9 Ocak 2012

cikolata li limonlu kek

 pasta kek kaliplarim 
malzemeler
  • 250 gram margarin
  • 200 gram un
  • 4 tane yumurta
  • 200 gram toz seker
  • 1 tane vanilya sekeri
  • 1 tutam tuz
  • 1 limon kabugu rendesi ve suyu
  • 100 ml süt
  • 50 gram nisasta
  • 2 tatli kasik kabartma tozu
hazirlanisi
  • Kaliblari yaglayip unlayin.
  • Toz seker ,vanilya sekeri,limon suyu , limon kabugu ,margarin ve tuzu katip kirem halini allana kadar mikserle cirpin.
  • Yumurtalari icersine teker ,teker kirip devam cirpin.
  • Un ,kabartma tozu ve nisastayi karistirip kivamin üzerine eleyin.
  • Kaliplara esit sekilde kasikla katip 175 derecede pisirin  .
  • üzerine hazir cikolata sosu hazirlayip sogumus keklerin üzerine kasikla döküp sürün.Kizim üzerlerine 2012 yazdi beyaz cikolata ile  afiyetler olsun 

30 yorum:

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

hem çikolatalı hem limonlu tam benlik:) kalıplarda harika ellerine emeklerine sağlık...

Dilekhaniminmutfagi dedi ki...

CANIM
ellerine sağlık kalıplarında kekinde muhteşem ...

Marifetane hobi dedi ki...

Harika bir tad ellerine sağlık canım..

Şirince Tatlar dedi ki...

ben de kalıplara bayıldım pastalar da şahane görünüyor tabi.. eline sağlık Gülcanım:)

birincisin dedi ki...

Ne kadar hoş pasta kalıpların,bayıldım...Kekin de güzel görünüyor ellerine sağlık...iyi akşamlar:)

İnci Yemek dedi ki...

Şehrinaz ile aynı fikirdeyim canım hem çikolatalı emde limonlu:)sunum harika ellerine sağlık gülcancığım.
öperim seni..

Selma Alkan dedi ki...

Bunlar cok sirin gorunuyorlar ellerinize saglik..
Umarim 2012'da hersey dilediyiniz gibi olur..sevgiler

suzan hobi dedi ki...

ellerine sağlık canım pastada o şirin kalıplarda bir harika sevgilerimle

özlem dedi ki...

aman Allahım yerim ben bu kekleri nefis görünüyor.
71. porselen demlik etkinliğimize katılmak istemez misin? bekliyorum .

ayak izleri-sevgi dedi ki...

of of harika görünüyor.. tamda acıkma saatim yaklaşırken pek bir iyi geldi bu görüntü..

Unknown dedi ki...

kek kalıpları o kadar hoşuma gittiki keki göremedim maşallah diyeyim ellerinze sağlık kek konusunda maharetlisiniz

menekse dedi ki...

gülcan ablacigim her gün bloguna ugramadan edemiyorum sana masallah diyorum coook beceriklisin.bu hafta sonu aradaslarima davet verecegim menüyü senin sitenden yapacagim insallah.ama bir kac soru birde istegim olacak.birincisi kasarli ve bayaz peynirli bogacanin malzemesinden kac tepsi pogaca cikiyor hemde bir kilo un cok gelmiyormu?isteklerime gelince davet sofrasinda patatesli rulo böregin birde elmali pastanin tarifini rica edecektim tabiki mümkünse.

menekse dedi ki...

gülcan ablacigim her gün bloguna ugramadan edemiyorum sana masallah diyorum coook beceriklisin.bu hafta sonu aradaslarima davet verecegim menüyü senin sitenden yapacagim insallah.ama bir kac soru birde istegim olacak.birincisi kasarli ve bayaz peynirli bogacanin malzemesinden kac tepsi pogaca cikiyor hemde bir kilo un cok gelmiyormu?isteklerime gelince davet sofrasinda patatesli rulo böregin birde elmali pastanin tarifini rica edecektim tabiki mümkünse.

otuzundansonra dedi ki...

nefis gözüküyor,ellerine sağlık,kalıplar çok tatrlıymış

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Merhabalar,
Keklere mi bakayım,kalıplara mı bakayım? Bilemedim,harika görünüyorlar ellerine sağlık canım.
Kalıplar ne güzeller rengarenk:)
Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Hayirli aksamlar hepinize yorumleriniz icin cok tesekkürler .Meneksecim Yarin ilk firsatta yazayim tarifleri .
Canim 1 kilo undan yaklasik 2 firin tepsi pogaca cikiyor .Ben misafirim geldiginde genelde 1 kilo undan yaparim .Bu hamurdan hem peynirli hemde patatesli veya kasarli yaparim cokda güzel oluyor. Tekrar hayirli aksamlar hepinize

Mutfak Dili dedi ki...

Elinize saglik olsun. Bu sirin kucuk kaliplari da kekide sevdim. Limon kokulu ne guzel.
Sevgiler..

mavilale dedi ki...

ellerine sağlık süper görünüyorlar

The Lizard Queen dedi ki...

agzimin sulari akti desem? goruntuleri de muhtesem ama eminim tatlari daha muhtesemdir. :)

bu arada blog'umdaki cekilise beklerim. :))

http://the-lizard-queen.blogspot.com/2012/01/hediye-pixe-loldan-sec-begen-al.html

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

kalıpların çok çiçiler:)
ellerine sağlık:)
olsa da yesek dedim:)
bana da beklerim:)

sarımutfak-hande dedi ki...

tam benlik olmuş bu ellerine sağlık canım
sıcacık sevgilerimlle....

anne eli gibi dedi ki...

ellerine sağlık nefis görünüyr kokusu taaa buraya kadar geldi:)
sevgiler...

menekse dedi ki...

gülcan ablacigim patatesi hem hamuruna hemde icinemi katiyorsun?

Unknown dedi ki...

Hayirli aksamlar meneksecim .
§ tane haslanmis patatesle yugruluyor cok da güzrl bir hamur oluyor istersen hic bir sey katmadanda yapabilirsin 3-4 gün bayatlamiyor am istersen kasar ve ya beyaz peynir acuc icinde acip bir parca patatesli beyaz peynir ve maydanozlu bir ic harc hazirla 1 tatli kasik kadar koyup yuvarla cok güzel oluyor.Ben genelde beyaz peynir ve ya kasarli yapiyorum .Orjinal tarifde küp ,küp kücük beyaz peynir dilimlenir pogacanin üzerine 4-5 tüp hamurun üzerine bastirilir ve yumurta sürülür .Canim bu hamur civik olmamali biraz kati bir hamur olmali yoksa pogacalar tepsiye dagilip ince bir pogaca oluyor sevgiler öptüm.

neslice tarifler dedi ki...

Kekine de bayıldım kek kalıplarına da :)

menekse dedi ki...

sagol ablacigim yarin misafirlerime yapacagim pogacayi ilgilendigin icin cooooo tessekkür ederim.

neslinameblog.blogspot.com dedi ki...

Kaliplarin cok tatli :)

yonca dedi ki...

çok güzel olmuşlar ellerinize sağlık kalıplarınızı nerden aldınız acaba bende böyle ufak kalıplar arıyorum tşkler...

Unknown dedi ki...

Selam Yoncacim kaliblarimi Tchibo kahve dükkanindan aldim ikili set halinde idiler ben 2 tana aldim .Yaklasik 3 yil oldum alali .

nanemaydonoz sofrasıGÜL dedi ki...

gülcan yaaa kekinin lezzetinden şüphem yok ama kalıplarını çok kıskandım:(