedi ki...

Pazar günü gelecek misafirler için tarif ararken dün tarifini gördüm. Ellerine sağlık çok güzel görünüyor. Pazara bende deneyeceğim.

HaticeMutfakta dedi ki...

Poğaçalara bayıldım ellerine sağlık canım..

Narince dedi ki...

Yukarı yorum yazacaktım ama bu poğaçalar çekti beni. Nefis olmuş ellerine sağlık Gülcan'cığım.

Adsız dedi ki...

bende denicem :)