4 Haziran 2018

Ramazan pidesi



Ramazanda pide





Ramazan pidesinin tarifi 🌹bir su bardağı ılık süt
🌹1 su bardağı su
🌹yarım su bardağı
ayçiçek yağı
🌹1 tane yaş maya 40 gramlık
🌹bir yemek kaşığı toz şeker
🌹1 tatlı kaşığı tuz
🌹aldığı kadar un
Unu Aldığı kadar kullanıyoruz Çünkü her bardağın ölçüsü ayrıdır un miktarı verildiğinde genelde tutmuyor çok yumuşak gayet yumuşak bir hamur olmalı .
ilk önce mayamız ılık suyun içerisinde eritip diğer malzemeleri de sıra ile katıp karıştırın.
Unu Yavaş Yavaş ilave edip hamuru yoğuruyoruz hamur Çok iyi yoğrulmalı  ýaklaşık yarım saat mayalanmaya bırakılmalı üzeri kapalı bir şekilde .
Bu hamurdan 3 tane bu hamurdan beze çıkarttım Elimle açtım avuç içinden Ben Fırın tepsilerine fırın kağıdı kullandım ama yine de birer damla ayçiçek yağı sürdüm hamurumu açtıktan sonra

🌹2 yemek kaşığı un ve 🌹bir çay bardağı suyu çırptım ilk önce .
Ben tırnaklarımla yaptım Siz isterseniz çatal da kullanabilirsiniz ilk önce bu suyun içerisine batırdım unlu suyun içerisine sonra batırarak şeklini verdim .
Üzerine
🌹2 tane yumurta sarısı 🌹2 yemek kaşığı yoğurt 🌹yarım çay bardağı ayçiçek yağı çırpıp üzerine sürdüm Ben Susam ve Çörekotu serpiştirdim siz isterseniz sadece Susam serpiştirin bilirsiniz 180 derece fırında Nar gibi kızarıncaya kadar pişirdim çok güzel nefis bir pide bu tariften isterseniz iki tane pide de yapabilirsiniz ben 3 tane yaptım ince olmasını istedim birileri mi hepinize hayırlı iftarlar hayırlı sahurlar Ramazan'a Az kaldı bitmesine çok çabuk geçti bu Ramazan'da göz hakkınızı helal ediniz beğenmeyi de unutmayınız Emeğe saygı lütfen

Hiç yorum yok: