19 Mart 2010

KOLAY BAKLAVA

KAKAY BAKLAVAM malzeme
  • 3 su bardak cekilmis ceviz
  • 200 gram tere yagi
  • 1 paker hazir baklavalik yufga 500 gramlik (ben edekadan aldim baktatin ürünü cok da uy gun fiyati 2 euro taze kesinlikle kirilme veya bölük cikmiyor incecik 24 tane kadar icinde cikiyor

sebeti icin

  • 2,5 bardak su
  • 3 bardak seker
  • ceyrek limon suyu

hazirlanisi

  • Tereyagi erittim ve üzerindeki köpügü kasiginizla alip atin cöpe .
  • Cönkü bu köpük baklavada kara cirkin görünüyor yaniyor
  • Her 6 hufganin rarasina ceviz koydum.
  • Her iki katta bir kasik tere yagi yufganin üzerine gezdirdim.
  • Tepsim orta boy firin tepsisi
  • En üzerine yufgayi dözgün koyup baklava dilimi kestim.
  • Kalan tere yagi üzerine kasila gezdirdim.
  • Firinda orta ateste170 derecede üzeri nar gibi oluncaya kadar pisirdim.
  • Serbetini de hasladim .
  • Baklava ilik ken ilimis olan serbetini üzerine dökün .
  • 3-4 saat sonra afiyet olsun hem kola hem leziz artik evde ograsmayin .
  • Calisan hanimlara böyük kolaylik.

22 yorum:

umutluhayat dedi ki...

ellerinize sağlık .bende bugün annemin derindondurucusuna yapıp koydum

Pembe Tatlar dedi ki...

Canımm bu nasıl bir foto:)))

Ellerine sağlık canım :)

Saglıklımutfak dedi ki...

canım eline sağlık baklavayı sevmem ama nefis duruyor:)

noyumberry dedi ki...

yine görüntü enfes akşam akşam canım çekti:D
..sevgiler..

Magia da Inês dedi ki...

Oi, amiga!
Voltei para mais uma visitinha...
Essa receita está apetitosa e a foto do prato maravilhosa!...
Um ótimo fim de semana!
Beijinhos.
Itabira - Brasil

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
harika ve pratik birsey olmus bunlar, ellerine saglik diyorum. Edeka'da hic Baktat'in ürünlerini görmemistim, yarin birde ben dikkatlice bakip arastirayim var mi diye!

Selamlar ve kocaman öptüm.

ZUHAL dedi ki...

Selam Gülcancım.Senin şu güller beni ldürüyor.Bayılıyorum .Baklava da çok güzel gözüküyor.Hazır yufka ile bende deneyebilirim.
Gülcan cım postta koyduğumuz resimlerin etrafına çerçeve nasıl konuluyor biliyor musun?Sevgiler....

ZUHAL dedi ki...

Selam Gülcancım.Senin şu güller beni ldürüyor.Bayılıyorum .Baklava da çok güzel gözüküyor.Hazır yufka ile bende deneyebilirim.
Gülcan cım postta koyduğumuz resimlerin etrafına çerçeve nasıl konuluyor biliyor musun?Sevgiler....

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

ellerine sağlık....nefis olmuş..

Ash dedi ki...

YUMMY YUMMY CRIES MY CRAVING TUMMY!!!!!

Ash....
(http://asha-oceanichope.blogspot.com/)

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

ellrine sağlık görüntü de harika olmuş.

yasemin dedi ki...

Ellerine saglik canim afiyet seker olsun baklavan nefis gorunuyor Guzel bir hafta sonu gecirmen dilegiyle sevgiler yaseminlerim...

emelce yemek dedi ki...

goruntusu gibi tadi da harikadir eminim

Adsız dedi ki...

himmm citir citir olmus:))
Harika, bol serbetli himmmmmmmmmm:))

Ellerine saglik...

Calibe'nin Mutfağı dedi ki...

Gülcancigim baklavan muhtesem görünüyor..Ellerine saglik canim..Blogum icin vermis oldugun ödüle cok tesekkür ederim..Güzel bir hafta sonu gecirmen dilegiyle..
Sevgiler
Cali

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

mis gibi baklava..daha ne isterim..ellerine sağlık..

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik canim.... Mmmm... Nefis görünüyor baklava,,, Sevgilerimle, güzel bir pazar günü diliyorum...

Unknown dedi ki...

Hem çok lezzetli hemde pratik. Daha ne olsun. Ellerine sağlık, sevgiler,

Unknown dedi ki...

Sna tatlı yemeye geldim bir de ne göreyim baklava nefis ellerine sağlık canım

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık canım bende milföyle yapıyorum pratik baklavayı:) güzel oluoyr bu şekildede deneyeceğimm..

Tespih Taneleri... dedi ki...

Ellerine saglik canim cok guzel gorunuyor, en kisa zamanda deneyecegim. Benim gunlerim cok yogun geciyor hamdolsun misafirsiz de kalmiyorum. Degisik lezzetlere ihtiyacim vardi iyi oldu. Allah razi olsun. Turkiye'den sevgilerimle...

yemek siteleri dedi ki...

guzel gorunuyor