20 Kasım 2012

TATLI ÜZÜMLÜ POĞAÇA TARiFi





malzemeler

  • 200 ml ciy kirema
  • 200 ml kirem peynir
  • 200 gram kaymak
  • yarim cay kasik mahlep
  • yarim su bardak üzüm 
  • 3 yemek kasikdolusu tereyag
  • yarim cay bardak ay cicek yag
  • 200 gram pudra seker
  • 4 yemek kasik toz seker
  • 3 tane yumurta (2 tane sariyi üzerine ayirin )
  • 2 tane vanilya sekeri
  • 1 tane yas maya
  • 1 tane kabartma tozu
  • 4 yemek kasik bugday nisastasi
  • aldigi kadar un  (( yaklasik 1 kilo undan 1 su bardak eksik yeterli geldi ))
  • pudra sekeri üzeri 
haizirlanisi
  • Önce derin bir kabin icersinde 1 tan 2 tane de beyazini yumurtanin katin.
  • Kabiniza ciy kirema,kaymak ve kirem labne peyniri kasikla iyice ezin.
  • Maya ,seker  ve pudra sekerini ekleyip erimesini saglayin.
  • Yag ve tereyagi icersine ilave edin.
  • Üzümü ilk önce suda 10 dakika kadar bektip suyunu süzdürüp icersine katip karistirin
  • Un ,mahlep,nisasta ,vanilya sekeri ve kabartma tozunu katip yugurun .
  • Ben yaklasik bir kilo undan 1 su bardak kadar eksik kullandim.
  • Pogacalarini yumurta büyüklügünde hamurlar kopartip yuvarlayin elinize yag damlatirsaniz kolay yuvarlarsiniz.
  • Tepsiye siralayin.
  • Ayirmis oldugunuz 2 tane yumurta sarisini üzerlerine sürün .
  • 175 derecede nar gibi kizaran deyince pisirin.
  • Afiyetler olsun.

12 yorum:

Ferkay dedi ki...

ne kadar güzel bol malzemeleri harika bir poğaça olmuş, ellerine sağlık canım benim..

mutfagabuyrun dedi ki...

çok lezzetli görünüyor canım.nefis olmuşlar.ellerine sağlık.sevgiler.

fimere dedi ki...

ils sont bien réussis, j'aime beaucoup
bonne journée

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım,afiyetler olsun...

kış güneşi dedi ki...

bol malzemeli güzel olmuştur eminim eline sağlık

susamcorekotuFeriha dedi ki...

içinde yok yok maşallah,bol lezzet,bol kalori :)
sevgiler

İnci Yemek dedi ki...

Gülcanım malzemelere bakılırsa
harika bir tatlı poğaça olmuştur:)ellerine sağlık canım benim.
listeme aldım bende denemek isterim.
öperim seni...

ZYNP dedi ki...

ellerine sağlık gülcancığım içinde yok yok

Adsız dedi ki...

merhaba gulcan hanim ben uzumlu tatli pogcaya yapmak istiyorum ama kaymak dediniz schmand mi yoksa gazi markasinda kaymak nasil bir sey ve kirem peynir dediniz philedelpia mi cevaplarsaniz sevinirim ben zeynep belcikadan sevgilerimle hiziniza yetisemiyorum suuupppeeerrrsssiiin

LeylaK dedi ki...

Poğaçanın içinde yok yok harika :)

Unknown dedi ki...

Selamlar Zeynepcim Gazinin altin kaymak ve kirem peynir türkiyade labne peynir philedelpia genelde kullaniyorum .Canim cok tesekkürler isallah denersin simdiden afiyetler olsun sevgiler öptüm.

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

afiyet olsun yok yok tarifte.
besleyici lezzetli muhteşem:)))