24 Şubat 2012

KURU BAKLAVA PEKMEZLi VE HASHASLITAHİNLİ KURU BAKLAVA TAHİNLİ KURU BAKLAVA

 Kuru baklava pekmezli ve hashasli 


malzemeler

  • 500 gram lik hazir baklavalik yufka
  • toz seker
  • cekilmis 1 kase ceviz
  • aycicek yag
  • pekmez 
  • hashas ,bal veya tahin  ilede yapa bilirsiniz .
hazirlanisi
  • Yufkayi buzdalabindan 10 dakikadar önce cikartin .Yapmaya baslayinca posetini acin .
  • Yufka tezgaha yayılıp üzerine ay cicek yag damlatip firca ile hertarafina sürün.
  • Bunun üzerine ikinci yufka serilir ve bunun da üzerine yag ayni sekilde  sürülür. 
  • Üçüncü yufka da en üste serilirek üzeri yaglanır. Yufkanın üzerini tamamen kaplayacak şekilde 2 yemek kasik pekmez hertarafina gezdirilip firca ile sürün.
  • Üzerine 2 yemek kasik ceviz  ve 2 yemek kasik toz sekeride üzerine serpistirin .
  • Bu sekilde cok  sıkı olmayacak şekilde rulo haline getirilir, verevine olarak baklava dilimi şeklinde kesilir. 
  • Firin teisine siralayin kesmis oldugunuz rulolari .Ben bazilarina ayni islemi ama 2 yemek kasik hashas ,ceviz ve seker serpip rulo yaptim biz cok beyendik ilk firsatda tekrar hashasli yapacagim .
  • Ballida cik güzel oluyor bal ceviz seker katmaya gerek olmuyor .
  •  175 derecede üstü hafif pembeleşene kadar pişirilir. 
  • Soguduktan sonra üzerine pudra şekeri serpilir.
  • Afiyetler olsun 

19 yorum:

Mutfak Dili dedi ki...

Elinize saglik olsun. Masallah..
Sevgiler..

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

CANIM BEN GELDİM
MMMM ELLERİNE SAĞLIK
NEFİS OLMUŞ
MUHABBETLE KAL CANIM
:))

Unknown dedi ki...

Sevgili Gülcan yine çok güzel bir tarif hazırlamışsın.Ellerine sağlık, sevgiler

Unknown dedi ki...

blogunu ve tariflerini cok seviyorum canim :-))

nanemaydonoz sofrasıGÜL dedi ki...

gülcan harikasınm canım ellerin dert görmesin,süper gözüküyor

mutfagabuyrun dedi ki...

HAŞHAŞLI OLMASIDA GÜZEL OLMUŞ CANIM.ELLERİNE SAĞLIK.SEVGİLER.

Şirince Tatlar dedi ki...

mmmm harika görünüyor canım çekti eline sağlık canım, döktürmüşsün yine..

DATLIM dedi ki...

ellerine sağlık :) çok severim ve çerez gibi tüketirim :)

hdidem95 dedi ki...

ne güzel olmuş denerim ben bunu ellerine sağlık canım afiyetler olsun sevgiler

hdidem95 dedi ki...

ne güzel olmuş denerim ben bunu ellerine sağlık canım afiyetler olsun sevgiler

Mutfaknotlari dedi ki...

eline sağlık canım nasıl güzel bişey olmuş
ceviz tahin pekmez hem besleyici hem leziz hımmm

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
bu görüntü nasıl da güzel böyle. Ellerine sağlık. Missler gibi.
Sevgiyle kal.

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

mmm canım çok güzel olmuş
:)
ellerine sağlık
ben aslında daha önce yorum yazmıştım.
muhabbetle kal
:))

Banu dedi ki...

Gülcancım harikasın baklava nefis görünüyor ellerine sağlık.
Ben de yeni pekmezli kek yaptım şeker hastası olan arkadışmdan öğrendim şeker hastaları pekmezle yapılmış ürünleri yiyebiliyormuş yani bu nefis baklayı onlarda yiyebilir. paylaşımın için teşekkürler. sevgilerimle...

Asiye VURAN dedi ki...

ellerinize sağlık ben pekmezlisini denememişdim haşhaşlısınıda en kısa zamanda deneyeceğim değişik olmuş sevgiler

Mutfaknotlari dedi ki...

gülcan arkadaşım nerdesin sen bu kadar ara vermezdin merak ettim iyimisinnn

Peygamberim İzinden dedi ki...

Çok güzel harika görünüyor ellerine sağlık çok güzel bir tarif..

Unknown dedi ki...

Hayirli aksamlar canim melisacim hastayim ayakda duramiyorum .Hates üsütme adeta titriyorum . 2 gündür yoryan düsek yatiyorum .Sag olasin merak ettigin icim sevgiler öptüm.

Tijen dedi ki...

Ellerinize sağlık özellikle margarin yerine sıvıyağ kullanmanız ve pekmez çok güzel sağlıklı bir tarif Banu arkadaşımın da dediği gibi şeker hastaları için nefis bir tarif.Sevgiler...