30 Ocak 2013

Mantarlı Pizza

Mantarlı Pizza


malzemeler
  • 1 kilo un
  • 1 tane yas maya 40 gramlik
  • 2 cay kasik tuz
  • 4 yemek kasik zeytin yag
  • 500 ml ilik süt
sosu icin malzeme
  • 250 gram domates rendelenmis 
  • 1 dis sarimsak
  • 2 tane kuru sogan
  • 2 yemek kasik ay cicek yag
  • 1 tatli kasik tuz
  • 1 yemek kasik domates salcasi
5-6 yemek kasik su
üzeri ne malzeme
  • rendelenmis kasar peyniri
  • mantar  ben konserve kullandim taze varsa cok daha güzel olur
hazirlanisi
  • Derin bir kabin icersinde ilk önce hamurumuzu yuguruyoruz.
  • Mayalanmasi icin yarim saat üzeri kapali bir sekilde  dinlenmeye birakiyoruz.
  • Mutfak robotunda sos malzemerini kiyin salca ,kiyilmis domates ve diyer tüm malzemeleri birlikde sivi bir kivam elde ede ceksiniz.
  • Kasarinizi rendeleyin .
  • Konserve mantar kullandi ilk önce sudan gecirtip suyunu  yok edin.
  • 3 tepsi firin tepsisi pizza cikiyor bu hamurdan .
  • Üc tane yumak edin .
  • Tepsinizi yaglayip hamueu acin elinizle .
  • Sosunuzdan hertarafina kasikla döküp sürün .
  • Kasari sepileyin ve üzerine mantarlari siralayin .
  • 175 derece firinda pisirin.
  • Benim firinim cok güzel pisiriyor bu yüzden hic firinimin yüksek ayarini kullanmama gerek kalmiyor.
  • Gecenlerde bir arkadasimda pogaca yaptik altini pisirse üzerini pisirmiyor 200 derecede bile cok yavas ve zahmetli ugras verici  firin kapagini acinca sicaklik normalde yüze vurur  malesef ancak hafif bir isi disariya cikiyordu.
  • Kendi firiniza göre ayarlayin her firin ayni isida ayni sicakligi vermeye bilir.

8 yorum:

Unknown dedi ki...

ellerinize saglık.pizzanın her türlüsü başım gözüm üstüne:)

nanemaydonoz sofrasıGÜL dedi ki...

en çok mantarlısını severim bende pizzanın ee şimdi kahvaltıda olsaydı yerdim valla....eline sağlık canım

Nurşen Aksoy dedi ki...

Mımmm pizza hemde mantarlı,nefis olmuş..Tepsinin yarısını yiyebilirim..ellerinize sağlık..

meri dedi ki...

güzel bir pizza olmuş ellerinize sağlık ..Artık pizzalar gülcandan.

Unknown dedi ki...

Harika görünüyor mantar ve pizza iki sevdiğim .ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Muhteşem olmuş pizza canım. Çok çok severim mantarı, ellerine sağlık..

PaSaSofraM dedi ki...

pizzanin hepsi bir baska güzel oluyorda malesef benim evde benden baska herkes sade peynirli seviyorlar
ellerine saglik canim

Unknown dedi ki...

merhaba canım. bu blog benim ve birçok bloğu kopyalamış seninkide var. ben şikayet ettim kaldırdı. sende bir bak istersen.
http://lezzetmelekleri.com/category/tatllar
sevgiler...