19 Eylül 2012

Patatesli ,Peynirli Poğaça




 


malzemeler
  • 1 paket yaş maya(40 gramlik
  • 1 cay bardağı süt
  • 1cay bardağı sıvı yağ
  • 1 cay bardak yogurt
  • 1.5 tatlı kaşığı tuz
  • 3 adet yumurta ( 2 tane yumurtanin sarısını üzerine sürmek için ayırın)
  • Aldığı kadar un ( yaklaşık 3,5  su bardağı un )
İç malzemesi
  • 3-4  tane orta boy patates
  • 200 gram peynir
  • 3-4 sap maydanoz
  • 1 tatli kasik pul biber
Yapılışı
  • Sütü,yogurt  ve yağı karıştırın bir yugurma kabinin icersinde .
  • Yumurtanin bir tanesini sarisi ile katin iki yumurtanin sarisini ayrin üzerine sürmek icin.
  • maya ve tuzunu katin icersine 
  • Yavaş yavaş ununu ilave edin ve bir yandan elinizle karıştırın. Kulak memesi kıvamında bir hamur elde edene kadar un ilave edin ve güzelce yoğurun.
  • Patatesinizi kaylayin soguyunca incecik dograyin .
  • Maydanozunuzu ayiklayip dograyin patatesin icersine .
  • Ben normal yagli peynir kullandim böreklik olursa daha güzel olur
  •  Pul biberinizi  katip karistirin .
  • Peynirinizdeki zuzu azsa bir tutam tuz ilave edin ic harcina.
  • Yaklasik yarim saat mayalanmaya birakin hamurunuzu üzeri kapali bir sekilde  .
  •  Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın ve daha sonrada istediğiniz şekli verip bir tepsiye dizin.
  •  Tepsiye dizilen hamurların üzerine yumurta sarısı sürün. önceden ısıtılmış fırında. Daha sonra fırının sıcaklığını 175 derceye getirin ve üzeri kızarana

18 yorum:

Gülcan dedi ki...

harika görünüyor ellerinize sağlık.

Rozerin'in Annesi dedi ki...

ellerine saglik...harika gorunuyor...sevgiler..

mosguetravelerMosguetraveler dedi ki...

ENFES GÖZÜKÜYOR
ELLERİNİZE SAĞLIK
HAYIRLI OLSUN

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık canım nefis görünüyor poğaçaların..
sevgiler..

*mehtap dedi ki...

şeklide çok güzelmiş,eline sağlık...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ne çok severim..
özellikle kahvaltı da !
eline sağlık..

Arzu Göncü Hangül dedi ki...

çok iştah açıcı görünüyor..ellerinize sağlık..

özge batır dedi ki...

Enfes gözüküyor. Ellerinize sağlık. Blog da bir harika. Görüşmek üzere :)

İnci Yemek dedi ki...

Gülcanım muhteşem görünüyor,muhteşem:)ellerine sağlık canım.Listeme aldım,deneyeceğim.
öperim seni...

ihlamurcum dedi ki...

Şekline bayıldım, ben yaş maya kullanmayı beceremiyorum.Kuru mayayla deneyeceğim,elinize sağlık.

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

KUZUM ELLERİNE SAĞLIK HARİKA.

BLOĞUMU AÇTIM YENİ ARAYÜZE GEÇMİŞ ŞAŞIRDIM NASIL DEDİM EEE ŞİMDİ NE OLACAK ÇOK ŞEY DEĞİŞİK HİÇ BİR AYAR YOK GİBİ SENDE DURUM NASIL.

Fuat Gencal dedi ki...

Çok şahane görünüyor. Ellerinize sağlık. Hem leziz hemde iştah açıcı.

Saygılar.

Şepşeker dedi ki...

İştahım açıldı görünce , ellerine sağlık , çok lezzetli görünüyor !

Unknown dedi ki...

çooook güzzel görünüyor gerçi hangi yaptığınız güzel değilki.Ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Fatosca Tadlar dedi ki...

canımmm çok güzel görünüyor, ellerine sağlık:)))
Nefissssss....
Sevgiler:)

Unknown dedi ki...

Bloğunuza ziyaretimde iştahım kabardı lezzetli tarifler aldım .saglıkla ve afiyetle kalınn

Nigar SARGIN dedi ki...

Oyyy nefissss ;))