11 Nisan 2012

Şerbetli Kurabiye







malzemeler

  • 3 yemek kaşık kakao 
  • 125 gram margarin ya da tereyağı
  • 1 tane yumurta 
  • 1 çay bardak toz seker
  • 1 çay bardak ay cicek yag
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket  vanilya sekeri
  • 3 su bardak  kadar un
  • 1 cay bardak damla cikolatasi
Şerbeti İçin malzeme
  • 3 çay bardak toz şeker
  • 3 çay bardak su
  • Birkaç damla limon suyu
üzerine 
  • hindistan cevizi
yapilisi

  • Önce şerbeti hazırlayın suyu ve şekeri kaynamaya baslayinca limonsuyundan 2-3 damla katin icersine bir iki tasim kaynasin sogumaya birakin.
  • Serbetinizi önce den hazirlayin soguk olsun.
  • Un ve cikolata kiriklar haric  diyer malzemelerini karıştırma kabına alın ve karıştırın.
  •  Unu yavasca ekleyip hamurunuzu yugurun .
  • Cikolata kiriklarinida katip yumuşak bir hamur yugurun.
  • Hamurdan istediğiniz büyüklükte hamur parçası alarak elinizde yuvarlayıp tepsinize kurabiyeleri siralayin.
  • 180 derecede pisirin üzerleri catlayacakdir  piseken .
  • Kurabiyeleri firindan cikartinca 1 dakika bekleyip soguk serbetin icersine batirip cikartin .
  • Bu islemi sirayla yapin sadece  batirip cikarmaniz yeterli olacak .
  • Kurabiyeler ilik olsun  bu islemi yaparken.
  • Üzerlerine hindistan cevizi dökün tatlinin .
  •  Afiyetler olsun .

13 yorum:

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM MÜKEMMEL
:)
BU TARİF SENELER ÖNCE ESKİ ŞEHİRDEN BANA BİR DOSTUM GÖNDERDİ.
ONUN İÇİN LEZETİNİ ÇOK İYİ BİLİYORUM...

ÖZLEMCE dedi ki...

ooh süper görünüyorlar.. ellerine sağlık

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili Gulcan, blog sayfaniz cok guzel, sectiginiz renk....tatlilarda:)) Ellerinize saglik..Canada dan sevgiler

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik Gülcancigim... Özledim seni ve sesini... Kusuruma bakma, hata bende, kosusturmaktan ugrayamiyorum uzun zamandir.... Sevgilerimle,

*mehtap dedi ki...

kurabiyeler harika olmuş,eline sağlık.Değişik geldi şerbete batırma fikri,deniycem bende,sevgiler.

Sonu garanti tarifler dedi ki...

çok güzel gözüküyorlar.ellerinize sağlık..sizi izlemeye aldım sizde beni izlerseniz çok sevinirim.kolay gelsin...

mutfagabuyrun dedi ki...

çok güzel olmuş cnaım.olsada yesem dedim akşam akşam.ellerine sağlık.sevgiler.

Swotpisces dedi ki...

ben bu kurabiyeyi günümde yaptım, herkes bayıldı. :)

Tazekahve dedi ki...

Çok lezzetli gözüküyor canım ellerine sağlık ;)

Birsel ve İrem dedi ki...

Süper görünüyor, ellerinize sağlık. Kızımın okulundaki kermes için bunlardan mı yapsam, acaba?
Sevgiler.

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Gülcancim biraktigin yorum icin cok tesekkür ederim,cok sevindim! Bu kurabiyeyi bir ben denemedim sanirim,halbuki kurbiye delisiyimdir,ama mutlaka yapilacak,cok nefis görünüyor eline saglik,seni ve kizlarini cok öptüm sevgiler benden...

nanemaydonoz sofrasıGÜL dedi ki...

canım eline sağlık ben severim bu kurabiyeyi,hatta kendimce bu kurabiyeye sarışının adı esmerin tadı kurabiyesi diyorum,adı uzun oluyor böyle biliyorum ama tadıda uzun süre damakta kalmıyor mu?

susamcorekotuFeriha dedi ki...

eline sağlık,kakaoyu sevdiğimden midir nedir buna bayılıyorum ben:))
sevgiler