9 Ağustos 2010

Böğürtlen Reçeli

Böğürtlen Reçeli



malzeme
  • 4 su bardak toz seker
  • 5 damla limon suyu
  • 1 kilo börtlen
  • 1 cay bardak su
hazirlanisi
  • Bögürtlenler saplari yıkanır ve yikanirlar.
  • Bir süzgeceden gecirirler.
  • Sonra üzerine seker ve su yu ila ve edin .
  • Hafif ateste karıstırmadan pisirin.
  • yaklayik 4-5 dakika kaynayinca 1,5 saat kadar sonra tekrar 5-6 dakika kaynatin .
  • Limon suyunu sikip el kikseri ile cirpin .
  • Kaynarken üzerine köpük birirkirse onları kasikla alip atin .
  • Ben ilk kez yaptim ve biz cok sevdik receli.

12 yorum:

Cafe Pepela dedi ki...

Çok güzel ! :)
Bayılırım böğürtlen reçeline,ellerine gönlüne sağlık gülüm.
Muhabbetle..

fuat gencal dedi ki...

Hayırlı haftalar. Ellerinize, emeğinize sağlık. Şifa dolu Çok şık, leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılar.

kalpkurabiye dedi ki...

canımm ellerine sağlık reçelin ne güzel kokmuştur.. ellerin dert görmesin..

mintinin dünyası dedi ki...

dolabında böğürtlenleri bekleyen birine verilecek en güzel tarif oldu.ellerine sağlık.ben diğerini süzgeçten geçirmewden yaptım.bunu geçireyim.sevgiler canım

Sevil Şahin dedi ki...

kızım bayılır bu reçele
bu sene yapamadım hala kısmet bakalım bu yogunlukta nasıl yapıcam
ellerine sağlık canım afiyet bal olsun
sevgiler

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım bende az önce aldım marketten böğürtlen reçel yapacağım:D
Seninkide enfis gözüküyor elelrime sağlık....

YeMeK vAkTi dedi ki...

ellerine sağlık bayılırım böğürtlen reçeline

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık canım çok severim.Afiyet şeker olsun.sevgiler...

sarımutfak-hande dedi ki...

harika görünüyor hiç denemedim denemem lazım
hayırlı ramazanlar canım

çeşnici Handan dedi ki...

Bayılırım böğürtlen reçeline. Kızarmış ekmek, üstüne tereyağı ve üzerine böğürtlen reçeli. İşte harika bir kahvaltı.Ellerine sağlık canım. Hayırlı Ramazanlar.

Fatoş Öztürk dedi ki...

Ellerine sağlık canım.

Bembeyaz yağan bir karın, ne yaşanmışsa yaşansın, geçmişin tüm hatalarını örttüğü gibi Ramazan ayının da senin tüm hatalarını örterek hayırlı yeni bir gelecek umut dolu yeni bir baslangıca vesile olmasını dilerim .Sevgilerimle...

Egeden Tarifler dedi ki...

En favori meyvem böğürtlen malesef az bulunuyor buralarda... Reçel nefis görünüyor, elinize sağlık, hayırlı ramazanlar