11 Mart 2012

Peynirli Poğaça






 

malzemeler
  • 500 gram Magerquark ((yagsiz süzme yogurt ))
  • 1 su bardak Ilik süt
  • yarim su bardak ay cicek yag
  • 1 tutam tuz
  • 1 tutam toz seker
  • 1 tane yas maya (40 gramlik )
  • aldikadar un
üzerine
  • 2 tane yumurta 
ic malzeme
  • böreklik peynir
hazrlanisi
  • Cok yumusak bir hamur  pogacanin hamuru ve türkiyede yagsiz süzme yogurt olarak ismi geciyor Magerquark
  • Yogurt yag ve südünüzü cirpma teli ile cirpin .
  • Tuz ve sekeri ilave edin . Mayayi elinizle eritin karisimin icersinde .
  • Unu yavasca ekleyerrek yugurun  yaklasik 1 kilo un katiliyor hamur elinize yapismayi brakan degince yugurun .
  • Cok yumusak bir hamur .
  • yaklasik yarim saat üzeri kapali mayalansin.
  • Yumurtayi cirpin üzerine sürmek icin.
  • Hamuru 3 tane bezeye bölün yuvarlayip merdane ile acin.
  • Peynirinizi bir ucundan diyer uc kismina kadar bolca koyun.
  • Hamurunuzu peynir li kisminda baslayip rulo yapin bir bicakla 1 parmak kalinliginda kesin.
  • Tepsiye siralayip yumurtayi fircayla sürün .
  • Önceden isitilmis firinda 175 derecede pisirin .
  • Ben firini 50 dereceye acip tepsileri firina biraktim pogacalarim  iyice kabarinca 175 derece ayara getirip devam pisirdim.

  • Afiyetler olsun .

14 yorum:

Mutfaknotlari dedi ki...

baya yoğun süzme yoğurtlıu bi tarifmiş
çok pufidik güzel görünüyorlar gülcancım ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

çok severim .. çayın yanınada ne güzel olur .ellerine sağlık:)

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Güzel bir tarif.Ellerinize sağlık.
Sevgiyle:)

*mehtap dedi ki...

çok güzel görünüyorlar,eline sağlık.

çeşnici Handan dedi ki...

Nefis görünüyorlar çok güzel olmuşlar elimi uzatıp alasım geldi ellerine sağlık canım afiyetler olsun.

yemekbiraşk dedi ki...

gerçekten değişik ve güzel ellerine sağlık sevgilerimle seval

Modamla dedi ki...

Pofuduk pofuduk harika görünüyorlar. Blogları keşfediyorum, bana da beklerim :)

http://www.modamla.com/

Mutfak Dili dedi ki...

Elinize saglik olsun harika olmus bunlar..
Altin gibi kizarmis ne guzel..
Sevgiler canim..

ihlamurcum dedi ki...

Süzme yoğurtlu olması çok enteresan, görüntü süper.Bu tarifi hemen kaydediyorum, denenmek üzere.

Armina dedi ki...

Puf puf olmuşlar, enfes bir görüntüsü var ellerine sağlık.

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

görüntüsüde çok hoş ellerine emeklerine sağlık...

KİZHATCE dedi ki...

harika görünüyor,ye beni diye bağırıyor,eline sağlık gülcancığım,öpüyorum....

bırtutamkekik dedi ki...

ellerine sağğlık canımm..
narr gibi ne de güzel kızarmışlar:)
aldım bi tanecik..
sevgilerimle..

sare dedi ki...

Süzme yoğurtla poğaça çok güzel oluyor.
Fotoğraflarda görülenler de müthiş, ellerine sağlık.
Çok sevgiler.