9 Mart 2012

Ümrahan ablamin sofrasi ve İNCİR TATLISI

ümrahan ablami davet sofrasi ve nefis
 incir tatlisi tarifi

 peynirli pogaca


malzemeler
  • 3 Yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 su bardağı iri dövülmüş ceviz
  • 6 tane kuru incir
serbeti icin malzeme
  • 1,5 su bardağı soğuk su
  • yarım su bardağı toz şeker
  • 1 yemek kaşığı nescafe
Muhallebi için:
  • 3,5 su baradağı süt
  • 2 yemek kaşığı nişasta
  • 2 yemek kaşığı un
  • yarım yemek kaşığı tereyağ
  • 1 paket toz şanti
hazirlanisi
  • Yumurta ve şeker mikserle çırpılır.
  • Un,kabartma tozu,ceviz eklenip karıştırılır.
  • Son olarak incirler ilave edilir karıştırılır.
  • Margarinle yağlanmış büyük boy borcamin icersine dökülür.
  • Önceden ısıtılmış 175 derece fırında pişirilir
  • Üzerinin kiremasinida bir tarafdan hazirlayin soğuk süte un,nişata eklenir.
  • Kaynayana kadar karıştırarak pişirilir.
  • 3-5 dk kısık ateşte karışrırarak pişirmeye devam edilir.
  • İnmesine yakın tereyağ eklenir.
  • Ocaktan alınan muhallebi arada karıştırılarak soğutulur.
  • 10 dakika sonra soğuyan muhallebiye toz şanti eklenir.(toz halde eklenir  ve miksele 2-3 dakika kadar cirpiler
  • Sogumus kekin üzerine serbeti dökülür kiremasini da hertarafina dagitip sipatula ile yayin.
  • Üzerine kakao yu eleyin afiyetler olsun .
Bu nefis fisneli pastayida hazirlamislar ellerine saglik.

16 yorum:

minimutfaktan dedi ki...

Hımm çok zengin bir sofraymış yiyenlere afiyet olsun, yapanların yayınlayanların ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

çaylar ne güzel çıkmış canı çekti hemen demliyorum sofra zaten şahane hazırlayanların ellerine sağlık

Mutfak Dili dedi ki...

Harika tatlar. Ellere saglık olsun...
Sevgiler..

Erguvan Vakti dedi ki...

Çok güzel lezzetler...
Sevgilerimle.

mavilale dedi ki...

ellerine sağlık ev sahibnin incirli pastayı arkadaşım yapmıştı gününde bayılmıştım diyette olunca deneyemedim ama ilk misafirime yapıp ucundan ben de tadacağım

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Dostluk ve lezzet dolu bir masa.
Hazırlayanların ellerine sağlık,yiyenlere afiyet şeker olsun.
Hepsi de birbirinden nefiss lezzetler.
Sevgiler...

muhabbetsofrasi dedi ki...

offf sofraya bak yafff :)

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Gülcan,
Ümmühan'ın ellerine sağlık, harika tarifler hazırlamış.
İncir tatlısını çok severim, çok lezzetli oluyor.
Bende tarifin resmini çektim ama henüz yayınlamaya fırsat bulamadım.

emelce yemek dedi ki...

Harika bir sofra olmus

mutfagabuyrun dedi ki...

yapanların ellerine sağlık cnaım.harika bir menü gerçekten.afiyet bal olsun.sevgiler.

Çileksuyu Sibel dedi ki...

harikalarrrrrrr...

bırtutamkekik dedi ki...

her şeyy muhteşemm görünüyor..
emeği geçenlerin emeklerine sağlık..
çaylar hele,tavşan kanı:)
gittim ben bir sallama çay kapıp geliyorum:)kandırmaca;)
birde show radyo linki postun başlık yazısını kapatmış canım..
daha farklı bir yere taşı istersen:)
muhabbetle..
:)

Emel Kurt dedi ki...

selam, bu ne bereketli bir sofra. acıktımmı ne!!! hazırlayanın ellerine sağlık, tadanlara afiyet şifa olsun, sevgiler...

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

ümmühan ablanın ellerine sağlık hepsi nefis yarın misafirim var ve incirli yaptım harika oluyor.

sevgilerimle...

sare dedi ki...

Gülcancım, çok severim incir hallerini...
Kek ve üzerindeki muhallebi ile birlikte müthiş...
Yapanın, bize bu göz şölenini hazırlayanın ellerine sağlık,
Benimde canım çay çekti, hemen suyu ısıtıyorum.
Kocaman sevgiler.

Annemin Yemekleri dedi ki...

Merhaba Gülcan, İncir tatlısını özlemişim.. Buzluktan kuru incirlerimi çıkarmaya gidiyorum :)) ellerine sağlık canım