7 Mayıs 2010

biber dolmasi etli

biber dolmasi etli

malzeme


  • 1 kg dolma biber yaksik 15- 16 biber
  • 1 sogan
  • 2 yemek kaşık sıvı yag
  • 1 su bardak pirinç
  • 1 su bardak bulgur
  • 250 gr dana kıyma
  • tuz
  • 1 su bardak su
  • 1 yemek kasik biber salçasi
  • 1 yemek kasik domates salcasi
  • 8-9 yaprak nane taze
  • 3-4 sap maydanoz taze
  • 1 tane limon
  • 3 dis sarimsak
  • 3-4 tatli kasik vegater sebzeli cesni

hazirlanimi

  • Ben ciyden den doldurdum kavurmadım.
  • Biberlerin basini kesip yikayin tohumunu tamemen temizleyin.
  • Pirinci yikayin suyunu süzdürün.
  • Sogani rendeleyin.Maydanoz ve naneyi ayiklayip incecik dograyin.
  • Salcasini 1 tane limonun suyunu babarat ve tuzunuda katip iyicene kiymayla karistirin.
  • Tüm malzemeyi icice karistirip biberlerin icine doldurun.
  • Bir su bardak suyu tencereye ilave edip düdüklü tencerede pisirin.
  • Hem nefis hem piratik afiyet olsun.

20 yorum:

Birsel ve İrem dedi ki...

Ellerine sağlık, kızımın en sevdiği yemeklerden biri... Afiyetler olsun. Sevgiler.

fiko-yağız mutfakta dedi ki...

Anneler gününüz kutlu olsun .... Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık.iştahım kabardı:)

Fatoş Öztürk dedi ki...

Ellerine sağlık canım =] çokta severim :D

Atike Momini Ziya dedi ki...

CANM ELLERİNE KOLLARINA SAĞLIK. MAŞALLAH DİYOM BAŞKA DA BİRŞEY DEMİYOM.. YOK YOK DİYECEM, NASIL YETİŞTİRİYORSUN BU KADAR TARİFİ KUZUM...ALLAH EVİNİZİN BEREKETİNİ EKSİK ETMESİN, SENİN DE ŞEVKİNİ...AMİN
EN SEVDİĞİM YEMEKLERDENDİR SANIRIM AKŞAMA YAPACAM:)TARİF VE FİKİR İÇİN TEŞEKKÜRLER CANM...
İÇTEN SEVGİLER...

Fuat Gencal dedi ki...

Ellerinize sağlık. Çok leziz bir görüntüsü var.

Saygılar.

umutluhayat dedi ki...

çok severim dolmayı ama yanında mutlaka yoğurt olacak ellerine sağlık canım harika görünüyor

mandalincikmazi dedi ki...

Dolmalara dayanamıyorum ağzımın sulandı valla :)) ellerine sağlık canım soğuk yada sıcak fark etmez üzerine yoğurt var mı yoğurt :)
Hayırlı cumalar canım......

çeşnici Handan dedi ki...

Çok güzel olmuş. Ellerine sağlık.

Hilal dedi ki...

Gülcan şu an öyle açım ki, bir tane elimi uzatıp almak istedim :) ellerine sağlık harika görünüyor, eminim çok da lezzetlidir

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Etli olan dolmalara bayılırım. yanında da yoğurt. Hımmmm.
Sevgiyle kal.

Unknown dedi ki...

Gülcancigim, Allah seni inandirsin, bizde de bu aksam ayni yemek var, hem de senin tarifinle tiüatip ayni... hem bulgur, hem pirinc kattim icine... Hadi bakalim hepimize afiyetler olsun...

Aysultan... dedi ki...

Biber dolma bayılırım :)
ellerine sağlık canım...

emelce yemek dedi ki...

ellerine saglik,bulgurlu hic yapmamistim

bir terazinin gunlugu dedi ki...

Gülcancim ellerine saglik,tarif cok güzel görünüyor,bugün Zeynep'`le ikimizinde cani biber dolmasi cekmisti,yarin yapacaktim,ben bulgur koymuyorum normalde,ama yarin kesin senin tarifini deneyecegim,tesekkürler...

sevgiler kizlarina...

lezzet sefasi dedi ki...

Ben bu goruntuye bayiliyorum,heleki dolmanin yagina ekmek banmak gibisi varmi.
ellerine saglik canim.
Sevgiler
Sefa

Adsız dedi ki...

Yaninada yogurt ne yakisir ama:)))
Ellerine saglik gülcan ablacim

Mutfak Dili dedi ki...

Dolmalar harika/ turkiyede bu kadar guzel biberler olunca ve marifetli hanimlarin eline gecinde iste boyle guzellikler cikar ortaya

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar Gülcancigim dolmalar harika olmus, tam benlik bayildim, sellerine saglik,

sevgiler...

humeyra dedi ki...

Olsa da yesem :) Ne güzel bir görüntü