23 Ağustos 2010

Ayçekirdeği ve Kabak çekirdekli Poğaça Tarifi

Poğaça Tarifi Ayçekli


malzeme
  • 2 adet yumurta (birinin sarısı üzeri için)
  • 1 çay bardak sıvıyag
  • 1 çay bardak yogurt
  • yarım paket kabartma tozu
  • yarım çay kaşık karbonat
  • 2 yemek kaşık toz seker
  • aldığı kadar elenmiş un
İçi için:
  • 1 cay bardak bal
  • 6-8 yamek kasik su
  • aycicegi
  • 1 yumurta sarisi üzerine
hazirlanisi
  • Hamuru yugurup yarim saat üzeri kapali dinlendirin.
  • Bal ve suyu curpin
  • Tezgahin üzerinde hamuru acip balli sudan üzerine sürün.
  • Ayciceginiüzerine pepileyin.
  • Bir ucundan baslayip rulo yapin.
  • Bicakla kesip tepsinize siralayin üzerine yumurta sarisi.
  • Önceden isitilmis 175 derecede pisirin.

18 yorum:

çeşnici Handan dedi ki...

Üstlerinin kızarıklığı tam sevdiğim gibi olmuş. Harika görünüyorlar ellerine sağlık canım.

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

cekirdekli ekmeklere bayilirim
ozelllikle ay cekirdekli siyah ekmege
pogacasida cok guzel olmus
ayciveklisini kesin deniem
ellerin saglik canim

Fatoş Öztürk dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Sevgiler...

Birsel ve İrem dedi ki...

Çok değişik bir poğaça, nefis görünüyor, ellerine sağlık.
Sevgiler.

Bianka dedi ki...

Csodásan néz ki

kalpkurabiye dedi ki...

canım ellerine sağlık çok güzel kızarmışlar maşallahh..
ellerin dert görmesin..
sevgiler..

özlem dedi ki...

ne güzelde kızarmış ellerine sağlık. hayırlı ramazanlar

gulsev dedi ki...

Gecen yıl özenerek çekirdek içi alıp ekmek hazırlamıstım. Sanırım çekirdek içleri bayat olmalı ki ekmeğin bile lezzetini etkilemişti.Bir daha satın almadım :)
Elinize sağlık güzel olmuş.

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık harika görünü
yor çörekler.Bereketli iftarlar öpü
yorum...

kutsalceyiz dedi ki...

sabah gazetesi küpürünü gördüm bi yerde tesadüf,
5-6 dır sayacınıza bakıyorm,tıklanma rekoru falan göremiyorum,
peki bu haberi gazete nasıl yaptıysa bizde yaptıralım söylede,450 tarifle bu kadar ziyaretçi alıyorsanız,20-30 tarifle ben sizden daha çok tıklanıyorum demekki,farkındayım,biliyorum mutfakta iyiyimdir,selmlar

sarımutfak-hande dedi ki...

değişikmiş ellerine sağlık görüntü süper eminim tadıda öyledir
sevgiler canım

Unknown dedi ki...

Selam kutsal cegiz .Yorumunu okuyunca noluyoruz dedim seni de diyer arkadaslarimida kimseyi kimseyle hic kiyaslamadim .Kimseden daha iyi veya birilerinden üstün olma veya az tiklamma gibi bir sorunum yok .Benim böyle bir kaygim yok canim.Arkadaslarimin bulogunu kac kisi ziyaret etmis cac tarif yayinlamissa beni hic ilgilendirmedi.Beni tarifleri degisik tarifler ilgilendirdi .Ben bu blogu 2 tane kizlarima bir seyler biraka bilmek icin actim ve cok da güzel dosluklar edindim .Gazeteye gelince ben uzun zaman sonra yayinladim arkadaslarimin istegi üzerine .Canim sana bol tiklanma lar diliyorum .Sevgiler canim öptüm.

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor. Hayırlı iftarlar.

Saygılarımla.

mintinin dünyası dedi ki...

SEVGİLİ ARKADAŞIM ELLERİNE SAĞLIK.TEŞEKKÜRLER.TARİFİN YAYINDA.YİNE BEKELRİM SEVGİLER...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

gülcan ne kadar güzel görünüyor böyle..
hemde ayçekirdekli..
çok sevdim... ellerine sağlık.
sevgiler.. hayırlı ramazanlar diliyorum tekrar.

Tijen dedi ki...

Pek hoş görünüyor Gülcan. Geçenlerde yaptığım gül böreğini andırdığını görünce bir kere daha mı yapsam diye düşünmeden edemedim!

Gülcan dedi ki...

çok değişik bir lezzet linize sağlık

lezzettabağı dedi ki...

Sevgili Gülcan merhabalar, revani ve poğaçalar çok güzel görünüyor.. eline sağlık. Nar gibi kızarmışları çok severim.. Almanyadaki dostlara selam ve sevgiler..