31 Ekim 2012

Haşhaşlı İrmik Tatlısi

                                                                Haşhaşlı İrmik Tatlısi



malzemeler
  • 1 su bardak ay cicek yag
  • 1 su bardak toz seker
  • 5 tane yumurta
  • 1 tane kabartma tozu
  • 1 tane vanilya sekeri
  • 1 paket 200 ml   schmand   (koyu ciy kirama ))
  • 1 su bardak irmik
  • 1 su bardak un
  • 5 yemek kasik mor hashas
  • yarim cay bardak süt
sebeti icin malzemeler
  • 3 su bardak toz seker
  • ceyrek liomon suyu
  • 4 su bardak su
hazirlanisi
  • Derin bir kabin icersinde ilk önce yumurta ve sivilari  icersine katip cirpin.
  • Kaymakda kullana bilirsiniz yoksa scmand  icersine katip devam cirpin.
  • Unu kabartma tozu ile birlikde elek ile eleyip devam cirpin.
  • Seker ,vanilya seker ve hashasinizida ekleyin iyice  cirpin .
  • Tepsinize dökün ve 175 derecede pisirin üzeri nar gibi oluncaya kadar .
  • Ben genelde kürdan ile kontrol yaparim.
  • Serbetinizi önceden haslayin ve sogumaya birakin.
  • Kek ilik serbette ilik olsun üzerine kepce ile dökün serbetinizi tatlinin üzerine 


8 yorum:

huuuubakbi dedi ki...

ellerine sağlık nefis

nevininyemekleri dedi ki...

Cok severim ellerinize saglik. Agiz Tadiyla yiyin insallah.

mutfagabuyrun dedi ki...

olsada yesem dedim sabah sabah canım.ellerine sağlık.sevgiler.

ihlamurcum dedi ki...

Haşkaşın çıtırdak lezzeti bana çok lezzetli geliyor, geçmiş bayramınız kutlu olsun.Elinize sağlık.

*mehtap dedi ki...

ben aç karnına sabahları tatlıya bayılırım Gülcancım,eline sağlık...

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

Ellerine sağlık gülcancım.
Harika kabarmış kremayı ilk duydum bende çoğu tatlılarda kullanırım.
NİCE GÜZEL GÜNLER SEVGİLER:))

Adsız dedi ki...

merhaba gulcan hanim ben belcikadan sizin katipcinizim size bir sorum olacakti irmikli tatliyi yapacaktim yapilisinda yazmisiniz ki nisasta koy ve mor hashasi koyun nisasta ne kadar olacak malzemzler yok cevaplarsaniz sevinirim gecmis bayraminiz mubarek olsun sevgilerimle zeynep

Unknown dedi ki...

Hayirli aksamlar Zeynepcim bazen hizli yazarken yanlisliklarda oluyor icersinde nisasta yok tatlinin .Dikkatli bir izleyici oldugun icin tesekkürler canim sevgiler belcikaya