29 Mart 2010

LIMONLU KEK

Limonlu kek


malzeme
  • 200 gram margarin
  • 100 gram toz seker
  • 1 tutam tuz
  • 1 limonun kabugu rendeleyin
  • e yemek kasik limonun suyu
  • 3 tatli kasik silmece kabartmatozu
  • 4 tane yumurta
  • 300 gram un
üzerinin guss`tu
  • 100 gram pudra sekeri
  • 1-2 yemek kasik limon suyu
  • 1 yemek kasik soguk su
hazirlanimi
  • Firini acin isinsin.
  • kalibi yaglayip unlayin.
  • Margarin,seker, tuz,limonun kabugu ve suyunu ilave edip cirpin kirema bibi bir kivam
  • Yumurtayida katip devam cirpin.
  • Un ve kabartma tozunuda katip iyice cirpin.
  • Kalibin icine kivami dökün 160 derece firinda 65 dakika pisirin.
  • 15 dakika pisince bicakla bir ucundan diyer ucune bir bicakla cizgi atin firini kapatip devam pissin .
  • Pudra sekeri ,limon suyu ve su yu iyice cirpin .
  • Firindan kekinizi cikarin 15 dakika soguyunca kaliptan cikarin üzerinin guss,tunuda döküp üzeri kuruyunca servise hazir.
  • Bu keki kizim hazirladi.
  • Artik mutfakta bana bazi bazi yardimci oluyor cok güzelde bir kek oldu nefis tadi yerinde bir kek.

24 yorum:

vintageduygular dedi ki...

Inanmiyorum ayni keki dünde ben yaptim ve bugün daha leziz yemeye devam ediyoruz. Görüntüsü ayni ;) Ellerine saglik,

sevgi dedi ki...

mmm mis gibi limon kukusu buralara kadar geldi :)

Pembe Tatlar dedi ki...

İlk lezzetine bakan ben olayım:)))

Elerine sağlık canım pişerken mis gibi kokmuştur:)))

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

bu ara bende çok kullanıyorum limon ve portakal.çok güzel oluyor kekde kurabiyede.ellerine sağlık.sevgiler.

noyumberry dedi ki...

Limonlu kek çok güzel görünüyor,
ellerine sağlık:)
benim de oğlum limonlu şeyleri sever amadenemek bir türlü nasip olmadı.
Hep portakallı yaptım,limonluyu deniyeceğim..
sevgiyle kal..

Saglıklımutfak dedi ki...

Ne güzel kabarmış eline sağlık canım

AyIsigindaGizlidir dedi ki...

Kizinin da seninde ellerinize saglik, limonlu kek harika görünüyor

nurşen dedi ki...

Selamlar Gülcanım,limonlu kekin nefis görünüyor,ellerine sağlık,afiyet şeker olsun.Bende kahvemin yanına aldım bir dilim.
Sevgiler

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Mrb ellerine saglik arkadasim limonlu kekin harika gözüküyor,afiyetler olsun,sevgiler.

Rozerin'in Annesi dedi ki...

harika gorunuyor...ellerine saglik...sevgiler...

Atike Momini Ziya dedi ki...

maşallah bu ne hız. ama yetişmeye çalışıyorum her tarifine yorum yazmaya:)) bakalım becerebilecek miyim :)) ellerine sağlık canm. enfes görünüyor...
en içten seviler....

emelce yemek dedi ki...

hgbugun internette limonlu kek gunu.seninki de cok leziz gorunuyor eline saglik,bu arada mailini bekliyorum arayacagim

emelce yemek dedi ki...

hgbugun internette limonlu kek gunu.seninki de cok leziz gorunuyor eline saglik,bu arada mailini bekliyorum arayacagim

emelce yemek dedi ki...

bugun limonlu kek gunu var,seninki de cok guzel gorunuyor,eline saglik.mailini bekliyorum ,arayacagim,sevgiler

GÜL dedi ki...

merhaba sizi hergün takp ediyorum sayfanızı baştan sona gezdim,okudum ve bayıldım hepsi çok güzel elinize güreğinize sağlık sevgiler

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık.Çok güzel görünüyor.
Pişti olmuşuz. İkimizde de limonlu kek.Ben çikolata sosunu dökmeden çekmiştim fotoğrafı.
Sevgiyle kal.

Unknown dedi ki...

Canim,,,, Masallah, kizinin ellerine saglik... Afiyetle yiyin... Sevgilerimle, öpüyorum

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Mis gibi kokusu İzmire kadar geldi.Ellerine sağlık Gülcancığım bende yapıyorum. Harika bir lezzet.sevgiler.

umutluhayat dedi ki...

limon ve portakallı tarifler benimde favorim harika görünüyor.ellerinize sağlık

Meleğin Mutfağı dedi ki...

Ellerine sağlık canım, limonlu keki çok severim, sevgiler.

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Ellerine sağlık gülcan. Harika olmuş. Sevgiler...

Sevil Şahin dedi ki...

canım ellerine sağlık afiyet bal olsun
bir kaç gündür çok yogundum ziyaret edemedim sayfanı kusura bakma arkadaşım sevgiler

HADİYE dedi ki...

Merhaba Gülcan,

Kekler her daim favorim olmuştur.
Senin kekinden lezzetini ifade için olsa gerek çok kabarmış.Ellerine sağlık.

Sevgiler*

Unknown dedi ki...

Bu kekin kokusunu şu anda alabiliyor dokusunu hissedebiliyorum ellerine sağlık bir de yiyebilseydim