20 Aralık 2009

haşhaşlı çörek

haşhaşlı çörek




Haşhaşlı çörek
malzeme
  • 1 kilo un
  • 1 tane yas maya (40 gram kadar)
  • 2 tatli kasik kabartma tozu
  • 125 gram tereyagi
  • 3 yemek kasik seker .
  • 1 tutam tuz
  • 2,5 bardak ilik süt
ic malzeme
  • 750 gram siyah hashas
  • 1 su bardak pudra sekeri
  • 3 yemek kasik toz seker
  • yarim cay bardak aycicek yagi
üzerine
  • 1 yumurta
  • 200 gram badem kiriklari
hazirlanisi
  • Hamurunu yugurun.
  • Hashasi makineden bir kere ügüdün kahve makinasinda .
  • Hashasin icine pudra sekeri ,seker ve yagla cirpin.
  • Hamuru 3 parcaya bölüyorum.
  • Merdeneyle aciyorum tezgahin üzerine 1 tatli kasik yag damladir saniz dahada kalay acarsiniz.
  • Hamurun üzerine icine hashasli karisimdan sürüyorum.
  • Rulo yapip parmak kalinliginda kesiyorum bicaklan.
  • Yumurtayi cirpip üzerlerine fircayla sürüyorum .
  • Badem kiriklarini cöreklerin üzerine döküyorum.
  • Firini 50 dereceye acip tepsileri icine koyup 5-7 dakika cöreklerin kabarmasini bekliyorum.
  • Firinin ayarini 175 dereceye getirip üzerleri nar gibi oluncaya kadar pisiriyorum.
  • Afiyet olsun hem kolay hem nefis
  • Ben hamuru dinlendirmiyorum.Böyle daha piratik oluyor firinda daha güzel kabariyorlar.

6 yorum:

Enza dedi ki...

che buonaaa!!!
Felice Natale!!!
ciao

paşakızı mutfakta dedi ki...

cANIM HARİKA HARİKA ..eLLERİNE SAĞLIK..SEVGİLER..

herşeyden azıcık dedi ki...

Ennn sevdiğim hamur işi Allahtan ben yapamıyorum:)) Annem çok güzel yapar tuzlusunu ekmek gibi tepside pişirir nefisss birşey ellerine sağlık.

İnci Yemek dedi ki...

Canım muhteşem bir görüntü olmuş tadı da mükemmeldir mutlaka ellerine sağlık.iyi pazarlar..

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
nasıl da güzel bir görüntü o öyle. Uzanıp almak istedim. Ellerine sağlık.
Sevgiyle kal.

elif dedi ki...

nefis görünüyor canım.haşhaşlı çöreğe,özellikle de şekerli ise bayılıyorum.ellerine sağlık..sevgiler..