26 Ocak 2011

Fırında Hamsi Kızartma

Fırında Hamsi Kızartma



malzeme
  • 1,5 kilo hamsi
  • 1 su bardak misir unu
  • 1 su bardak un
  • 1 cay bardak ay cicek yagi
  • 1 tatli kasik tuz
  • 2 tane limon
hazirlanisi
  • Ben hamsilerin kafalarini kopattip iclerini ve kilciklarini cikarttim.
  • Derin bir legenin icersine su koyup yikadim taki berrak bir suyu oluncaya kadar baliklari bu arada inciltmeden yikayin.
  • 2 hamsiyi bir birlarine yapistirip unla misir unu ve tuzu karistirin .
  • Hamsileri unlu tabagin icersine batirip cikartin bir sallayin.
  • Yagladiginiz tepsinin üzerine hamsilerinizi  siralayin.
  • Ben tabanina firin kegidi kullandim .
  • Yagin diyer yarisini hamsilerin üzerlerine gezdirin.
  • Limonlari incecik yuvarlak dilimleyip hamsilerin üzerlerine siralayin.
  • Önceden isitilmis 175 derecede üzerleri pembelesinceye kadar pisirin.
  • Ben yaninda salata ve tursu ile servis yaptim.

10 yorum:

anneanneninemekleri dedi ki...

OHHHHHH MİS GİBİ KOKTU ELLERİNE SAĞLIK,SÜPER GÖRÜNÜYOR.

nohut oda dedi ki...

bol yesıllıklı salata yanına bırde valla canım cektı:)

hayat dedi ki...

Canım, fırnda hamsi çok güzel görünüyor. Hem kızartma olmadığı için daha sağlıklı bence. Eline emeğine sağlık.

Adsız dedi ki...

Canim nefis görünüyor ellerine saglik, cok seviyorum ama ben balik elleyemiyorum.
Sagolsunlar komsular yapinca veriyorlar...

aylinin defteri dedi ki...

çok güzel görünüyor.. tek tek kızartma derdide yok.. bir dahaki sefere böyle deneyeceğim bakalım..

Özlem dedi ki...

Muhteşem olmuş, olsa da yesek, ellerine sağlık canım,
sevgiler

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmm nefis salatayla ne güzel gider
ellerine sağlık canım

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
harika görünüyor. Yağda kızartmadansa böylesi daha güzel. Ellerine sağlık.
Sevgiyle kal.

kalpkurabiye dedi ki...

nefisssss:))
bayılırımm bayılırıımm:))
ellerine sağlık canımm..
sevgiler..

pasasofram dedi ki...

harika görülüyor tam bana göre:)
ellerine saglik canim