8 Eylül 2011

Peynirli Poğaça tarifi


 











malzemeler
  • 1 tane yas maya
  • 500 gram  magerquark (süzme yogurt )
  • 2 tane yumurta  beyazi( sarilarini üzerine süsün)
  • yarim su bardak aycicek yag
  • 1 tutam toz seker
  • 1 kasik tuz
  • aldigi kadar un
ic malzeme
  • beyaz peynir
üzerine
  • 2 tane yumurta sarisi  ve susam
hazirlanisi
  • Yumurtanin sarisini üzerine sürmek icin ayirin.
  • Yumurtanin beyazi ,ay cicek yag ve yogurdu karistirin .
  • Mayayi icersine katip eritin.
  • Tuz ve sekeride icersine katip erimesini sagglayin.
  • Yavas ,yavas un ilave ederek yumusak bir hamur elde edin.
  • Yugurdugunuz hamuru mayalanmasi icin yarim saat üzerini kapatip dinlenmeye birakin.
  • Ben sade beyaz peynir kullandim  maydanozda icersine kullana bilirsiniz.
  • Hamuru 2-3 ücce bölüp yomak yapin.
  • amuru merdaneyle uzun lamasina acin.
  • Peynirinizi esit sekilde bir ucundan diyer uc kismina dogru koyun.
  • Hamurunuzu peynirli kismi kapatip rulo yapin.
  • Ücgen seklinde kesip tepsinize siralayin.
  • Üzerine yumurta sarisini sürüp susamla tamamlayin.
  • Önceden isitilmis 175 derecede pisirin

15 yorum:

lengineer dedi ki...

Nefis görünüyor ellerine sağlık...

Mutfak Dili dedi ki...

Elinize saglık. Yarın gelecek . misafire ne yapsam diye düşünüyordum
Aslında o kadar tarif biliyoruz ama akıla gelmiyor o anda. İyi ki blogları günlük takip ediyoruz.
Teşekkürler.
Sevgiler..

neslinameblog.blogspot.com dedi ki...

Ne kadar güzel gözüküyor ellerinize saglik

Adsız dedi ki...

elinize saglık bugün gelecek misafirlerim için yapmayı düşünüyorum inşlh güzel yaparım sizin gibi kıbrıstan sevgiler emel

hobivakti dedi ki...

Mayalı böreklere bayılırım. Nefis görünüyorlar. :)

Ellerine sağlık.

Calibe'nin Mutfağı dedi ki...

Günaydin Gülcancigim,güzel yorumuna tesekkürler..Su an kahvemi icerken yanina peynirli pogacan harika olurdu..Tadida görüntüsü gibi kesin nefistir..
Sevgiler
Cali

Gülcan dedi ki...

ellerine sağlık adaşım çok güzel görünüyor ama sen beni unuttun gibi gelyor bana.

otuzundansonra dedi ki...

nefis ama ben diyetteyimmm,Ellerine sağlık,Afiyet olsun

durutarifler dedi ki...

Çok güzel kızarmışlar gerçekten. Pof pof da olmuşlar. Ellerine sağlık.

lezzet sefasi dedi ki...

harika gorunuyor gulcan elelrine saglik
Sevgiler
Sefa

buzlubadem dedi ki...

Çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık. HAşhaşlı çörek de çok güzel bu arada:)

Unknown dedi ki...

bugün misafirlerimiz gelcek sizin bu tarifinizi yaptım çok güzel oldu teşekkürler tarif için

Adsız dedi ki...

şimdi fırından çıktılar :) sabah okula hazırlar,tarif için teşekkürler:)

Adsız dedi ki...

sayfayı mı yenilediniz acaba? eski halı çok daha iyiydi(:

Adsız dedi ki...

ikinci kez yaptım :) bayıldım,bayıldık :)