20 Eylül 2012

Patatesli Tepsi Böreği

Patatesli Tepsi Böreği








malzemeler hamuru icin

  • 2 tane yumurta
  • yarim su bardak ay cicek yag
  • 2 su bardak ilik süt
  • 1 tutam toz seker
  • 2 cay kasik tuz
  • aldigi kadar un 
  • 2 tane maya  ((70 gram kadar  yas maya kullandim ))
ic malzemesi icin
  • 3 tane kuru sogan 
  • 1 tane kirmizi renk dolmalik biber
  • 1 tanr yesil renk dolmalik biber 
  • 1 tane sari renk dolmalik biber
  • 1 tutam maydanoz
  • 3 tane haslanmis patates
  • 200 gram böreklik peynir
  • 100 gram kasar 
  • tuz ,kirmizi pul biber
üzerine  
  • susam ,cörek otu
  • yumurta sarisi 
hazirlanisi
  • Derin bir yugurma kabina yumurta ,seker , süt ve yag ekleyip cirpalim .
  • Tuz ve mayayi ekleyip mayanin erimesini saglayin.
  • Unu yavas yavas ekleyip yumusak bir hamur yugurun.
  • Yaklasik yarim saat üzerini kapatip mayalanmaya birakin.
  • Sogani soyup incecik dograyin biberlerin tohumlu kisimlarini ayiklayip yikayip  dograyin .
  • Bir teflon tavanin icersine sivi yag 3 yemek kasik kadar koyup kavurun.
  • Patatesinizi önceden haslayip kabugunu soyup dilimleyin tavanin icersine .
  • Maydanozunuzu ayiklayip yikayip dograyin icersine tuz ve kirmizi pul biberinizi katip karistirip sogumaya birakin.
  • Kasar ve peyniri icersine katip  karistirin ben cok az miktarda tuz kullandim icersine peynirin tuzu yeterli gelebilir.
  • Tarif hamurumdan  artirdim cok geldi.
  • Bir kücük börek daha cikti cok kalin olmasini istemedim .
  • Bezenizi tepsinin üzerine firin kegidinin üzerine 2-3 damla sivi yag damlatip hamurunuzu elinizle acin.
  • Patatesli karisimdan esit sekilde hertatafina bolca kasikla yayin.
  • Bezenizi tezgahinizin üzerineyag damlatip acin tepsinizin üzerine patatesli karisimin üzerine denk gelecek sekilde kapatin.
  • Yumurtayi cirpin üzerine sürün.susam ve cörek otunu serpistirip 175 derece firinda pisirin.


27 yorum:

Unknown dedi ki...

Selam arkadaslarim yeni ara yüzüne bu gün gectik ben cok zor alisacagim herhalde resimlerimin üzerine isim yazmayi yaklasik 2 satde bulabildim .Biri biurimize yardimci olalim hepimize kolay gelsin.

Patatesli börekmi ? yoksa pogacami ?yazayim bilemedim .Sevgiler hepinize öptüm .

ZYNP dedi ki...

canım ellerine sağlık böreğin süper görünüyor
ben isimleri ve kenarları picasadan yazıyorum ordan düzenlemek daha kolay geldi
sevgiler

Nurşen Aksoy dedi ki...

Gülcancım ne isim verirsin bilmem ama böreğin yarısını ben yiyebilirim.ellerine sağlık nefis yumuşacık bir börek olmuş..sevgiler

Unknown dedi ki...

Zamanla bu arayüzünüde ögrenecegiz .Eski ara yüz daha kolay di .Ben hala eskisindede yapmayi bir türlü basaramadigim seyler vardi .Mesala remi yayinlayip altina tarifi buradan görebilirsiniz yazmayi sadece resmi yayinlayip tarifi isterlerse görmelerini nasil saglarim .Nütfen beni aydinlatirsaniz sevinirin sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık canım..
fotoğraflarının üzerine yazıyı photoscape adlı programla da yazabilirsin:)

PaSaSofraM dedi ki...

ya ben simdi bu manzarayami yoksa bu böregemi yorum yazayim sasirdim:) ikiside harika :)

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık nefis olmuş sevgiler.

*mehtap dedi ki...

börek çok güzel ,manzaranızda güzelmiş.Ellerine sağlık...

Igne oyam dedi ki...

ellerine sağlık canım cok lezzetli duruyor

Emel Kurt dedi ki...

selam, börek harika görünüyor, manzarada öyle...
ellerine sağlık, çok beğendim. sevgiler...

Tarif diyarı dedi ki...

Arkadaşım ellerine sağlık börek nefis görünüyor

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Gülcan,
Ellerine sağlık, börek nefis görünüyor.
Mayalı börekleri yumuşacık olması sebebi ile çok severim, senin böreğin de pamuk gibi yumuşacık olmuş.

umutluhayat dedi ki...

ellerine sağlık canım süper olmuş..

miniktomurcuk dedi ki...

Elinize sağlık çok leziz görünüyor deneyeceğim :)

ilhan dedi ki...

Fotograflar harika. Gene gaflete düştüm bu saatte yemek bloğu geziyorum. :)) Ellerinize sağlık.

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Harika bir manzara eşliğinde harika bir dilim böreğe kimse hayır demez sanırım:)
Ellerine sağlık arkadaşım.

Bloğun teknik konuları beni de zorluyor.İsim yazmayı bir de ben becerebilsem:)
Sevgiler...

Arzu Göncü Hangül dedi ki...

allah kolaylıklar versin hepimize bende bir bloga üye olayım derken kendime olmuşum nasıl oldu anlamadım..onu sileyim derken bütün üye olduğum bloglardaki resmim ve ismim silinmiş..))nasıl yapıcam bakalım:))bu arada ben de ismi için picasa3 kullanıyorum..ücretsiz indirebiliyorsunuz..sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

amaninnn canim nasil cekti :)) Zaten son zamanlarda borek sevdam var ama yapmiyorumki yemeyim diye..ellerinize saglik super ya!!

pembe kekik dedi ki...

Çok lezzetli olmuş.Ellerine sağlık.Sevgiler.

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

yORUM DEĞİL:
Resimlerin üzerine yazı yazma bilgisinin yorumun için çok teşekkür ediyorum canım.
Denedim ama olmadı,yapamadım!!!
Sevgiler...

Fransali Gelin dedi ki...

off sahane bir goruntu bu elelrine saglik canim. Bendemi yapsam ne yapsam :) Canim glaiba snein blogundada virus var. Yoruma tiklayinca reklam çikiyor. optum sevgiler

Unknown dedi ki...

nefis görünüyor ellerinize sağlık

Narince dedi ki...

şu saatte fena canım istedi şimdi, ellerine sağlık sevgili Gülcan.

susamcorekotuFeriha dedi ki...

ooooo tabak,börek,manzara hepsi birbirinden güzel yaaa:))) harikasın sen

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Nefis bir görüntü. Ellerine sağlık, afiyet bal şeker olsun.

anne eli gibi dedi ki...

nefis olmuş,hemi de patatesli :)ellerine sağlık canım...

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

nefisss