22 Mayıs 2011

Sodali limonlu kek

Sodali ,Limon Kek  tarifi
malzemeler
  •  3 tane yumurta
  • 1 Su bardak soda
  • 1 Su bardak toz şeker
  • 1 Paket kabartma tozu
  • 1 Adet limonun rendesi
  • 125 gram margarin
  • 1 Paket vanilya
  • Yeteri kadar un
  • yarim limon suyu 
üzerine  malzeme
  • 100 gram pudra sekeri
  • 90 ml limon suyu
Hazırlanışı
  •  Derin bir kapta yumurta ve şekeri köpürene dek çırpın.
  •  margarin , vanilya, kabartma tozu ve sodayı ilave edin.
  • Boza kıvamına gelene kadar yavas ,yavas  un ekleyip iyice  karıştırın.
  • Limon rendesini ilave edip hafifçe karıştırın.
  • Kek kalıbını yaglayıp içine kek hamurunu dökün.
  • Ben dikdörtgen kalib kullandim.
  • Önceden ısıtılmış 175 derece fırında yaklaşık 25 dakika pişirin.
  • Fırından çıkardığınız kek hafif ılındıktan sonra kalıptan çıkarın sogusun .
  • Üzerine pudra sekeri ve limoni cirpip döktüm .
  • Sodali ilk kez denedim biraz islak keki andirdi  ama  nefis ,leziz  kek oldu

11 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık limon aromasına bayılırım öpüyorum.

Gülcan dedi ki...

harika görünüyor ellerinize sağlık.

Lezzet sarayı dedi ki...

harika olmuş bu kek ellerine sağlık üzerindeki krema nefis olmuş...

Unknown dedi ki...

Iyi aksamlar canim benim... Ellerine saglik diyor, öpüyorum yanaklarindan.... Sevgilerimle,

Mutfak Havlusu dedi ki...

Bugün de mutfakta diyordum "keki acaba sodalı mı yapsam"bak ne güzel tevafuk oldu!
Rengi çok güzel olmuş,ellerinize sağlık.

Marifetane hobi dedi ki...

kek nefis görünüyor ellerine sağlık canısı...sevgiler selamlar..

Reyhani dedi ki...

Orjinal bir kek ve tadını çoook merak ediyorum en kısa zamanda yapmayı düşünüyorum cnm ellerine saglık olsunnnn :)))))))))))

Hatice Mungan dedi ki...

oof ya deminden beri kac tarif baktim, limonlu keke cok rastladim, simdi bu saatte canim cekti emi.... cok fenasiniz, ellerinize saglik

susamcorekotuFeriha dedi ki...

ben de ıslak keke benzettim,en kısa zamanda yapmak isterim,diğer tariflerin gibi bu da harika olmuş:) sevgiler

Banu dedi ki...

Canım kek nefis görünüyor hımm sapsarı içi ellerine sağlık... sevgiler...

emelce yemek dedi ki...

limonlu serin serin olmustur,eline saglik