22 Kasım 2011

Biber dolmasi




malzemeler
  • 15-16 tane dolmalik ysil biber
  • 250 gram kiyma
  • 2,5 su bardak bulgur
  • 2 tane orta boy sogan
  • 1 tutam maydanoz
  • 2 dis sarimsak
  • e yemek kasik domates salcasi
  • yarim yemek kasik biber salcasi
  • 1 tatli kasik kuru nane
  • 2 yemek kasik vegater ((tuz ot))
  • 2 yemek kasik nar eksisi
hazirlanisi
  • Bulgurunuzu kontrol edip yikayin suyunu süzgecle spzdürün.
  • Soganinizi ve ayiklanmis maydanonuzu incecik dograyin.
  • Kiymayla tüm malzemeleri iyice karistirin .
  • Biberleri yikayip üst kisimlarini kesin .
  • Biberlerin icini kiymali karisimdan doldurun  hafif busluk kalsin bugur sisince patlatmasin dolmalarinizi ..
  • Biberin kestiginiz sap kismini dolmanin üzerine kapak gibi yerlestirin.
  • Tencereye siralayip  2 su bardak su, 1 dis sarimsak ezin icersine yarim limon suyu ve bir tutam tuz ve 2 yemek kasik ay cicek yag katip karitirin bu karisimi dolmalarin üzerine dökün.
  •  Tencerenin kapagini kapatip orta hateste pisirin.
  • Afiyetler olsun.

11 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık canımm bende dün doldurdum bugün pişircemm:DD
nefis görünüyor:)

Unknown dedi ki...

bende şimdi hazırlıyorum akşama pişireceğim canım ellerine sağlık

yeşim dedi ki...

bu dolma tam bana göre çok güzel olmuş.bana pirinçli dolma yasak.şeker hastalığım yüzünden ama bulgur çok iyi geliyor...çokta severim bulguru...eline sağlık canım...sevgilerimle...

u.aydin dedi ki...

ooooof cok leziz gorunuyorlar ellerine saglik.afiyet olsun hayatim.

lengineer dedi ki...

gülcan ellerine sağlık harika görünüyor.
zaten bana bulgur olsun üç kuruş fazla olsun, etten bile çok seviyorum yaaa....

MERHABA dedi ki...

bulgurlu dolma harika olmuş ellerinize sağlık.Sevgilerimle...

birincisin dedi ki...

üstüne bol limon sıkıp yemeğe bayılırım..nefis gözüküyorlar..ellerinize sağlık...sevgiler:)

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

ellerine sağlık canım bizim memleketin dolmalarına benzemiş bizde eskiden sade bulgurlu olurdu dolmalar
afiyet olsun
sevgiler benden:))

Marifetane hobi dedi ki...

nefis görünüyor dolma ellerine sağlık canım..

Serap Uzun. Karakazandan dedi ki...

Ben çok severim biber dolmasını,bir porsiyon alayım cnm.
Eline saglık.

Serap Uzun. Karakazandan dedi ki...

Ben çok severim biber dolmasını,bir porsiyon alayım cnm.
Eline saglık.