1 Kasım 2012

Yeşil Mercimekli Poğaça

Yeşil Mercimekli Hashasli Pogaca





malzemeler hamuru icin

  • 2 su bardak ilik süt
  • 3 tane yumurta
  • 1 su bardak ay cicek yag
  • 1,5 tane yas maya
  • tuz
  • aldigi kadar un (yumsak bir hamur olmali )

ic malzeme

  • 2 su bardak yesil mercemek
  • 2 tane kuru sogan
  • karabiber
  • kirmizi pul biber
  • yarim cay bardak ay cicek yag
hashasi icin malzemeler


  • yaklasik 2 su bardak kadar sari sürtülmüs hashas
  • 1 ,5 su bardak ay cicek yag
  • tuz
hazirlanisi
  • Ilk önce hamurumuzu yugurup mayalanmaya birakalim .
  • Elinize yapismayincaya kadar unu yavas yavas ekleyerek yumusak bir hamur.
  • Üzerini kapatip mayalanmaya birakin.
  • Sogani incecik püp püp dograyin .
  • Mercimeyinizi ilk önce yikayin ve tencereye 4 su bardak su koyup haslayin.
  • Su kalirsa süzdürün sakin suya tutmayin .
  • Sogani aycicek yagin icersinde kavurun pembelesince ilikmis mercimeyi icersine katip tuz ,pul biber ve karabiber ekleyip 3-4 dakika karistirarak pisirin.
  • Mercimekli harcinizi sogumaya birakin.
  • Hashasini derim bir kasenin icersinde tuz ve yagi katip iyice hashasi ezin tamamen yagla karissin.
  • Hamurunuzu 3 veya 4 bezeye ayirin.
  • Tezgahin üzerine yag damlatip acin hashasli karisimdan sürün bolca.
  • Katlayin sagli sollu ve tekrar acin.uzunlamasina
  • Mecimekli hacinizdan uc kismina hamurun sagdan sola dogru kasikla koyup rulo yapin.
  • 2 parmak kalinliginda kesin bir  keskin bicakla
  • Tepsinize alip mecimek orta kisma gelecek sekilde yerlestirin .
  • Mercimeyin üzerine tatli kasigi ile 2 ser kasik tada mercimekli karisimdan doldurun tam orta kismina pogacanin.
  • Popgacalarin üzerine hic bir sey sürmeyin.
  • Önceden isitilmis firinda 175 derecede pisirin.
  • Afiyetler olsun cok leziz bir hamur pogaca tarifi .

13 yorum:

Unknown dedi ki...

Harika olmuş poğaçalar, ellerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

Ben denemek istiyorum bu tarifi.Yeşi mercimeği çok severim ben ama eşimle oğlum yemiyor böyle börekle severler belki.Ellerine sağlık

PaSaSofraM dedi ki...

bu ne güzel sey böyle ya bayildim bayildim ilk firsatta denicem kayt ediyorum sayfayi :)

eda dedi ki...

ay gordum gordum! tadi kenarlarindan akiyor ;)

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görüntüsü var.

Saygılar.

Ferkay dedi ki...

çok leziz görünüyor canım benim ellerine sağlık.Sevgiler..

susamcorekotuFeriha dedi ki...

ne denir ki bu güzelliğe :) maşallah ellerine sağlık canım benim

kış güneşi dedi ki...

bunlar çok leziz duruyor elinize sağlık

SERAP UZUN-KARAKAZANDAN dedi ki...

Cok degisik bir tarif eline saglik cnm,denencek listesine alindi :)

Selamlarimla...

llimaverda dedi ki...

qué maravilla, ummmmm, bsts

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Çok iştah açıcı görünüyorlar. Yeşil mercimekle de hem leziz hem de doyurucu olmuştur.
Sevgiyle kal.

Fincan Teyze dedi ki...

tarifi mutlaka deneyeceğim. ben de uzun süredir blogları geziyorum ama sizin bloğunuzu yeni keşfettim çok da hoş bir sayfa...

hemen izlemeye aldım...
tekrar görüşmek dileğiyle ;)

Adsız dedi ki...

biz bu tarifi denedik annemle ve olay yarattı . apartmanda baya bi övgüler aldık kesinlikle deneyin harika :)